Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kenellä on KASKO ja vakuutuskirja lähellä...

Vierailija
04.01.2006 |

etenkin Fennian asiakkaat ja muutkin...Lukeeko teillä vakuutusKIRJASSA koht: keskeytys, omavastuun kohdalla; 3 päivää ja alapuolella ranskalaisella viivalla: -päiväkorvaus 34¿

siis lukeeko teillä tämä jos teillä EI ole keskeytysvakuutusta?

Joudun nyt taistelemaan vakuutusyhtiön kanssa seuraavasta asiasta:

Viikko ennen joulua ajoin kolarin, johon itse olin syyllinen. Autoni meni korjaamolle ja oletettava korjausaika oli muutaman viikon. Muistelin, että olin ottanut kaskooni keskeytysvakuutuksen, eli saan päiviltä kun auto on korjaamolla, korvauksen. ja yllä mainitulla tavalla se lukeekin vakuutuskirjassani. Vakuutusyhtiön virkailija kuitenkin sanoi minulle, että minulla ei kyseistä vakuutusta ole! Kun kerroin muistavani että sellaisen olen ottanut ja että se lukee omassa vakuutuskirjassa, lupasi virkailija selvittää asiaa.

Seuraavana päivänä hän soittikin ja sanoi, että täyttä varmuutta hän ei saa kun vasta joulun jälkee, koska jää itse lomalle. Sanoin, että tarvisen autoa töideni vuoksi myös koko joulun, joten minun on uskallettava vuokrata auto tuota 34¿ päivä-summaa vastaan. Virkailija sanoi, että kyllähän minun pitää voida luottaa vakuutuskirjaani, jos siinä niin lukee. Luin vielä puhelimessa ääneen vakuutuskirjani hänelle.

No, nyt auto tuli 2 viikon kojauksen jälkeen korjaamolta ja kun tänään soitin vakuutusyhtiöön, että koska saan sen keskeytys korvauksen, hän sanoi; että Helsingistä varmistettiin että sinulla ei ole sellaista vakuutusta! Selitin, että mutta kun se lukee omassa vakuutuskirjassani! Lupasin toimittaa vakuutuskirjani nähtäville yhtiöön.

Voiko vakuutusyhtiö jättää jostakin syystä korvauksen (josta tulee yli 500¿) maksamatta, vaikka nainen puhelimessa silloin sanoikin minulle, että kyllä minun pitää voida luottaa omaan vakuutuskirjaani. Ja minun pitää maksaa tuo summa kuitenkin auton-vuokrasta, mikä minulla oli korjaus ajan!

Kaikki neuvot ja apu ovat nyt tarpeen!!!!!

Ja etenkin jos joku ystävällinen viitsii katsoa omaa vakuutuskirjaansa, lukeeko siinä nii, jos vakuutusta EI ole!?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vakuutusyhtiösi? ja löytyykö muilta?

Vierailija
2/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin vapaaehtoinen vakuutus, joka pitää ottaa erikseen jos sen haluaa. Lukeeko teillä siinä allekkain mitä vakuutus sisätää ja siinä vierellä sitten Omavastuut?

Esim:

Liikenne o¿

Kolari 400¿

Hirvi 150¿

jne...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

autopalvelu ja sen omavastuu 0¿. Se on se, jos autosi hajoaa, niin saat ilmaiseksi hinauttaa sen korjaamolle.

T: ap

Vierailija
4/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri noin lukee siis meilläkin ja siinä listassa on kohta

Keskeytys 3 päivää

- päiväkorvaus 34¿

Eli kyllä sen täytyy sitten meillä olla!

Olisiko muilla hyviä neuvoja asian hoitamiseen?

T: ap

Vierailija
5/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pysy tiukkana vain, vakuutusyhtiöt yrittävät aina kusettaa.

Vierailija
6/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niin eihän siinä pitäisi olla mitään epäselvää. Näytä sitä vakuutuskirjaa yhtiölle, jos eivät usko niin sitten kuluttajavalituslautakuntaan.

Vierailija
7/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin toisenkin vakuutusskirjan. Ensimmäinen tullut 10.11.2004 ja toinen 17.9.2005, ja molemmissa tuo keskeytys lukee! Täytyy viedä molemmat huomenna vakuuytusyhtiöön.

Näin siinä siis lukee:

Sisältö perusomavastuu EUR

Liikenne o

Kolari 400

Hirvivahinko 150

Ilkivalta 150

Palo 150

varkaus 150

Autopalvelu 0

Oikeusturva 15% vähintään 170¿

- Oikeusturvan korvauksen enimmäismäärä on 8.500 ¿

Keskeytys 3 päivää

- päiväkorvaus 34¿

Miten te tämän ymmärtäisitte? Vit...ttaa vaan, jos jousun nyt maksamaan tuon 500¿ auton vuokraa omasta pussista! 2 jos vielä luet tämän, niin näinkö teill' kin lukee, mutta puuttuu vaan tuo keskeytys?

Vieläkö joku viitsisi verrata omaansa?

Vierailija
8/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuo luvut ja tuo 3 päivää lukee tuon perusomavastuun alla.

Vierailija
9/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ensimmäistä päivää menee omavastuuseen, mutta sen jälkeisiltä päiviltä vakuutuksesta pitää maksa 34¿/päivä siihen päivään, kunnes olet saanut autosi korjaamosta.

Monissa vakuutusyhtiöissä tuntuu olevan tapana, että mitään ei korvata suoraan, vaan vasta jos valittaa. Eli älä tyydy korvauspäätökseen, jos ne on kielteinen, vaan valitat ja vaadit maksamasi vakuutuksen mukaisen oikean korvauksen.

Vierailija
10/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän ole siitä vastuussa kun ei sitä ole kirjallisena...

MUTTA jos sinulla on vakuutuskirja jossa noin lukee niin TOTTAKAI joutuvat korvaamaan.

Mutta älä MISSÄÄN tapauksessa toimita vakuutusyhtiöön sitä alkuperäistä kirjaa AINOASTAAN kopio siitä. Ja menet sitten henk koht näyttämään sitä alkup. jos vaativat !!

Eräällä tuttavallani oli n 50 vuotta vanha sairaus/tapaturmavakuutus jossa suurinpiirtein KAIKKI maksetaan ja omavastuu 0 euroa.....

Sellasiahan EI MISSÄÄN nimessä nykyään tehdä vaan niissä on aina monta TONNIA se omavastuu.

Koitti vakuutusyhtiö sitten periä nykykäytännön mukaan sitä omavastuuta, mutta joutuivat perumaan kun tuttavani kaivoi kellastuneen bergamenttinsa esiin =))

Hänen vakuutusta ei oltu huomattu koskaan uusia koska ei ollut sattunut mitään ja näin ollen se paperi on voimassa =)))

Eli kyllä SE PAPERI on sinulla juuri todisteena vakuutuksesta... eikä todellakaan olisi eka kerta kun vakuutusyhtiö tekee virheen. Joten älä päästä paperia hukkaan

Ja tästä pitäis myös oppia, että visusti säilyttää kaikki vakuutusyhtiön paperit vaikkei niitä jaksais lukea.... kyllä ne sit käydään suurennuslasilla läpi kun vahinko sattuu !

Vierailija
11/12 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy huomenna lampsia sinne vakuutusyhtiöön tuon vakuutuskirjan kanssa ja puoleni aion tosiaan pitää. Mietin, että mitä jos he väittävät, että tuo sana: keskeytys, tarkoittaakin aivan jotain muuta kuin tuota keskeytysvakuutusta. Mielestäni sekin olisi silloin harhaajohtavaa tiedonantoa. Ja kun vakuutusehtoja katselin, niin juuri keskeytysvakuutuksessa on tuo 3: n päivän omavastuuaika, eli kyllä sen sitä keskeytysvakuutusta täytyy tarkoittaa. Ikävää kun joutuu taistelemaan tällaisesta asiasta, vaikka maksaa suuria summia vakuutusmaksuja : (

Vierailija
12/12 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fennian kasko meillä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi