Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yösyönnit pois...

04.01.2006 |

Nimittäin vauvalta. Meillä syödään maitoa edelleen kahdesti yössä ja ikää pian 8 kk. Puolivuotiaaksi oli täysimetyksellä ja silloin mentiin jo välillä 1:n yösyönnin taktiikallakin.

Mites muilla? Kiinteät maistuvat tosi hyvin, mutta maitoa ei juo kovin paljon päivällä - yöllä syö ihan antaumuksella ikäänkuin janoonsa.

Esikoinen oli jo tässä vaiheessa kuukausikaupalla nukkunut yöt läpeensä...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kans tyttö 8kk ja syö minkä ehtii yöllä. ainakin kahdesti joskus jopa kolmesti. Meillä 2,5v poika kans lopetti itte tissittelyn n 6kk vanhana. Meillä tyttö syö päivällä ihan ok ja maitoakin mene mutta tietty nyt vähemmin kiinteiden aloituksen jälkee. Meillä ainakin tyttö syö yöllä paljon tai ajallisestin kauan ettei oo kyse ihan muutamasta imasusta. Oonkin ajatellut että kun tyttö syö illalla aika tukusasti niin ei jaksa juoda maitoa paljon joten herää sitten tankkaamaan yöllä...mene ja tiedä näiden metkuja.

Mutta mua ainakin väsyttää....ihan sikana. Ja nyt herätys klo 5.30 ollut jo viikon että jippii!!!! Ei vaan tyttö nukahada vaikka kuinka imettäis ja keksisi mitä.

Vierailija
2/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko jos yöllä tarjoaa vettä, sen jälkeen tuttia? Meillä lähti yösyönnit tuon veden avulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. muutakuin päivällä joskus kokeillut. Tuttipulloa en haluaisi enää ottaa käyttöön, kun sitä ei ole tähän mennessäkään käytetty. Pääosin tuttia tarjotessa tulee vaan kauhea " raivo" (jos on se ns. syöttöaika)ja jos olen yrittänyt olla syöttämättä. Parina yönä olen sitä tosin kokeillut ja noin 2,5 tunnin taistelun jälkeen olen luovuttanut. Päivällä kun ei ole mahdollisuutta itsellä päiväuniin....

Kävin just katsomassa jotain neuvolaopasta, jossa oli maininta että 8kk:n ikäiseltä pitäisi olla jo yösyönnit pois...

Vierailija
4/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on menny upeesti tähän asti. tyttö on 9 kk vanha ja on syöny 2 kertaa yössä tissiä.Kuukauden päästä päivähoitoon lähtö ja ajattelin että tissithän on mun mukana töissä ettei me voida enää jatkaa näin.joten: eka yönä tyttö huuti ku hyeena noin 20 minuuttia,olin jo luovuttaa,mut sit se nukahti. Parin tunnin päästä heräs uudestaan:ei itkenu,mut otin hänet meidän viereenja tyttö valvo yli tunnin,jutteli tutille yms ja viimein nukkui aamuun asti. Seuraavina öinä on kyllä heräillyt,mutta tutti on tuonut unen ja aamunkoitteessa olen ottanut viereen nukkumaan. Kun itteeni väsyttää niin kovin. Ainoa murhe on rinnat joilla on pieniä sopeutumisvaikeuksia...

tälleen meilä...

No nyt on sit edessä päiväimetysten harvennus .voi ei ....

Vierailija
5/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo 8kk ikä oli tytölle tosi vaikea! Siis otettiin takapakkia niin syömisissä, nukkumissa ja yleisessä viihtyvyydessä. Kuukausi oli aika karmea senkin puoleen että likka teki kahdessa viikossa 4 hammasta. Itkua ja kitinäkätinää riitti.

Meillä ei ole aikoihin ollut yösyömisiä. En kylläkään ole imettänyt sitten 2.5 kk iän jälkeen kun maito loppui. Tuossa 8kk iässä piti vielä antaa muutaman kerran velliä yöllä kun ei likka muuten rauhottunu. Söi päivällä siis huonommin ja kostautui yöllä.

Voisiko sitä vettä ajatella tarjottavan mukista? Vaikka sellaisesta mitä pitää imeä (siis nokkamuki) ettei se valu pitkin sänkyjä?

Tai entä jos kokeilet yösyöttöjen poistoa vähän myöhemmin? Jos teilläkin on tuo " vaikea" ikä. Eroahdistus äidistä painaa muutenkin.

Ystäväni joka imettää edelleen ja poika 11kk lopetti yösyötöt myös tuossa iässä. Pojalla alkoi olla oikea " tapatissi" . Eli varmana ei ollut nälkä mutta huutaa sitä piti. Poika oli nukkunut lähes koko yön perhepedissä ja he tekivät radikaalisti niin että poika sänkyyn ja omaan huoneeseen. He tekivät niin että isä heräili pari yötä, tarjosi vettä mukista ja lohdutteli muuten. Tutti ei sielläkään kelvannut. Pari yötä huutoa kesti ja tulosta tuli. Ei poika sen jälkeen heräillyt tai jos heräsi, nukahti heti uudelleen kun joku kävi " taputtelemassa" . Voisiko olla niin että jos äiti menee kaikkine tissituoksuineen niin vaaveli on levottomampi? Mene ja tiedä. Keinoja ei aina voi tietää :)

Vierailija
6/7 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin kiintee ruoka maistuu tosi hyvin mut vellipullot ja korvikemaito ei kelpaa kun pienempänä koetin niitä tarjota.Itsekin epäilin saako tyttö tarpeeksi maitoa kun tuntuu että ei niin kamalasti syö rintaa päivällä. Joten oon laittanu puuroon ja joskus muuhunkin ruokaan nan korvikejauhetta. Tosi taloudellista käyttää ja tyttö syö mielellään.Rintamaitoa sit mukista..

Vierailija
7/7 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen kanssa tein niin että kun hän ei enää tahtonut päivällä kiinteiden annon yhteydessä huolia rintaa niin siirryttiin päivällä korvikkeisiin. Mutta viimeisin imetyskerta oli meillä aina se aamuyön syöttö enkä kokenut sitä mitenkään ongelmalliseksi kun se oli nopeasti ohi. Ja imetin siis reilun 10kk. Eikä mulle onneksi neuvolassakaan annettu pyyhkeitä asiasta. Hampaatkaan ei olleet vaarassa kun ekat tuli vasta 9kk iässä..Mutta jokainen tekee nuo yösyöttöjen poisjättämiset tyylillään. Meillä imetys aamuyöstä ja siis kokonaankin loppui tytön omasta halusta. Hän vaan yksi yö ei enää halunnut rintaa ja kun se toistui parina yönä en rintaa enää tarjonnut. katsotaan miten sitten tämän toisen kanssa menee, kun on selkeästi enemmän tissilapsi. Ikää nyt vasta 2,5kk joten aikaa tässä vielä onkin tissitellä