Pääseeköhän tällä surkimustokarilla yliopistoon?
Kova rivi on: C, B, M, C.
Ajattelin teologiaa päästä lukemaan..
Kommentit (14)
Luin huonosti, eximian paperit ja en päässyt. Joku m:n paperit kirjoittanut
oli sitten kuulemma päässyt. Lue hyvin pääsykokeisiin ja paneudu
asiaan, niin pääset.
Äikkä E
Reaali M
englanti A
matikka (kompensoitu)
Kotimaista kirjallisuutta halajan...
niin itsestä kiinni jos vaan viitsit lukea, niin varmasti pääset!!!
Mulla aikalailla samat arvosanat, ja pääsin yliopistoon lukemalla, lukemalla ja lukemalla pääsykokeisiin. Tsemppiä :)!!!
Riippuu tietysti oppiaineesta, mutta sanoisin, että hyvin monen alan pääsykokeisiin vastattaessa on tärkeintä se, että olet lukenut hyvin ja OSAAT SOVELTAA LUKEMAASI + muotoilla sen hyvin. Näin esim. reaalin ja äidinkielen yo-arvosanat antavat paljon enemmän osviittaa mahdollisesta pärjäämisestäsi kuin esim. pieleen mennyt ruotsin ylppäri.
Perustelen juuri äikän ja reaalin merkitystä sillä, että niitä saa jonkinlaisen kuvan siitä, miten osaa hyvin hallitsee laajat kokonaisuudet ja miten osaa esittää asiansa. On täysin varmaa, että hyvin kirjoitettu vastaus on parempi kuin samat asiat sisältävä kökkö raapustus. (Esim. itse olen pärjännyt tosi hyvin yliopistolla tenteissä lähinnä kirjoittamalla hyvin, en niinkään aina tietämällä... Ja päti muuten myös pääsykokeessa!;)
Muista, että osa otetaan aina sisään pelkän pääsykokeen perusteella! :D
Sanonpa vielä senkin, että esim. humanistisilla aloilla on monesti ihan se ja sama, miten esim. matikka meni ylppäreissä (kun täällä oli joku, joka mietti kotimaista kirjallisuutta ja matikka oli ylppäreissä kompensoitu:).
Minä en edes kirjoittanut matikkaa:) Yliopistossa opiskelen nyt viidettä vuotta (mm. sitä kirjallisuutta, vaikken pääaineena). Kieliä olisi hyvä osata enemmänkin, se on tullut todettua, mutta näilläkin pärjää (hyvä enkku + ruotsin luetunymmärtäminen, vaikken osaakaan ruotsia puhua). Tosin jouduin sen kolmannen kielen lukemaan alkeista. No, nyt meni taas ihan off topic..;)
Joku kyseli mun reaalin ja äidinkielen arvosanaa. Reaali on C ja äikkä M.
Hurjan paljon kiitoksia rohkaisevista kommenteista. Ehkäpä uskaltaudun sittenkin hakemaan.
Jos olet motivoitunut ja luet riittävästi ja osaat vastata. Onnea matkaan !
Puolethan valitaan pelkän pääsykokeen perusteella. Luet hyvin pääsykokeeseen, niin homman pitäisi kyllä onnistua.
opiskelemaan alaa, johon on suht vaikea päästä. Pitää vaan lukea p**se ruvella. :)
Pääsin Yliopistoon. Aloittipa kanssani samaan aikaan 2 opiskelijaa, jotka eivät ole päivääkään opiskelleet lukiossa. Hallinnon alan koulutus kyseessä.
vai vasta hakemassa, mulla itellä (oon myös tradenomi ja yo) on myös sama tavote, oon jo alottanu lukeen, selasin vaan hesan kauppakorkeakoulun kysymyksiä, ni mun mielestä oli aika vaikeita, täytyy kyllä lukea TOOSI paljon, kun en aikonut pelkän esseen varaan jättää.
Minäpäs olenkin tradenomi, joka lähtee opiskelemaan kauppatieteitä yliopistoon. Hah, ookkonä kade???!!!