Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toukokesäkuiset uuteen vuoteen

04.01.2006 |

Heissan!

LApsivesipunktiossa on nyt käyty ja se meni oppikirjojen mukaan eli hyvin. Tänään oli kyllä kova kipu mahassa, mutta toivotaan, että ei mitään vakavaa. Punktion jälkeisenä päivänä kävin normaalisti neuvolassa ja vilkas vauva siellä polski!

Mukavaa uutta vuotta kaikille! Toivoo tähti

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta tuo 4D-ultra, että oikein kasvonpiirteet näkee. :)

Ensi viikolla olisi neuvolakäynti ja paino on " tietysti" lisääntynyt. Taidan päätyä samaan kuin esikoisen kohdalla eli n. +20 tulee. Vaan eipä tuo haitanne mitään muutama " ylikilo" , kun tietää mitä on " palkintona" .

Olen omassa raskaudessa saavuttanut nyt jonkinmoisen etapin. Eka raskaus kun oli yhtä ultrissa juoksemista toisen kaksosen menehtymisen vuoksi. Silloin lääkäri sanoi, että kun päästäisiin sinne rv 25 niin oltaisi jo paremmalla puolella... Nyt on viikkoja 25+3 täynnä ja olo tuntuu jokseenkin helpottuneelta. Vaikka nythän onkin kaikki sujunut niin hyvin kuin vain raskaudessa nyt sujua voi.

Lueskelin tuosta vatsan rasvauksesta. Itse olen päätynyt käyttämään ihan perusvoidetta. Olen sellainen lihoo/laihtuu tyyppi, joten nahka on varmaan jo ennen raskauksia tottunut venähtelemään reippaastikin. ;)

Tänään vietämme esikoisemme 2-vuotispäivää ja tuntuu kuin olisi iäisyys kulunut siitä, kun silloin hoidoissa juoksimme.

Niin se vaan tämä elämä, vaikka usein ottaa, niin paljon se antaakin!

Isoja vatsoja ja potkivia vauvoja!

kuoriainen ja " kakara" 25+3

Vierailija
42/48 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cornflowerblue] Mullahan on ollut tässä raskaudessa (meille siis ensimmäinen vasta tulossa) vähän samanlainen historia, kun sinulla ensimmäisessä. Eli meille tehtiin ivf, jossa siirrettiin kaksi alkota. Viikolla 6 käytiin ekassa ultrassa ja kaksi tasakokoista sikiöpussia sekä molempien sykkeet oli selvästi nähtävissä. Raskausviikon 9 jälkeen toisen sikiön sydän oli lakannut sykkimästä. Tästä aiheutui hematoomaa kohtuun, mikä onneksi suli sitten aikanaan pois. Toinen sikiö oli kuitenkin turvassa omassa sikiöpussissaan. Mutta ainahan tälläisessä on riskinsä ja koska lapsenteko on ollut meillä kovan työn ja useiden hoitojen takana, olisi huolta raskauden jatkumisesta riittänyt ilman tuota toisen kaksosen kohtaloakin. Nyt olen kuitenkin päättänyt (tai jo pidemmän aikaa tässä) alkaa nauttimaan raskaudesta. Onneksi tämän toisen kaksosen kohdalla kaikki on kuitenkin hyviä ja potkiikin jo pitkin päivää. Voi sitä onnen hetkeä, kun pienokaisen saa syliinsä ja koko elämäänsä. Kyllä sitä on odotettu!

Miten teillä, keskeytyikö ensimmäisessä raskaudessasi toinen kaksosista vasta myöhemmillä viikoilla? Kerroit, että kävitte usein seuraamassa tilannetta lääkärissä, minkälaista vaaraa mm. keskeytyminen aiheutti kohdallanne? Nämä on aina niin ikäviä asioita. Olen miettinyt, että tuleekohan sitä sitten myöhemminkin ajateltua, että vauvalla voisi olla kaksoissisarkin? Kuitenkin, olemme niin onnellisia siitä, että toinen raskaus voi kuitenkin hyvin, että emme voi ajatella muuta, kuin että ehkä kaikella on jollain tavalla tarkoituksensa.

Teillähän on mukava ikäerokin sisaruksilla. Joko siellä 2-vuotias malttamattomana odottelee pikkusisarta?

Siitä rasvauksesta, niin varmasti esim. apteekista saa myös oikein hyviä perusvoiteita, jotka ovat tarpeeksi rasvaisia ja ajavat hyvin asiaansa.

Hyviä vointeja ja vatsan kasvattelua,

Liinakko[/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisa sai jälleen lukea=) Mahtoi todella olla hintansa väärtti?!

Omaa napaa: Sain tänään sokerinrasitus testin tulokset 4,7 - 7,1 - 5,9 eli jos toi paastoarvo olis ollu 4,8 olisin joutunut tarkkailuun. Mutta sitten se puntari!!!! Painoa oli tullut kamalasti!!! Oikeesti aivan liikaa!!! Ja sitten vielä, kun mitattiin kohdun pituus, niin johan huolestuin, sillä mitaksi tuli tiukalla mittanauhalla mitaten 29 cm!!! Esikoisesta tuo luku vasta rv28. Liitoskivut ovat olleet kertakaikkisen kamalat ja liikkuminen siis täysin nollassa, mutta ruokahalut silti kasvaneet ja kaikki hyvä maistuu entistäkin enemmän=/ Mutta nyt on pakko tehdä jotain!!! Lähden kävelee vaikka väkisin ja valvon sitten itkien yöt, mutta kyllä noi luvut niin masensi ja pisti ajattelemaan. Vaikkakin esikoista odotellessa (2V2kk) painoa tuli reippaasti yli 20kg ja tyttö painoi 4060g, mutta silti nämä luvut nyt on omaa luokkaansa!!

Millaisia lukemia teillä muilla on ollut sf?

Nyt jo unohdin nimimerkin, mutta kerroit toisen sikiön keskenmenosta ja siitä miten hematooma onneksi tuli vuotaen ulos. Niin miksi onneksi? Voiko siitä olla jotain haittaa, jos ei vuoda? Mulla nimittäin todettiin jo ihan alku rv:lla lapsettomuusklinikalla ultrassa hematooma, joka ei missään vaiheessa ole vuotanut pois??? Kannattaisko vielä ultrata??

Kylläpäs taas huolestuttaa kaikki.....=/

H-R rv 26+1

Vierailija
44/48 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaankin mua H-R, mutta ei mulla tullut hematooma vuotaen ulos, vaan kirjoitinkin että se onneksi suli. Siis näin lääkäri sanoi, kun se johonkin häviää pikkuhiljaa, että " sulaisi pois" . Uskoisin, ettei sulla nyt sen puolesta ole enää mitään huolen häivää, varmasti sinultakin se hematooma hävinnyt jo kohdusta.

Noista sokerirasitusarvoista en osaa sanoa mitään, kun multa ei ole niitä mittailtu. Itseänikin on mietittänyt, että paljonko tässä niitä kiloja oikein ehtii keräämään, mutta pitää vaan muistaa, mikä on tärkeintä, eli se että kuinka onnekkaita ollaan, voidaan hyvin ja uusi elämä on saamassa alkunsa. Kyllähän niitä kiloja sitten ehditään pudottamaankin :).

Me ollaan nyt aloitettu perhevalmennus ja sairaalassakin käyty jo tutustumassa! On tämä hienoa aikaa elämässä!

Liinakko ja masupoika 25+2

(H-R):

kerroit siitä miten hematooma onneksi tuli vuotaen ulos. Niin miksi onneksi? Voiko siitä olla jotain haittaa, jos ei vuoda? Mulla nimittäin todettiin jo ihan alku rv:lla lapsettomuusklinikalla ultrassa hematooma, joka ei missään vaiheessa ole vuotanut pois??? Kannattaisko vielä ultrata??

Kylläpäs taas huolestuttaa kaikki.....=/

H-R rv 26+1

Vierailija
45/48 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Liinakko. Joo, oli niin lähellä toisiaan sana " suli" ja " tuli" joten dementtian lisäksi luenkin väärin=) No, mutta niin varmaan on myös kohdallani käynyt, sillä kohtu on ainakin jo niin hurjissa mitoissa tuolla massussa, että ei sinne enää mikään hematooma mahtuisikaan=)

Ja noi kilot huolestutti mua eilen todella. Mutta nyt on jo toisin. Päätin vähän kattoa ettei nyt aivan päivittäin menis sitä pullaa ja karkkia, mutta muuten nautin olostani sen minkä pystyn ja niillä mitkä sitä tuo. On totta, että kyllähän noita kiloja sitten taas ehtii tiputtelee. Pääasia, että tässä odotellaan uutta ihmettä syntyväksi ja hänellä kaikki hyvin=)

Keskiviikkoa kaikille!!

H-R rv 26+2

Vierailija
46/48 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

H-R: on sulla " huima" tosiaan tuo kohdun mitta. Itselläni mitattiin tänään 26 ja sen sanottiin olevan käyrien ylärajalla. Edellisessä odotuksessani vastaava (26) oli vasta rv 33, pieni on masu ollut silloin. :)

Liinakko: Meillä toisen kaksosen menehtyminen tapahtui vähän myöhemmin kuin teillä. Rv 14 oli vielä täysi meno molemmilla päällä. Rakenneultrassa rv20 sitten yllättäen havaittiin, että toisen sydän ei enää sykkinyt. Mitään syytä menehtymiselle ei löydetty, joten siksi seurasivat toista sikiötä loppuun asti tarkkaan. Kaksonen pysyi kuitenkin loppuun asti matkassa. Kun tehtiin keisarinleikkaus, olisin saanut nähdäkin " muumioituneen" sikiön. Mutta en halunnut. Kyllä sitä aina joskus muistelee ja ajattelee, että entä jos toinenkin olisi saanut elää. Nyt olisi tyttö ja poika. Ihmismieli onneksi on sellainen, että se " osaa unohtaa" tuollaiset ikävät tapahtumat eivätkä ne jää päähän kovin pitkäksi aikaa pyörimään.

Mutta murheet sikseen. Tämä odotus sujuu erittäin hyvin ja yritän " nauttia" noista sivuoireistakin, mitä joskus raskaus tuo tullessaan...

Pulleaa oloa vaan muillekin!

kuoriainen ja " kakara" rv26

Vierailija
47/48 |
15.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausviikkoa 26+2 viedään kovaa vauhtia! Olo on ok, paitsi, että aamusokerien (ei paastoarvo vaan puolituntia syömisen jälkeen arvo) kanssa on edelleen vähän ongelmia. Muut eivät ole koholla, mutta tuo puolituntia syömisen jälkeen aamulla meinaa olla. Nyt on sitten aloitettu Guarem-jauhe ja kahtena aamuna arvo on ollut ok. Melkein jo epäilen, että tämä on joku minun elimistön ominaisuus ihan luonnostaan. Kun esim. iltapäivällä edes pieni suklaa ruuan kanssa ei arvoa nosta. Sokerirasitusta ei täällä enää suosita, vaan neuvolasta saa mittarin jolla ite mittaillaan.

Täällä on myös päästy ihailemaan 3D-kuvaa pari viikkoa sitten. Olen äitipolin seurannassa minulla itsellä olevan hyytymätekijä ajeen takia ja sinne oli tullut 3D-ultra ja lääkäri (joka on myös meidän lapsettomuutta hoitanut lääkäri) kysy että saako hän harjoitella! Tosin koulutusta lääkäri ei ollut vielä käynyt, että eipä siinä 3D:ssä nyt ihmeitä näkynyt. Vauveli piteli sitkeästi käsiä kasvojen edessä eikä suostunut näyttämään naamaansa ja pääkin oli vielä istukan " sisällä" . Mulla istukka lähtee takaa ja kaartuu eteen ja siellä se vauva lepuutteli kuin tyynyllä! Muutenkin vauva tuntuu olevan kyllä perätilassa kun potkut tuntuu ihan alhaalla edelleen. Mahan päälle ei kyllä mulla vielä mitään näy eikä mieskään ole potkuja tuntunut. Johtunee tuosta istukasta edessä joka vaimentaa liikkeitä.

Multa ei vielä ole kohdun pituutta otettu kertaakaan. Edellinen neuvola oli rv:lla 25 eikä terkkari alkanut sitä mittamaan vielä silloin. Seuraava neuvola on vasta maaliskuun alussa eli 28 viikkoa on jo silloin täynnä. Se onkin sitten lääkärineuvola. Kelan paperit täytin juuri, viime tipassa kun pitää työnantajalle ilmoittaa... Jotenkin nämä paperihommat on jääneet viime tippaan. Vakuutuspaperitkin on, mutta vasta ensi viikolla saan ne yhtiöön. Se onkin viimeinen hetki kun vakuutusvaraus pitää ottaa 3 kk ennen la:ta.

Eipä muuta!

Loviisa & " Aatos"

Vierailija
48/48 |
22.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaa ihan seuraavalle sivulle jo pinomme jäädä, kun niin on hiljaista...Mitä teille kuuluu??

Juu, KUORIAINEN tuolla vielä " kauhisteli" huimaa sf mittaani, niin kuin se kyllä onkin. No, soitin vielä neuvolaan, kun jotenkin jäi niin vaivaa mieltä, mutta eipä siellä mitään annettu syytä huoleen. Pituus kun on ollu alusta asti yläkäyrien yläpuolella, joten kahtellaan seuraavalla kerralla kun on neuvolalääkärin aika 15.3. En tiedä vaikuttaako se mitään, mutta on tota pituuttakin mulla 183cm=) Että kyllä tällä ruodolla vähän (?) suurempikin massu kannetaan=)

Omassa navassa ei kummempia. Massu on iso, siitä ei yli eikä ympäri päästä. Vaavi potkii todella napakasti ja jatkuvalla syötöllä. Ja kun työpäiviä enää tämän päivän jälkeen NELJÄ, ei tässä ole muuta kuin aihetta hymyyn!!!=D

Tulkaas kertoilee mitä kuuluu ja missä meette taas!!

H-R rv 27+2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi