Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kahden tuulimunan jälkeen toivoa?

04.01.2006 |

Minulla on ollut kaksi tuulimunaa vuoden välein ja nyt reilun vuoden yrittämisen jälkeen tein taas plussatestin joulun jälkeen (nyt rv 5+6). Luonnollisesti olen tosi huolissani enkä oikein osaa iloita tästä raskaudesta, kun pelko kolmannesta tuulimunasta väijyy koko ajan taustalla.

Onkohan täällä ketään, jolla olisi useamman tuulimunan jälkeen onnistunut raskaus? Kahta tuulimunaraskauttahan harvemmin osuu saman ihmisen kohdalle. Ekan tm:n jälkeen sairaalassa lohduteltiinkin, että on erittäin epätodennäköistä saada toista tuulimunaa, mutta toinen tm sieltä kuitenkin tuli. Onkohan toisilla suurempi riski saada tm kuin toisilla? Jotenkin turhauttavaa, kun lääkäritkään eivät osaa vastata.

Tässä vähän taustaa:

Yksi lapsi meillä jo on, nyt 3,5 v. joka sai alkunsa heti ensi yrittämällä. Toista rupesimme yrittämään melkein heti esikoisen synnyttyä, mutta ensimmäisen plussan sain vasta 1,5 vuoden päästä. Tuulimuna todettiin rv 10, kaavinta tehtiin. Toisen plussan tein vuoden päästä, taas tuulimuna rv 11 ja kaavinta. Näissä raskauksissa oli hyvin vähän, jos mitään oireita (ensimmäisessä raskaudessa oli rinnat arat ja kunnon pahoinvointi). Tästä oireettomuudesta päättelinkin, että kaikki ei ole kunnossa. Lopulta hakeuduin tutkimuksiin, mitään vikaa ei löytynyt. Myös mies käynyt sperma-analyysissä, tuloksia ei vielä ole tullut. Nyt tässä raskaudessa rinnat olleet arat, mutta mitään pahoinvointia ei ole ollut. Olen menossa yksityiselle alkuraskauden ultraan, mutta se on vasta kahden viikon päästä. Hermostuttaa, ei jaksaisi odottaa sinne saakka.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan