Aivan uskomattomia tuloja ihmisillä...!
Enpä sitten ihmettele, miten ihmiset pystyy hankkimaan kaikkea sellaista mihin itse ei IKINÄ pysty. Omat tulot tuskin tulee koskaan ylittämään kahta tonnia ja miehelläkin hyvä jos joskus 20 vuoden päästä saisi 2500e...
Mitä te oikein olette ammatiltanne, jos tulot 3000e ja päälle?
Kommentit (50)
Olen julkisella puolella erityisasiantuntijatehtävissä ja akateeminen.
mies yksi heidän firman päälliköistä, 4000.
Meillä ei sitten oikein muuta elämää ja yhteistä olekaan kuin työ, luulen että meitä ei kannata kadehtia. Meillä ne työt ei jää työpaikalle kun ovi pannaan kiinni klo 16. Eilen minun työpäivä oli klo 8-20 ja mies teki kotona työkoneella töitä klo 01.00 asti. Kumpikaan ei ehdi päivällä syödä tai käydä kahvilla, ja harrastuksia ei ole nähty vuosiin.
On meillä uusi talo ja auto, mutta vain siksi että kumpikaan ei ehtisi korjata niitä vaikka ne romahtaisi alle tai päälle. Lomamatkoilla ei käydä kun kumpikaan ei ehdi miettiä tai järjestää niitä, kun päästään lomalle niin ensin nukutaan, sitten riidellään ja sitten sairastutaan. Niistä mitään kun ei ehdi tehdä muuten kuin lomalla.
Lomia tietysti ei voi pitää 2-3 viikkoa kauempaa kerralla, kun työpaikalla projektit pysähtyy muuten.
Haluaako joku vielä kadehtia? Muuten en valita, ihan oma ammatinvalintakysymys ja onhan työ haasteellista ja mielenkiintoista, mutta kateus joskus ottaa päähän.
Työ kuitenkin eriitäin vastuullista ja rankkaa, hieman alkaa työmoraali laskelaan kun kuulee kuinka surkeasti palkattu olen.
Kyllä tulot riippuvat ihan alasta, missä satut työskentelemään ja ehkä myös siitä, oletko mies vai nainen. Tai asutko etelä- vai pohjoissuomessa..
Eteläsuomalaisten on muuten pakko tienatakin enemmän, kun asumiseen ja elämiseen menee paljon enemmän kuin pohjoisemmassa, jossa vähemmän tienaavallakin voi jäädä kulujen jälkeen enemmän käteen..vai miten?
tällä hetkellä aivan lähihoitajan tehtävissä. Töitä ei yksinkertaisesti saa paremmista paikoista. Pitäisi olla paljon kokemusta ja hakijoita yleensä yhteen paikkaan satoja! Kokemattomana turha edes haaveilla kys. paikoista. Tosin eihän se sosiaalialalla koskaan tuo palkka päätä huimaa.
Mies opiskelee rakennusinsinööriksi. Palkoista voi ehkä joskus hamassa tulevaisuudessa neuvotella, mutta tuskin heti ens alkuun. Olin yllättynyt, kuinka pienet palkat niilläkin on vaikka miesvaltainen ala! Lähtö ilm. jotain parin tonnin luokkaa..
Pk-seudulla varmaan tulot olis paremmatkin, mutta onko vastetta, jos taas eläminen ja asuminen on saman verran kalliimpaa.
-ap
Mutta olet alipalkattu. Julkisella sektorilla tuo on jo tosi alhainen palkka tuolla koulutuksella.
palkka aika tasan 2000 sisältäen yhden kokemuslisän. Revi siitä.
Olen kunnassa terveydenhuoltoalalla erityistyöntekijänä ja bruttotulot n. 2700 e/kk. Mies IT-alalla tuotepäällikkönä, 3000 eur. Minulla akateeminen koulutus, miehellä akat. opintoja mutta ei valmistunut.
Mulla bruttopalkka 1900e ja ihan olen lähihoitaja, mies yo-pohjainen "nörtti" ja bruttotulot kunnallisella puolella muutaman tonnin.