Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PAS vk 1(tammikuu)-piiniskavereita?

05.01.2006 |

Heissan! Etsiskelen tässä piiniskavereita tuleville viikoille, niin menisi aika hieman mukavammin =) Tossa näkyikin olevan tammikuun pas keskustelu. Viestiketju alkoi vaan olla niin pitkä, että ajattelin huhuilla tämän viikon pas kavereita uuteen pinoon.

Eilen siirrettiin yksi sulatuksesta selvinnyt huuru-ukko/akka. Vähän oli hitaan oloisesti jakaantunut, mutta elossa onneksi. Nyt toivotaan parasta!

Peukkuja muille piinistelijöille!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täpäkkä=)

Mulla oli eilen kans PAS ja siirtoon selvisi toinen huurunenistä. Alkio oli jakaantunut 7-soluiseksi, eniten ikinä meidän kohdalla=) Olin siitä jo todella onnellinen. Nyt sitten vaan piinaillaan!

Tehtiinkö sinun PAS luonnolliseen vai lääkkeeliseen kiertoon? Minulla luonnolliseen, niinkuin aikaisempikin. Edellisestä siirrosta on reilu vuosi ja ehkä sen vuoksi jännitinkin tätä siirtoa todella paljon! Hui.

Takana on suht pitkä lapsettomuus ja monta icsi-hoitoa, kaikki negaa! Vuoden tauko oli suunniteltu ratkaisu ja mielestämme se oli hyvästä. Joulukuun alussa tuli tunne, että olisiko nyt hyvä hetki hakea loputkin huurikset kotiin. Kaikki on mennyt tähän asti tosi hyvin, joten nyt vaan toivotaan parasta!

Positiivisia ajatuksia sinullekin piinapäiviin=) Onnea matkaan!

Vierailija
2/15 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihdoin päätin ilmoittautua mukaan kun varmistui tänään että voin aloittaa PAS:in valmistavan hormonikuurin. Nyt pitäisi vain odotella, että menkat alkaa.... niitä ei tietystikään kuulu nyt kun niitä eniten toivoo..

Taustaa: IVF kevät-04, josta keskenmeno vko 12

PAS kevät-05, sulatus ei onnistunut

toukokuu ja heinäkuu - 05 luomuraskaudet, molemmat kohdululkoisia, ja jouduttiin poistamaan molemmat munatorvet

IVF syksy-05 nega

ja nyt sitten tuosta hoidosta olisi pakkasessa pari pikkuista, joita olisi tarkoitus siirtää.. Lapsettomuutta takana neljä ja puoli vuotta. Yksi lapsi ennestään....

Toivon vain nyt kovasti, että ei ole hormoonit niin sekaisin, että joudutaan lääkkeillä aloittamaan nuo menkat....

Mutta odotellaan ja odotellaan, tähän odotteluun on jo niin tottunut, että ei oikein enää tunnu : )

Tsemppiä kaikille ja toivotaan, että meidän vuoro olisi vihdoin tänä vuonna!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään siirrettiin 2 alkoita, 3- ja 5-soluiset. Tämä oli jo seitsämäs siirto, kaikki aikaisemmat ovat olleet negoja. Pakkanen on nyt tyhjä ja jos tämä ei tärppää niin edessä varmaankin taas puolen vuoden jonotus seuraavaan hoitoon. Mielessäni olin jo luovuttanut että ei tästäkään kuitenkaan mitään tule, mutta jotenkin tänään oli sellainen olo siirtoon mennessä, että nyt se onnistuu ja nyt sitä sitten ollaan raskaana kunnes toisin todistetaan!! Tällä kertaa jäin sinne siirtopöydällekin makoilemaan kaikessa rauhassa ja haaveilemaan kunnes pääsin autolle ja huomasin että olin parkkeerannut auton väärälle paikalle ja saanut parkkisakot sillä aikaa kun unelmoin ja tapoin aikaani siellä siirtopöydällä ;)

Vierailija
4/15 |
06.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ainakin Lauruska näyttää olevan sekundääri-lapseton, uskallan kai minäkin paljastaa taustojani =) Ajattelin ensin pitää matalaa profiilia, ettei kukaan vain loukkaannu. En ollut aivan varma, miten täällä palstalla nykyään suhtaudutaan, kun en ole aikoihin ollut aktiivisesti kirjoittelemassa. Joskus on ollut polemiikkia, etteivät jo lapsen saaneet toisen kierroksen yrittäjät tänne kuuluisi. Ymmärrän kyllä senkin. Itsekin olin pitkään lapseton ja toisten onnistumistarinat eivät aina jaksaneet kannustaa, vaan pikemminkin masensivat. No, nyt kyllä eksyin aiheesta jaarittelemaan, joten takaisin ruotuun =)

Minulla takana myös kaksi luomu-kohdunulkoista, molemmat torvet menetetty =(. Meille tehtiin vuosina 2002-2004 kaikkiaan 6 ivf hoitoa, mukaanlukien 3 pas siirtoa. Kaikki tyylipuhdasta negaa. Tehtiin päätös hoitojen lopettamisesta, mutta sitä ennen tehtiin vielä 7. ivf, josta kaikkien suureksi yllätykseksi (ei vähiten lääkäreiden) testasimme plussaa. Meillä on nyt 1v3kk ikäiset kaksoset, tyttö ja poika.

Taustamme huomioiden en siis odota ihmeitä tältä pas:ilta, sillä luulenpa, että nämä aarteet jäävät ainoaksi onnistumiseksemme. Nyt kuitenkin siis piinistelen yhden alkiomme kanssa.

Siirto tehtiin lääkkeelliseen kiertoon, popsin progynovaa kp2 alkaen, ja nyt menee myös lugesteronit. Meillä alkiota viljeltiin 3vrk ennen pakastamista ja vielä 1vrk sulatuksen jälkeen. Joten hätähousuna testailen varmaan ennen pp14 tapani mukaan.

Tsemppiä kaikille piiniskavereille ja toivotaan oikein monta plussaa tähän vuoden alkuun!!!

Peukutellen

täpäkkä ja papu pp3

Vierailija
5/15 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdallani hitaasti=/ Tänään on pp3.

Onko muilla jo joitakin tuntemuksia? Itse kovasti toivon, että alkio olisi jo kiinnittynyt! Voisiko jo olla?? Väsyttää, masussa kipristelee ja välillää kuumottaa. Voi olla että johtuu lugeista ( yksi 200mg iltaisin )?!

Kirjoitelkaapa pp-kuulumisianne!!!

Vierailija
6/15 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietellään leppoisia piinispäiviä (pp2). Mitään oireita ei ole ja olen päättänyt vakaasti olla niitä ajattelematta, koska joka piiniksissä olen huomannut jonkun raskausoireen, vaikka nega on aina tullut.

Täpäkkä: muistan sinun nimimerkin muutaman vuoden takaa, itsekin olen täällä palstalla pyörinyt jo reilu kolme vuotta. Mukava kuulla tuollaisia onnistumistarinoita kuin sinulla on ollut, antaa totisesti toivoa siitä, että sitä voi onnistuakin vaikka kuinka monta tuloksetonta ivf:ää olisi tehty. Meillä tämä on 3:nnen ivf/icsin toinen pas, joten kyllä usein on käynyt mielessä että tuleeko tästä koskaan mitään, kun on niin monta yrityskertaa jo takana.

Mutta ei kai se auta kun pyristellä eteenpäin ja uskoa että kyllä se plussa joskus sieltä tulee (toivotaan ainakin kovasti..) :)

Vierailija
7/15 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle tehtiin pas 2.1...Jännitys on kova!vatsassa juilii välillä ja alaselkä on todella kipeä! alkioita siirrettiin kerralla kaksi, en tiedä moni soluisia mutta ainakin hyvä laatuisia!pakkasessa olisi vielä kahdeksan jäljellä!

Taustaa sen verran, että minulle on tehty ivf 4/2005 josta siirrettiin yksi alkio, testi nega. Pas 8/2005, siirrettiin kaksi alkiota, testi nega.

Ivf 11/2005, siirrettiin yksi alkio, testi nega. Ja nyt tämä meneillään oleva siirto...saa nähdä miten käy! Lasta olemme yrittäneet aviomieheni kanssa nyt noin 2½ vuotta. Itselläni on pcos.

Tsemppiä kaikille yritykseen!

Vierailija
8/15 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päivät matelee, blääääähhhh.... Mitään oireita ei enää ole. Aluksi siirron jälkeen muutamia päiviä nippaili ja nipisteli alavatsaa ja oli paineen tunnetta. Tarkemmin sitten mietittyäni muistin, että aina on siirron jälkeen ollut samoja fiiliksiä, eikä plussaa ole tuntemuksista huolimatta tullut. Ilmeisesti kohtu joutuu sen verran koville siirrossa, että oireilee muutaman päivän. Nyt on sitten nippailut loppuneet tuttuun tapaan. Olo on väsynyt ja apaattinen, vatsaa turvottaa yms. kuten aina ennen menkkoja. Jos tässä loppuviikosta iskee vielä siivoushulluus, on merkit selvät =(

Kylläpä tuli vuodatettua kaikki epätoivo taas ilmoille. Nyt yritän vielä kaivaa toivoa ja uskoa jostain syvältä ja roikkua plussajunan perässä kiinni kynsin hampain. Yritetään nyt joukolla päästä kyytiin, vaikka väkisin =)

Tsemppiä kaikille piinistelijöille!

täpäkkä ja papu pp6

Vierailija
9/15 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinistely sujuu tosiaankin matelemalla!!! Olo on onneksi normaali, ehkä hieman viluinen. Alavatsassa ehkä myös jotain, jonka just ja just tuntee, jos siis oikein hakemalla hakee=)

Mutta paniikin olen pitänyt kaukana tästä naisesta! Aion nauttia niin kauan ku se minulle suodaan!!! Toivottavasti syksyyn asti!!!

Täpäkällekin iloista mieltä!!! Ei saa antaa paniikille yliotetta, eihän=)

PLUSSASÄTEITÄ MEILLE KAIKILLE*

Lyyti pp5

Vierailija
10/15 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ensimmäinen PAS tulossa, toivottavasti ensi viikolla, eli nyt piinausta ettei ovulaatio ole vielä huomenna, ettei siirto sattuisi viikonlopulle ja siten siirtyisi helmikuulle. Mielelläni pääsisin jo seuraavaksi piinailemaan sulatuksen onnistumista. Todella tärkeetä saada lukea muiden käyvän läpi näitä samoja odottelupiinoja.

Vierailija
11/15 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Odottelua" , tsemppiä sinulle!toivottavasti pääset ensiviikolla pas:iin=)

itselläni tämä piinistely jatkuu vielä...toistaisekai! alavatsa on välillä tosi kipeä!mutta silti toivo elää...jospa tämä piinistely jatkuisi syksyyn =)aika näyttää!

Lyyti77:miten sinulla menee? kyllä tämä odottaminen on sitten jännittävää ja toisaalta ärsyttävää...mutta pidetään ajatukset korkealla ja jalat maassa!!Onneksi flunssakin alkaa pikkuhiljaa vähän hellittämään...

Tsemppiä ja plussasäteitä kaikille!!!

Vierailija
12/15 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaankin tuskastuttavaa ja jännittävää!!! Miten asian saisi hetkeksi pois mielestä, ku ei meinaa työnteostakaan tulla mitään!!! Hermostuttaa koko ajan=/

Pp6 (huomenna eka puoliväli, jos siis teen testin jo pp14!) menossa ja olo toisaalta normaali. Päätä on alkanut särkeä vähäsen ja alavatsassa pieniä tuntemuksia välillä. Juuri nyt olo on ok, huh.

Odottelulle peukut pystyyn" bd" !!!

Marsalle jaksuja!!! Itekin yritän parhaani mukaan.

+Säteitä kaikille!!!

Lyyti pp6

Vierailija
13/15 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että testaan sunnuntaina eli pp 10, kyllä sen pitäs jo haamua näyttää jos hyvin on käynyt. Tämä aikainen testaus sen vuoksi, että voin heittää luget heti menemään jos näyttää negaa. Mullakun menkat pysyy aina poissa niin kauan kun käytän lugeja, ja kierto ei saisi nyt yhtään poiketa normaalista, koska seuraavan ivf-hoidon aikataulu on jo päätetty nykysen kierron mukaan.

Luin tuolta toisesta ketjusta että jossakin päin Suomea on tulossa koekäyttöön alkioliimaa, tuo pelkkä nimikin saa jo sormet syyhyämään ja kuulostamaan liian hyvältä ollakseen totta. Ootteko kuulleet vielä sellaisesta liimasta? Täällä ainakin olisi kova tarve semmoiselle ;)

Vierailija
14/15 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla päin maailmaa taitavat käyttää jo paljon. Naistenklinikan biologi testasi ainetta meille, ja kuuden täysin negaa tuoneen IVF hoidon jälkeen saimme kaikkien yllätykseksi plussaa ja vielä 100%. Molemmat siirretyt alkiot kiinnittyivät. Uskon siis aineen auttaneen ainakin meitä. Juttelin biologin kanssa, ja hän sanoi, ettei ole vielä täysin hahmottanut kenelle siitä on hyötyä ja kenelle ei. Kaikille siitä ei siis hänen kokemuksensa mukaan ole ollut apua. Mutta ilmeisesti juuri kaltaisemme parit, joilla on hyviä alkioita, mutta siitä huolimatta useampi negahoito takana, hyötyvät liimasta. Tässä pasissakin Embryo Glueta alkioomme laitettiin, joten saa nähdä. Toisaalta taas jos alkio ei ole elinkykyinen, niin eihän se varmaan liimasta huolimatta kiinnity, ainakaan kauaksi aikaa. Ja hyvä niin! Luonto tietää parhaiten.

Itse hain aikanaan googlen kautta tietoa asiasta ja ainakin englannin kielellä löytyi todella paljon. Hakusanaksi vain Embryo Glue.

Aineen tärkein tarkoitus on suojella alkiota ulkopuolisilta ärsykkeiltä siirron ja kiinnittymisen välisen ajan. Näin minä ainakin asian yksinkertaisuudessaan ymmärsin.

täpäkkä ja " liima" papu pp7 =)

Ai niin, piti vielä sanomani, että liityn hätähousujen kerhoon! Minäkin aion testata viikonloppuna, eli pp10 !

Vierailija
15/15 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Täpäkkä on testannut? Entäs muut?

Kävin tänään ostamassa testin apteekista, oli tullut joku uusi Aconin testi, joka apteekin myyjän mielestä oli kaikkein herkin, hintakaan ei ollut kuin 4,10 euroa, joten ei ole enää testit hinnoilla pilattu.

Ajattelin huomenna testata (pp10), en oo koskaan näin aikaisin edes harkinnut testaamista, mutta nyt onkin eri tilanne..

Tuosta alkioliimasta vielä, täytyy heti seuraavassa hoidossa selvittää olisko mahdollista sitä saada, meilläkun on aina olleet ihan hyvät alkiot ja limakalvokin on aina ollut hyvä, joten tuo liima saattais olla just meitä varten.

Ilmoitelkaahan kuulumisia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän