Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Toinen synnytys vaikeampi kuin ensimmäinen? Onko näin käynyt?
18.06.2008 |
Eka synnytykseni ni oli aikas helppo ja sujuva, ja nyt toinen vaaveli on syntymässä. Voiko toinen synnytys olla hankalampi kuin ensimmäinen? Kokemuksia?
Marge
rv 40+3
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
MInulla esikoisen synnytys oli melko mukava kokemus kaiken kaikkiaan. Synnytys jouduttiin käynnistämään kun mitään ei vesien menon jälkeen tapahtunut. Kaikki meni kivasti. Synnytyksen kestoksi laskettiin 7h, joka oli kalvoje puhkaisusta. Sain puolessa välissä epiduraalin, joka vei kaikki kivut periksi tunniksi. Ei tullut repeämiä ja tosi hyvä mieli jäi.
Ajattelin "loogisesti" että toinekin menee yhtä kivasti ja ehkä vielä jopa nopeammin. Ei mennyt, kesto oli 9-10h, ei mikään superpitkä, mutta olin jotenkin ollut ihan varma että toinen on aina nopeampi. Epidduraalin sain, mutta se ei vaikuttanut ollenkaan. Joten ilokaasun voimin mentiin. Kipu oli kyllä ihan valtaisaa, aivan eri kuin ensimmäisen kanssa. Ilokaasusta ja kivusta oli pää sen verran sekaisin että mieheni ja kätilön piti välillä muistuttaa minua hengittämään. En vaan jotenkin tajunnnut mitään. =)
Sen opin, että en nyt kolmatta odottaessa odota helpompaa. Jos en olisi ollut niin varma siitä että toinen on nopeampi ja helpompi, olisi varmaan ollut parempi mieli. Ei toinenkaan kamala ollut, mutta jotenkin olin pettynyt kun ei mennytkään niin helposti. Asenne on nyt kohdallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Tiip rv 30+6