Kuinka paljon menee rahaa pitkän kaavan IVF-lääkkeisiin?
Eli alkamassa eka IVF ja lääkkeiksi suunniteltu alustavasti Synarela -nenäsuihkeita ja Gonal-F pistoksia. Määriä en vielä tarkemmin tiedä.Oon vaan niin pihalla noiden Kelan korvausten kanssa... Eli jos joku osais SUUNNILLEEN sanoa minkä verran rahaa apteekkiin tarvii.Millaisia summia teillä mennyt? Kiitos!
Kommentit (6)
kin käytännöt. Jotkut apteekit vähentää maksukaton ylittävät suoraan ja sinä allekirjoitat valtakirjan, jotkut taas ottaa sulta koko summan ja maksukaton ylittävistä saat sitten Kelalta korvauksen.
Lääkkeet riippuu tietty mitä sulle määrätään.. Nenäsuihkeet ( 2kpl ) maksaa n500 eur yhteensä ja gonal F piikki ( 2 kpl ) 1000eur!! eli aika kallista. Muut " oheis" lääkkeet ei niin paljoa ( 5-20eur /kpl) Kelalta saa korvauksen. Kannattaa todella kysyä lääkäriltä mitä lääkitystä aikoo käyttää. kannattaa pyöriä tuolla lapsettomuus puolella - sieltä saa hyviä neuvoja/ tarkkoja summia jne
olisin parasta aikaa sumuilla, ellei luomuplussa olisi yllättänyt viimeisessä mahdollisessa kierrossa!
Eli OYSistä tulleiden papereiden ja reseptien mukaan sumut ja Gonal F:t olisivat maksaneet tähän kiertoon kelakorvauksen jälkeen 606 euroa.
Toivotaan hienosti onnistuneita hoitoja ja pikaista plussaa Sinulle!
lailla, sitä ei varmasti enää edes mieti jos hoito tuo positiivisen tuloksen...
t: ap
Nyt vuodenvaihteessahan laskivat monien lääkkeiden hinnat, mutta siitä mulla ei ole tietoa, oliko mukana näitä " lapsettomuuslääkkeitä" .
Sikälihän sulla ajoittuvat hoidot hienosti, että lääkkeiden maksukatto lasketaan kalenterivuosittain ja sulla tulee maksukatto lähes täyteen jo tästä ensimmäisestä hoidosta. Jos saatte pakkaseen huuruneniä ja sulle tehdään myöhemmin PASseja, saat kaikki lääkkeet ilmaiseksi.
Tämä tietysti silloin, jos et ota plussaa heti ekasta tuoresiirrosta. Peukutan sen puolesta, että tärppäisi heti!
t. 5
ja silloin lääkkeet maksoivat n. 10 000 mk. Maksukatto oli silloin n. 3500 mk, eli sen verran joutui itse maksamaan. En tiedä mitä maksukatto on nykyään, mutta eiköhän se jostain apteekin sivuilta selviä.
Lisäksi tulee tietysti myös sairaalamaksut, johon meni myös useampi tonni.
Onnea hoitoihin, meillä ainakin kannatti ja kun hoitojen tulos syntyy, ei kuluneella rahallakaan ole enää niin väliä!