Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! 1veen uniongelmat

05.01.2006 |

Nyt tarvitsee kyllä jotain nappuloita tähän peliin.

Meillä poika siis 1v 2kk ja uniongelmat ovat tulleet kuvioihin. Nukkumaanmeno on meillä ennen ollut sitä, että poika haroo minun hiuksia vieressäni meidän sängyssä ja sen jälkeen hänet on nostettu omaan sänkyyn. Nyt tästä ei oikein enää tule mitään, koska hän alkaa kovakouraisesti repimään, potkimaan ja tökkimään silmiä.

Olen aloittanut harjoittelun omaan sänkyyn. Siitähän ei tule myöskään mitään. Jos poistun huoneesta alkaa armoton huuto ja ainoa millä hän pysyy sängyn pohjalla on, että roikun kaksinkerroin sängyn reunalla, jotta poika voi hipelöidä hiuksiani. Muuten tulee huuto! Tiedän että kaikki on itse aiheutettua, koska olen tälläiseen opettanut, mutta en enää jaksa näitä nukutuksia. Joksus menee 1,5tuntia siihen että poika nukahtaa ja sama on oli ilta tai päiväunien aika!!!

Miten opettaa!? Ollako kova ja antaa pojan huutaa itsensä uneen (itken silloin varmaan itsekin) vai tehdäkö pojan mieltymysten mukaan, helpottaako se niin koskaan?! Olen hukassa... Apua!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman itkua tuosta tavasta on mahdotonta päästä eroon, mutta itkettämisenkin voi tehdä " hellemmällä" tavalla. Eli laita lapsi nukkumaan ja luo hänelle rauhallinen rutiini ennen nukahtamista, esim. iltasatu, laulu tms. Toivota lapselle hyvät yöt ja poistu huoneesta. Kun lapsi alkaa huutaa, käy hänen luonaan, ota vaikka hetkeksi syliin rauhoittumaan, toivota taas hyvät yöt ja poistu huoneesta. Toista asia vaikka sata kertaa, mutta ole sitkeä. Lopulta lapsi nukahtaa. Et jätä lasta huutamaan pitkäksi aikaa yksin ja hän tietää, että äiti on lähellä. Luulisin, että muutamassa päivässä tapa on kitketty pois ja nukuttamisesta on luovuttu.

Vierailija
2/4 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tapa lähde pois " koskaan" . Mutta meillä lapsi 3v pyörittelee nyt omaa tukkaansa ei minun, paitsi jos ollaan vierekkäin mutta osaa nukahtaa ilman minun hiuksia ja tämä on ollut noin vuoden näin.

Tiedän tunteesi, usko vain, olin yhtä rasittunut tilanteesta. Ostakaa joku pörrökarvainen unilelu! Meillä auttoi se!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein nukahtamisongelmaan sellaisen ratkaisun, että annoin huutaa hetken pari minuuttia, sitten vaan pidensin väliä kolmeen, viiteen, kymmeneen jne. Kohta ei tarvinnut kuin viedä poika sänkyyn, lukea iltasatu ja toivottaa hyvät yöt.

Meni mun mielestä tosi hyvin, nyt onkin sitten 2 v. uudet ongelmat.

Hemppu

Vierailija
4/4 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itsekkin oikeastaan saman asian kanssa tässä painiskelen, tosin tämä lapsemme ei ole näistä hiuksistani kiinnostunut vaan eroahdistus vaivaa ja ikää 1v.

En voi suositella sitä itkettämis unikoulua kun itse ainakin koin sen huonoimmaksi vaihtoehdoksi kun eroahdistus on se vaiva ja äitin pitäisi olla läsnä eikä missään nimessä saisi jättää.. Meillä lapsi ei halunnut sänkyyn enää ollenkaan parin " itketetyn" (annoin itkeä pari minuuttia, yleensä reagoin itkuun heti) illan jälkeen.

Kait yhdistää sen siihen kun jätetään aamulla päivähoitoon..

Suosittelen siis yhä sitä pörröistä/pitkäkarvaista unilelua!