Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka nopeasti aikaisintaan pääsee pois synnytyksen jälkeen

Vierailija
04.01.2006 |

edellyttäen, että kaikki menee hyvin. Kyseessä on toinen lapsi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vaikka synnytät sunnuntaina,niin tiistai aamuna saat lähteä.

Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
2/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aina lähtenyt seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samana päivänä, ts. polikliininen synnytys ei ole mahdollista. Kuinka nopeasti siis " normaalisairaalassa" ?

Vierailija
4/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten yl. seuraava päivä.

Vierailija
5/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on juuri tuo 2. päivänä synnytyksestä uudelleen synnyttäjä saa lähteä.

Ensi synnyttäjällä taisi olla 4-5 päivää.

Vierailija
6/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muuten yl. seuraava päivä.

Vierailija
7/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyspäivä laskettiin ns. nollapäiväksi. Kolmantena oli lääkärintarkastus, sen jälkeen olisi saanut lähteä kotiin. Mutta mulla meni rinnat niin tukkoon, että en päässyt lähtemään vaan piti jäädä sairaalaan lypsämään.

Nythän on monissa sairaaloissa mahdollisuus myös polikliiniseen synnytykseen, jossa kotiudutaan kait jo vuorokaudessa synnytyksestä. Mutta silloin täytyy tulla takaisin kolmantena päivänä lääkärin tarkastukseen ja oltava yhteydessä heti sairaalaan, jos vauva kellastuu tai tulee muita ongelmia. Tämä vaihtoehto on tarjolla lähinnä uudelleensynnyttäjille.

Vierailija
8/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis, voi lähteä vaikka heti.Ei kukaan voi kieltää lähtemästä mutta silloin äiti allekirjoittaa paperin jossa sairaala ei ole vastuussa jos jotain tapahtuu, komplikaatiot sun muuta..Kärjistettynä siis, kukaan vastuuntuntoinen äiti ei lähde ainakaan seuraavaan 24 tuntiin : )

Vierailija
9/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta koska sanoin sen vasta synnytyksen jälkeen, niin se ei enää käynyt.

Lähtö toisena päivänä oli luvallista, jos lapsi oli todistetusti pissannut. Ja kun en ollut hoitajalle märkää vaippaa kantanut, niin sain " tapella" , että pääsin kotiin. Kotoa kyllä soitin heti, kun asia oli ajankohtainen, että nyt lapsi on pissannut p)

Vierailija
10/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä siis tarkoitin.

kyselee vielä ap.

Vierailija
11/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyseessä ei ole yliopistosairaala.

Vierailija
12/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän asian kanssa painiskelin aikanaan esikoisen kanssa taysissa 5 pv:ää. Koti-ikävä oli suuri, mutta kun vauva ei oikein saanut imettyä ja se hiton harjoittelija joka hyökkäsi aina kimppuuni, kun yritin imettää, niin siitä ei senkään takia tullut mitään. Ah, sitä yökköä, joka yöllä tuli kumihanskoineen auttamaan ja hän sai rinnan lapsen suuhun, niin että pysyi.

Vierailija
13/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoivat vielä että kannattaa lähteä..Hyvin meni =)

Ja sen jälkeen olen lähtenyt aina n.12h. päästä.

Vierailija
14/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...te, jotka olette lähteneet esim. jo seuraavana päivänä, niin pitikö vauvaa vielä käydä tarkistuttamassa sairaalassa sen jälkeen?

Vierailija
15/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulle sanottiin, että vauva on sitten sinun vastuulla - no, kenenkä muun..., niin katsoin aiheelliseksi soittaa, kun oli pissannut = 10 min ajomatkan jälkeen kotona siihen osastolla vaipan sisään laitettuun käsipyyhkeeseen ja kunnon pissan ;)

Neuvolan kätilö - ia. eipä ollut kätilö, vaan lastenneuvolan terkkari - tulee sitten aikanaan käymään kotona, jka tapauksessa.

Vierailija
16/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovit asiasta jo aiemmin neuvolassa (kun vaatii jonkunlaisen palaverin lääkärin kanssa), on yksi vaihtoehto nk.polikliininen synnytys. Pääset kotiin neljä tuntia synnytyksen jälkeen. Ainakin näin meilläpäin.

Vierailija
17/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotinsa ja lapset. Ja onko kaikilla lapsenvahtiakaan niin moneksi päiväksi?? Mä en ole ap mut ihan samaa tässä olen pohtinut että tohtiiko sitä lähteä vastasyntyneen kanssa kotiin jo 12h päästä?

Vierailija
18/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan osannut nukkua sairaalassa, viimeksikin oli yksityishuone, vaan ei asiaa auttanut.

Vierailija
19/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse halusin mahd. pian pois sairaalasta koska minulla oli kauhea ikävä esikoista enkä muutenkaan kokenut sairaalaa luonnolliseksi paikaksi.

Kotona sain olla miten halusin, enkä kuitenkaan tehnyt lapsen kanssa mitään toisin kuin sairaalassa.

Tottakai siis lääkäri tarkasti lapsen ja sanoi että kaikki ok.

Synnytin siis pe ja su aamuna kotio.

Vierailija
20/34 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...haluan lähteä ehdottomasti vasta sitten, kun tiedän, että voin riskittä lähteä. Mutta tietysti kotona paras, esikoistakin varmasti ikävä. Esikoisen synnyttyä en saanut sairaalassa koko aikana (4 yötä) juurikaan nukuttua; tuntui, että olin niin väsynyt, että vauva putoaa käsistä, kotona lähti heti luistamaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi