Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

toukokesäkuiset uuteen vuoteen

04.01.2006 |

Heissan!

LApsivesipunktiossa on nyt käyty ja se meni oppikirjojen mukaan eli hyvin. Tänään oli kyllä kova kipu mahassa, mutta toivotaan, että ei mitään vakavaa. Punktion jälkeisenä päivänä kävin normaalisti neuvolassa ja vilkas vauva siellä polski!

Mukavaa uutta vuotta kaikille! Toivoo tähti

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips Liinakko ja muut!

Minäkin kauhistelin kilojen kertymistä edellisellä neuvolakäynnillä.

Silloin kiloja oli kertynyt +6kg (rv 21+4). Nyt näyttää painonnousu hiukan rauhoittuneen (=ei ole noussut edellisestä neuvolasta kuin puolisen kiloa). Voi olla, että joulun herkuilla on ollut jotain vaikutusta. Syön kylläkin paremmalla ruokahalulla nyt kuin alkuraskaudessa.

Hyvää & rentouttavaa viikonloppua kaikille!

t. Tuulia (rv 23+5)

Vierailija
22/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo teidän painonnousut kuulostavat ainakin minusta ihan ok lukemilta. Jos totta puhun, niin aika vähäisiltäkin, jos vertaan omaan painonnousuuni ainakin edellisen raskauden aikana...

Silloin nimittäin sain kokoon huimat + 21 kg! Loppuraskaudessa olin kyllä niin turvoksissa, että paino nousi senkin vuoksi n. 1kg/vko.

Kaikki ylimääräiset kilot kyllä lähtivät pois imetyksen myötä, joten huolissani en painonnoususta ole tämän raskauden aikana, jos siitä vähän stressiä vedin edellisen aikana... Vararavintoa tarvitaan!

Jos vertailen lukemiani teidän lukemiin;

viime raskauden aikana rv 23 painoa oli tullut + 10,3 kg, mutta sitten rv 27+5 painonnousu oli tasoittunut ja lisää oli tullut + 11kg.

Nyt olen tasan rv 20 ja ensi viikolla olisi neuvola-aika, joten viime käynnistä on lähes kuukausi. Silloin olin siis rv 16+5 ja painoa oli tullut + 4kg.

Että näin minulla.

En ole kyllä rajoitellut syömisiäni juuri ollenkaan. Herkuttelen silloin, kun siltä tuntuu ja karkit maistuvat, etenkin salmiakki...

Suolaisia herkkuja täytynee välttää sitten loppuraskaudessa, jos turvotusta alkaa kertymään kuten viimeksi.

Leppoisaa masunkasvatusta kaikille!

Toivoo; katti rv 20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoriainen! Arvaat varmaan, että me ollaan vielä vähän pohjoisemmasta kun tuo OYSiin lähettävä taho meillä on LKS! Sinne mennään sitten myös synnyttämään.

Painosta. Mulla oli neuvola tällä viikolla (tasan 23 viikkoa oli silloin täynnä) ja painoa tullut noin 7kg. Ei neuvolatäti siihen mitään sanonut, vaikka joudunkin nyt tästä lähin seuraamaan sokereita itse säänöllisin mittauksin koko loppuraskauden. Vielä ei ole korkeita arvoja ollut, mutta kuuluun riskiryhmään sen takia, että itse olen ollut ns. sokerivauva. Äidilläni oli raskausdiabetes minua odottaessa. Tietenkään painoa ei saisi nyt antaa kovasti kerääntyä, mutta varsinkin tällä viikolla kun ole ollut väsynyt on tehnyt kovasti mieli makeaa...

Loviisa

Vierailija
24/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on painoa tullut noin 5 kg, joista ainakin 2 ihan parissa viikossa... Viikkoja kasassa nyt 20+3. Uskon olevani kuitenkin ihan normaalirajoissa, vatsa on tosi iso, mutta muualle ei ole tullut oikeastaan mitään. Ensiviikolla on sekä neuvola (saa sitten viralliset mittaustulokset), että rakenneultra. Kauheasti jännittää taas, pelkään joka kerta, että jotakin on mennyt pieleen...

Minkä verran ja missä vaiheessa kukin teistä alkoi tuntea vauvan liikkeitä? Raskaana olevet kaverini kun tuntevat liikkeitä paljon ja tosi aikaisin. itse aloin varmasti tuntea vauvan liikkeitä 19+, ja tosi hentoja nuo ovat... Eikä tietoakaan siitä , että mies niitä tuntisi. Ehkäpä siellä on vaan rauhallisemman sorttinen vauva, tai sitten mulla on näitä pehmusteita niin, etten sen takia tunne:)

Lempi-Kukka, kirjoitit synnyttäväsi tays:ssa, samoin minä. onko sulla tietoa, minkälainen paikka se on? Jonkinverran kun on ollut ikävää kommenttia lehdissä... Ehkäpä sse sitten selviää, kun pääsee tutustumaan.

Vierailija
25/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista liikkeistä, minäkin aloin tunteen vasta joskus 18-19+ viikoilla. Ja syy siihen selvisi rakenneultrassa eli istukka on mulla pääosin etuseinässä ja se tietenkin vaimentaa liikkeitä. Tuonne sisuskaluihin potkiskelu kun ei tässä vaiheessa vielä niin tunnu. Nyt vauveli liikkuu kyllä jo päivittäin, mutta on päiviä jolloin on vaan hentoja liikkeitä ja sitten toisina päivinä useampia kunnon " muljahduksia" . Heittelee varmaan silloin kuperkeikkaa! Ei meilläkään mies ole vielä onnistunut mitään tuntemaan päällepäin, vaikka mulla tuota muuta " toppausta" mahassa ei mainittavasti olekkaan. Mutta se etuseinän istukka siis vaimentaa. Sulla voi olla sama juttu ja se näkyy sitten rakenneultrassa, joten älä huoli!

terveisin

Loviisa & " Aatos" rv 23+3

Vierailija
26/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan taas mukana linjoilla ;)

Minulla nyt raskausviikkoja 22+3. Tänään olin neuvolassa ja asiat olivat kaikin puolin hyvin. Ensimmäiset liikkeet tunsin rv 16+. Sen vuoksi jo niin aikaisin, koska tämähän on jo toinen raskauteni. Esikoiseta tunsin liikkeet raskausviikolla 17+. Aika aikaisin silloinkin. Painoa ei tullut yhtään kiloa lisää, verrattuna lähtöpainooni!!! Ennen raskautta painoin 64-65 kg ja nyt rv 22+3 painoni on 64.8 kg. Molemmissa raskauksissa panoni on tippunut puoleen väliin raskautta saakka. Esikoista kun lähdin synnyttämään, painoin silloin 70 kg. Eli mukavasti alakantissa on minun painoni pysynyt. Mutta veikkaanpa että nyt kyllä mennään yli 70 kg...jättimäisestä ruokahalusta päätellen :)

Kyselitte minkä ikäisiä odottajia ollaan, niin itse olen vuosimallia -74. Omat 30-vee pirskeet meni pari vuotta sitten sairaalassa, koska esikoinen sattui syntymään muutamaa päivää aiemmin. Nyt sitten ollaan 32-vee kun tämä toinen ja viimeinen päättää maailmaan ilmestyä. Oletteko ajatelleet sitä, haluatteko vielä myöhemmin lisää lapsia, vai oletteko tyytväisiä yhden lapsen hankintaan? Itse olen enemmän kuin tyytväinen, kun meille on nyt tulossa toinen lapsi. On ihanaa saada esikoiselle leikkikaveri :) Kolme rankkaa hoitoa on takana ja siihen saa jäädäkin. Kolmannesta lapsesta en edes haaveile.

Äitiyspakkauksen aion nyt kuitenkin hankkia, vaikka ensin meinasin että otan sen rahana. On se vaan niin ihanaa hypistellä niitä uusia vaatteita ja viimeiseksi pakkaukseksihan tämä sitten jää. Vaatteita vauvalle on ihan liikaakin, mutta ei haittaa. ;)

Nyt lähden esikoisen kanssa saunomaan...joten heipsistä vaan kaikille!!! Kuulumisiin :)

Syystuuli rv. 22+3

Vierailija
27/48 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

mulle tullu kiloja 4, lähtöpaino tosin 47 kg, ja esikoisen kanssa tuli yhteensä 12 kg. yksilöllisiähän nuo kilot on ja mielestäni on tärkeintä, että syö monipuolisesti ja sitä mikä maistuu. kyllä sitä ehtii sitten imetyksen jälkeen tarkentaa ruokavaliota. tosin toisessa raskaudessa uhkana jäädä enemmän kuin ekassa, mutta eiköhän se imetys taas suurimman osan hoida.

mullakin ens viikolla rakenneultra, jänskättää näyttääkö sukupuolensa! sitte pitäs myös haikaranpesään ilmottautua, onko muita sinne menijöitä?

ootteko jo alottanu mahojen rasvauksen? minä alotin kun kuulin ettei siitä haittaakaan ole, ja voi estää raskausarpien tuloa...

moisle rv.19

Vierailija
28/48 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VEGAX: Kyllä mä Tayssiin synnärinä luotan, vaikka kieltämättä itku tuli, kun tuota Aamulehden sunnuntain yleisöosastokirjotusta luin! Olen kuitenkin kaikilta tutuilta kuullut vain positiivista palautetta, niin että eiköhän meilläkin hyvin mene =)

Painosta...mulla on tullut (rv 23) tähän mennessä 4-5 kg, lähtöpaino 50 kg ja oon lyhyt. Eli mielestäni ihan ok. Mä olen jo tässä vaiheessa " rotevampi" kuin mun äiti ja sen siskot synnyttämään mennessään! Ja ne kaikki on saaneet 3-3,5 kiloisia lapsia =) Kovin yksilöllistähän tuo tuntuu olevan, eiköhän neuvolasta sitten toppuutella, jos painon kehitys karkaa käsistä.

Mahaa olen rasvaillu raskauden alusta lätien, tosin ihan tavallisella kosteusvoiteella. Ei ainakaan vielä ole iho niin paljoa venynyt, että olis arpia tullut. Tosin se kovin kasvu on vielä edessä...Hurja ajatella, että vauva vielä moninkertaistaa tän hetkisen painonsa. Nytkin on omasta mielestään niiin iso maha=)

Ei muuta kuin mahan kasvatteluja edelleen kaikille touko-kesäsille!

T. Lempsu ja nuppu rv 23+3

Vierailija
29/48 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä vähän kauhistellut laskiessani, että kuinka paljon mahdan ehtiä niitä kiloja tässä vielä keräämään... mutta eiköhän sitä sitten ehdi kuitenkin imettäessä niitä kiloja hävittämään ja muutenkin, aion kyllä palata synnytyksen jälkeen lähtöpainooni. Ruokahalut on nimittäin aika hyvät ja nälkä aika usein. Nyt jo on vähän sellainen kömpelöhkö-olo, kun tuo vatsa tosiaan alkaa olla jo sen kokoinen ja kyykkiminen ym. ei ole enää ihan entisen ketterää :). Ja mitä se tässä sitten tulee olemaankaan kun eteenpäin mennää, tämähän vielä kuitenkin pientä :). Onko muilla ollut mitään liitoskipuja? Mulla välillä iltaisin on särkenyt nivusia, varsinkin kävelylenkin jälkeen.

Aloin myös tossa neljännen kuun paikkeilla käyttämään raskausarpivoidetta. Ostin Biothermin voidetta ja se on kyllä ollut todella hyvän tuntuista, on myös haalentanut vanhoja murrosiässä reisiin tulleita (tuskin enää näkyvät, kun muutenkin olivat jo haaleita). Lisäksi sain äidiltäni Clarinsin Huile tonicia, jota hän oli ostanut lentokentältä. Sitä mulle kehuttiinkin jo kun olin ostamassa Sokoksesta silloin reilu kuukausi sitten, mutta päädyin Biothermiin, koska oli halvempi :). Ei sekään kyllä halpa :). Sitä Clarinsista oli tullut paljon kehuja asiakkailta. Clarinsin on sellainen " öljymäisempi" vaikkakin kai öljytön, mutta kosteuttaa kyllä ihon tosi hyvin, joten varmaan sitten antaa hyvin venymiselle periksi :). Tosin haju on vähän erikoinen, yrttimäinen. Biothermin on miellyttävämpi, Clarins tod.näköisesti tehokkaampi. Vielä ei tosiaan ole mitään raskausarpia tullut ja luultavasti jo s on tullakseen, tulevatkin vasta sitten ihan loppuvaiheessa ja synnytyksen jälkeenhän monet on saaneet rintoihin arvet, kun maito noussut kunnolla. Tässä vaiheessa tämä rasvaus kuitenkin toivottavasti toimii ennaltaehkäisevästi, valmistaen ihoa kunnon venymisiin. Joka päivä en ole kyllä jaksanut rasvailla. Yritän aktivoitua hiukan :).

Jokos olette touko-kesäkuiset tehneet hankintoja vauvalle / suunnitelleet lastenhuonetta?

Ensi viikolla mulla on sitten 4D-ultra! Innolla odotellaan jo!

Liinakko 23+1

Vierailija
30/48 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vaan jää tammikuu taakse ja aloitetaan helmikuu=) Kevät lähestyy, JIPII=)

Tuolla oli puhetta painon noususta ja ajattelin heittää mukaan omat lukemani, niin pääsee moni tuskistaan, että onko tullut paljon...=;) Eli kaksi viimeistä neuvola kertaa on mittariin ponnahtanut +900g/vko!!!KÄÄK!! Eli yhteensä jo yli 10kg!!!! Tosin viimeksi neuvolassa ollessani (22+1) huomasin että esikoista odotellessani olin täysin samoilla lukemilla 100g tarkkuudella rv 22+0=) Ja silloin loppu lukemat olivat +25kg, joten...näin...Ruoka ja hyvä maistuu, en kiellä ja myös täällä SALMIAKKI!!!=:/ Kävely, josta pidän on täysin nollassa hirvittävien liitoskipujen vuoksi ja pyöräillä en uskalla näillä liukkailla. Ei tosin riitä puolusteluksi, mutta....

No, jos oli mun paino lukemat huimat, niin ikääkin löytyy, eli het maaliskuun alussa tulee 35 vuotta mittariin. Joten kyllä tämä Pikku2 on toinen ja viimeinen lapsemme, hoitoihin emme enää lähde.

Myös TAYS oli puheen aiheena. Siellä kerran synnyttäneenä voi antaa arvosanaksi ehkä jotain 8. Silloin oli todella täyttä ja hoitajia vähän, mutta kun pyysi, apua ja neuvoja sai. Kätilö oli aivan taivaallisen ihana ja kaikki sujui hienosti ja niinpä sinne taas mennään=) Nythän siellä on uusittu toinen osasto kokonaa. Pienemmät huoneet, eli ei väkeä niin paljon, huoneessa taulutv, mutta pienokaiset ovat kaiken aikaa vierelläsi. Siellä ei ole hoitohuonetta jonne voit vaikka suihkun ajaksi pienokaisen laittaa. Mutta, eiköhän siellä selvitä se aika mitä pakko on=) Eli tarkoitus on mulla lähteä kotiin het kun vaan saamme luvan, eli kaikki ok. Ekasta tosin halusin olla neljä päivää ja odottaa että maito nousee kunnolla.

Omassa navassa liikkeet tuntuu jatkuvasti ja potkut ihan selkeesti vatsan päältä. Kahden viikon päästä sokerinrasitus testi ja het seuraavana päivänä neuvolan piinapenkki=puntari=;)

Mukavaa alkavaa helmikuuta kaikille!!

H-R rv 24+1

Vierailija
31/48 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa en ole vielä alkanut " voitelemaan" millään, mutta ei se varmaan pahitteeksi olisi. Välillä sitä kutisee kyllä, että eiköhän siellä nahka veny. Pitäis minunkin aktivoitua tässä asiassa! Muutaman vauva-hankinnan (vaatteita) olen itse tehnyt ja antanut mummoillekin luvan tehdä. Vaunuja ja turvakaukaloita ollaan katseltu ja mietitty että millaiset laitetaan. Vakuutuksista pitäis ottaa selvää tällä viikolla

Onko teillä muilla mitattu sokeriarvoja ja onko ollut heittoa? Jouduin säännölliseen sokeriseurantaan (mittari kotona) viime viikosta lähtien kun kuulun ns. riskiryhmään, koska äidilläni oli raskausdiabetes minua odottaessa. Nyt on sitten monta päivää pistelty sormenpäitä joka ruokailun jälkeen. Olen mitanut sekä puolituntia että tunti ruokailusta arvoja ja nuo puolentunnin arvot on liian korkeita :-( Mulla tekee sokeri nousupiikin puolituntia syömisen jälkeen ja tippuu siitä sitten puolessa tunnissa normaaliksi. Tämän viikon saan yrittää ruokavaliolla ja sitten mietitään muuta. Muiden ruokailun jälkeiset arvot olen saanut hiilihydraatteja rajoittamalla ihan normaaleiksi, mutta aamupalan jälkeinen arvo ei tipu. En kohta keksi että mitä aamulla uskalla syödä kun pari desiä puuroa tai pari palaa ruisleipää (pelkkä margariina ja vihannesta päällä) nostavat silti sokerin liian korkealle :-( Ja ilmeisesti näistä sokerin heittelyistä johtuen tahtoo sitten väsyttää armottomasti. Tosin tällä hiilareiden tarkkailulla ja rajoituksella ei kyllä painoa pitäis juuri päästä kertymään.

Palataan!

Loviisa

Vierailija
32/48 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin tänään rakenne UÄ.:ssä ja kaikki oli ok. Samalla oli sitten lääkäri äippäpolilla ja lääkäri teki tutkimuksetkin. Lääkäri ei suostunut kertomaan vauvojen sukupuolia, se on hänen tapansa kuulemma. Olisin niin kovasti toivonut saavani tietää. Jo käytännön asioittenkin takia kiinnostaisi vähän , ku kuitenkin 2 kpl on tulossa.

Esikoinen on poika ja tuskin nyt ihan hukkaan ne vaatteet menee. A-vauvan haarovälissä olin kyllä itse näkevinäni ihan selvästi semmoset pallukat, että jos ois tyttö, ni olisin kyllä ihmeissäni. B;stä en haaroväliä nähnyt.

Maha on jo isohko, samaa kokoluokkaa kuin esikoisesta noin viikolla 25. ETtä on tässä aikamoinen paisuminen vielä edessä.

T: bambi rv 19

Vierailija
33/48 |
01.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... huh, eilen oli se paljon jännätty rakenneultra ja kaikki oli todella hyvin. Vauva on kyllä musta viikkoihin (eilen 21 tasan) nähden aikas iso, painoa 475g.

Sukupuolikin selvisi, vaikka en itse olisi sitä niin hirveästi halunnut tietääkkään. Mies kuitenkin halusi ja näin jälkikäteen on kiva ajatella, että siellä kohdussa polskii meidän pieni poika sen " vauvan" sijaan. Olisin voinut vaikka vannoa sen olevan tyttö, vaan tässä taas todistettiin äidinvaistot vääräksi:)

Mulle tuli noin 3 viikkoa sitten jo yhdessä yössä aivan kammottavat raskausarvet rintoihin! Ja kun ne eivät mielestäni ole edes kovasti kasvaneet ja jatkuvasti olen rasvannut ja hieronut ennen ja jälkeen. Johtunee siitä, että mulla on rinnat tosi arat ja erityisesti kylmälle. Menevät aivan kivikovaksi heti pikkupakkaselakin. Ja samoihin aikoihin rinnat alkoi erittää myös nestettä, tosin vielä kirkasta:(( yök. Kaikkeen kai tottuu ajan kanssa... Täytynee kokeilla sitä Biothermin voidetta. Onko milla hyviä vinkkejä jo tulleisiin raskausarpiin?

Kiva kuulla, että taysista on myös hyvää kerrottavaa, aika tiukkaa puolesta ja vastaa keskustelua asiasta vieläkin Aamulehdessä käydään. Mukavaa loppuviikkoa kaikille.

vegax ja poju 21+1

Vierailija
34/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille,

Täällä on yksi uneton aamuvirkku. Olen kärsinyt melkein koko raskauden ajan ja varsinkin viimeiset neljä kuukautta unettomuudesta. Saan nukuttua keskimäärin yössä vain 4-5 tuntia (valvon yöllä 2-6 välillä yleensä). Alkaa olla väsyttävää ja raskasta, kun samaan aikaan työtahti töissä ei ole helpottunut. Itse asiassa olen usein mennyt töihin jo 6-7 maissa, kun herättyä on tullut niin aikaisin. Kotiin lähden töistä kuitenkin vasta 5-6 maissa, joten pitkiä päiviä tulee vietettyä töissä! Onneksi on talviloma parin viikon päästä... Taidan otta muutenkin puheeksi väsymyksen ensi viikon neuvolalääkärissä.

Onko kellään samanalaista unettomuutta?

Rasvauksesta: olen rasvannut ihoa koko raskauden ajan erityisen hyvin, ja ihan apteekin perusrasvoilla. Vielä ei ole tullut raskausarpia. Useinhan niitä tulee loppuvaiheessa raskautta ja joillakin synnytyksen jälkeen.

Nyt lähden ulos lumitöihin ennen töihin lähtöä. Lunta on tullut yön paljon. Meni hukkaan eilen illalla suurella urakalla tekemäni lumityöt:-)

Mukavaa perjantaita toivotellen Tuulia rv 24+5 :-)

Vierailija
35/48 |
03.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulia73: Kuulostaa todella tutulta toi sun unettomuutesi. Mulla on ollut harmina myös jo useamman viikon, että unta tulee yössä vain noin nelisen tuntia ja sitten loppu aika menee pyörien sängyssä. Nukun todella koiranunta ja kuulen kaiken risahduksen ja rasahduksen. Huomaan olevani hereillä, jos esikoinen yskäisee, vaikka nukkuu omassa huoneessaan. Ylös on silti noustava viimeistään kuudelta ja työt kutsuu. Tosin mulla tää helpottaa pian, sillä aamuherätyksiä enää 17 töihin!!!=) Mutta kannattaa puhua neuvolassa, sillä onhan noi päivät todella pitkiä mitä teet ja saatika kun olet raskaana ja yöt ovat mitä ovat!

Pakkasen puremaa viikonloppua kaikille!

H-R rv 24+4

Vierailija
36/48 |
05.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka!

kiitos Liinakolle Biotherm vinkistä. kävin ostamassa ja hyvältä vaikuttaa, ainakin imeytyy paremmin kuin perusvoiteet. samalla reissulla tuli myös silmänympärysvoidetta ja yövoidetta otettua, näin 30 ylityksen jälkeen taitais olla aika niihinkin panostaa :-)

rakenneultra mullakin takana. kaikki oli hyvin ja niinpä haikaranpesään tuli ilmottauduttua. onko muita sinne menijöitä? aion hyödyntää (siis yrittää) taas joogan ja synnytyslaulun oppeja kuten esikoisen kanssa ja siellä tuetaan " aktiivista" synnyttäjää. tosin jos toka tulee yhtä vauhdilla kuin siskollani, ei paljoa ehdi 3 tunnissa kokeilla...

sukupuolikin todennäköinen ja tyttöön voi pikkuhiljaa asennoitua. esikoinenkin tyttö. jännältä tuntuu " tietää" kumpi tulossa. tosin vauva piti aika paljon jalkoja sievästi ristissä eikä esitellyt kovin selvästi.

onko muilla huonoja rauta-arvoja? mulla ollut 2 kertaa nyt alle sadan hemoglobiini ja huomenna taas mitataan rautakuurin jälkeen, toivottavasti ois noussu.

iloista odotusta kaikille siskoille!!

moisle, tänään 20 rv. tasan!!!!!

Vierailija
37/48 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, itsekin oon todella tykännyt siitä Biothermistä. Kohta pitänee varmaan jo satsata uuteen tuubiin, sen verran olen nyt tihentänyt rasvausta. Mutta onhan se aika riittoisaakin. Ja onhan mulla sitä Clarinsiakin, ja se vasta sitten riittoisaa onkin.

Huomena päästään katsastamaan 4D ultra, vihdoinkin.

Mulla ei ole ollut unettomuutta -päinvastoin, voisin nukkua vaikka kuinka ja paljon. Aamulla on ihan vaikeuksia herätä. Tosin kova nälkä laittaa nousemaan ylös ja aamupalalle, joten töihinkin sitten päästy ihan ajoissa.

Vauveli potkii jo aika tuntuvasti ja tuntuu möngertävän tiuhaan tahtiin vatsassa. Toisaalta huomaan, että olen alkanut " vahdata" kauheasti potkuja ja jos tuntuu, etten vähään aikaan niitä ole tuntenut, niin kylläpä niitä jo kaipaan, vaikkei se itse mujakointi niin kivalta tunnukaan ;). Olen huomannut, että kun juon lasillisen esim. appelsiinitäysmehua, niin johon vauva saa taas kovasti virtaa polkea jaloillaan!

Oletteko muuten soitelleet masuvauvalle vielä mitään musiikkia / laulelleet ?

Liinakko

Vierailija
38/48 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillähän alkaa olla taas pitkä ketju =)

Kuulosti tutulta Liinakko tuo unen tarve. Itte hinkuan jo ennen kymmentä petiin ja vatsa kurnien herään puol tuntia ennen kellon soittoa =) Päivällä en kyllä sit oo kovin uninen niinkuin alkuraskaudessa, jolloin meinasin töissä pari kertaa nukahtaa konttorituoliin. (Ehkä nukahdinkin pari kertaa hetkeksi =)

Mä olen jostain " alan opuksesta" lukenutkin tuosta makeiden mehujen vaikutuksesta vauvaan. Ne jotenkin reagoi siihen just alkamalla " kommunikoida" aktiivisemmin.

Täällä myös liikehditään kovasti ja pitkin päivää. Töissäkin huomaa, kun pitempään istuu aloillaan (palaverissa tms) niin johan alkaa masuasukki sätkiä. Ja meidän vaavi tuntuu reagoivan isänsä käteen vatsan päällä, silloin se aina rauhoittuu kuuntelemaan pidemmäks aikaa. Voikohan se oikeesti tuntea, että eri käsi tulee vatsalle..?Ainakin on kiva ajatella niin:)

Vielä tuohon painokeskusteluun...just kun pääsin mainostamasta, että on vaan pari kiloo tullut, niin viime viikon neuvolapunnituksessa laskettiin, että onhan niitä tullut jo 6,5 kg. Ja silti kaikki väittää, että oon niin pieni...heh heh. (No eihän tässä pituutta ollakaan kasvettu.)

Seuraava etappi on sitten synnytysvalmennukseen ilmottautuminen sairaalaan ja neuvolalääkärissä käynti maaliskuulla, muuten sit vaan mahaa paisutellaan ja ihmetellään tätä elämää.

Ylen digikanavalla (Teema) menee muuten taas sarja lapsettomuushoidoista, Toivotut lapset (maanantaisin klo 21 ja uusinta la klo 18).

Hyviä vointeja kaikille!

T. Lempsu ja Nuppuliini rv 24+5

Vierailija
39/48 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=deeppink][size=3]? ? ?[/color] [color=dodgerblue][size=3][b]...oli kyllä oikein ihana kokemus![/size][/b] [color=deeppink][size=3]? ? ?[/color][/size]

[color=cornflowerblue] Saatiin dvd:lle n.30 min. kuvaa vauvasta, jossa näkyy kaikki, mitä ultrankin aikana käytiin läpi ja katseltiin. Vauvelilla oli kaikki hienosti, pituutta arviolta n.28-30cm ja painoarvio n.750g. [/color]

[color=palevioletred][b][size=2]? Saatiin myös kolme kasvokuvaa, josta ollaan jo " mukamas" äidin ja isän piirteitä löydetty :) ? ... Yllättävän selkeitä kuvia. [/size][/b]

[color=Red][b][size=3] ? [/color][/size] [color=mediumvioletred][size=3] Sukupuolikin sai vahvistuksen edellisistä arvioista ja on nyt kuulemma varma juttu. [/color][/size] [size=3][color=red] ? [/size][/b][/color]

[color=HotPink]Kaikinpuolin oli hieno kyllä kokemus.

Onnellista odotusaikaa kaikille!

?[/color] Liinakko

Vierailija
40/48 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun innostuin noita värejä kokeilemaan :), mutta jostain syystä sydämet vaihtui kysymysmerkeiksi...

Niin tosiaan, käytiin siis siis siellä Ultrassa Felicitaksessa, ja voin kyllä suositella :).

Liinakko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi