TAMMIMASUT KESKIVIIKKONA JUHANNUSTA KOHTI
Edellinen ketju on täällä:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Elikkäs huomenta!
Sataa kaatamalla. Onneksi on työpäivä :)
Kuinka moni on lähdössä liikkeelle juhannuksena johonkin suuntaan? Me mietimme vielä, vähän jännittää tuo rekkamiesten mielenilmaus :/ Enpä taida huomenna uskaltaa tulla autolla töihin pääkaupunkiseudulle (matkaa 40km suuntaansa ja kehiä körötellään...) vaan taidanpa tyytyä julkisiin!
Omaa napaa: olo on vähän vähemmän väsynyt. Mä narahdin sokereista jo nyt, eli viikon päästä katsotaan saanko insuliinit käyttöön jo alkuraskaudesta :/ Edellisessä raskaudessa pistelin pari viikkoa loppuaikana, nyt olen tosi onnellinen että sokerit saatiin selville jo nyt = saan hoitoa alusta saakka. Aamusokeri on siinä 5.5 paremmalla puolella, eli tämä on ainakin pääkaupunkiseudulla kuulemma hoitoraja. Yritän kovasti ruokavaliolla pitää ne edes tuolla lukemissa. Liikuntaa pitäsi vain lisätä. Nyt tosin tuntuu taas siltä, että voi edes kuvitella iltaisin jaksavansa liikkua!!!
Mites muilla on keskiviikko lähtenyt käyntiin?
Oikein hyvää päivää kaikille!
döner ja pikkuviuhti 10+5
Kommentit (13)
Pikainen kurkistus pinoon täältä töiden lomasta...ihana kun on tulossa 3 vapaa päivää, säästä viis :)
Eilinen pino toi kyllä surullisia tai hämmentäviä uutisia toisille.. voimia paljon!
Mitenkäs muilla tuo kuntoilupuoli? Onko muita jotka jatkavat juoksuharrastusta raskaudenkin aikana? Minulla on kyllä ollut tarkoitus mutta väsymys ja laiskuuskin on vienyt maun juoksemisesta... kyllä olis kuitenkin tarkoitus edes hölkkäilyä jatkaa.
Dazka 9+2
Minä olin eilen niin kiireinen, että jäi pinot lukematta. Nyt lukaisin ja siellähän oli tapahtunut surkeita asioita :(
Olen tosi pahoillani huonoista uutisista. Voimia lähetän!!!!!
alavireeseen vetäytynyt döner
kurkkailen tänne... Eilen tuli niin paljon huonoja uutisia, että meni koko ilta mieli maassa (ja itku pääsi kun viestejä luin). Jotenkin sitä aina lähtee siitä ajatuksesta, että kaikki menee hyvin ja kaikilla menee hyvin, mutta eilisen kaltaiset viestit pistävät taas jalat maahan ja avasivat silmät.
Toivottavasti ei enempiä ikäviä uutisia enää tule ja asiat kääntyvät parhain päin.
Itse varasin eilen np-ultra-ajan ja sain sen 15.7, silloin viikkoja ilmeisesti 12+2 tai niillä main. Nyt vaan tuntuu ikuisuudelta odottaa siihen asti. Paha olo on vähän laantunut, tai sitten vaan olen tottunut elämään sen kanssa, väsymys on edelleen tolkuton, olen normaalia viluisempi ja mikäli mahdollista myös normaalia äkkipikaisempi. Lisäbonuksena on nyt tullut huimaus, mistä sitten johtuukaan. Maanantaina nlassa oli kuitenkin verenpaine ja hb normaalit, niin niistä ei pitäisi johtua. Tai voihan verenpaine kai laskea ihan ykskaks yllättäinkin....
Mitäs juhannussuunnitelmia teillä on? Tänne luvataan sadekuuroja ja siinä 20 asteen paikkeilla lämmintä, joten vene taitaa jäädä laituriin ja vietetään juhannus maalla mun isoäidin luona. Sinne tulee myös mun vanhemmat. Sillai helppo paikka viettää tätä kesän juhlaa, kun mun vanhemmat tietää raskaudesta, niin ei tarvitse kehitellä syitä viinittömyyteen. Mun isoäiti (jolle ei kerrota ennenku ollaan ultrassa käyty) taas ei varmaan kiinnitä kauheasti huomiota siihen että otanko vaiko enkö ota, hän kun keskittyy kuitenkin enemmän huolehtimaan siitä, että maistuuko hänen paistamansa lihapullat ja onko raparperikiisseli varmasti tarpeeksi makeaa :).
Munsta taitaa nyt hetkellisesti ainaki tulla Hesen kanasalaatin suosija. Se maistui nimittäin sen verran namille, currymajoneesin kanssa... Suklaa on edelleen ehdottomasti poissa mun syömisistä, samaten cola-juomat.
Mites muut, miten teille maistuu kahvit ja colat? Mulla ennen raskautta maistu molemmat (kahvi ja pepsi max oli lempparijuomat), nyt ei uppoa. Ei tee pahaa, mutta ei vaan maistu hyvälle.... Tässä tietenkin hyvä hetki vierottaa itsensä lopullisesti suklaasta ja pepsi maxista, kahvista en varmaan pysty luopumaan, sitä kun aina tarjotaan joka paikassa.
Voimia niitä tarvitseville (eiköhän me kaikki niitä tarvita, toiset enemmän ku toiset) ja hyviä vointeja kaikille!
-Limoviikuna ja herne (oletettavasti 8+2)
Itse en ole koskaan juonut kahvia, joten siitä en osaa sanoa miten olisi maku muuttunut ;). Muuten ei kyllä tee mitään mieli ja hankalaa saada syötyä oikein mitään. Kuitenkin jos saa aloitettua syömisen niin menee sitten kuitenkin.
Näköjään vaihtelee myös päivästä toiseen, koska viikonloppureissulla sain kuitenkin syötyä ihan ok. Makeita ei juuri tee mieli, eikä varsinkaan suklaata. Reissulla ostin yhden pätkiksen ja tuolla se laukussa majailee edelleen. Normaalisti ei tuollaista kyllä pääsisi käymään ;). No hyvä puoli on, ettei ainakaan pääse painoa kertymään tässä vaiheessa turhan paljon, koska viime raskaudessa olin tässä painossa vasta puolessavälissä raskautta...
Pitäisi varmaan jotain ruokaa tehdä, että saa ainakin poika syödäkseen...
- Salsatar
Soitin lääkärille np ultra tuloksesta,ja se sanoi et varmastikin on jotan vialla kun turvotus oli noin massiivinen.kromosomi poikkeama tai sydänvika.lapsivesipunktioon pääsen 3 vikon päästä,mikä on kohtuuton aika,istukkatutkimukseen pitäisi mennä kuopioon,ja nyt odotan lääkärin soittoa pääsenkö sinne,se olisi viikon päästä kai.lääkärit ei tajua mikä hirveys on odottaa tietämättömänä yli 5 viikkoa.Soitin neuvolaan ja sanoin etten jaksa mennä nyt sinne,ja terkka oli onneksi ymmärtäväinen ja sanoi tuosta odotus ajasta kans et kohtuuton.
Itkua surua ja pientä toivoa vaihtelee ajatuksissa.hirveää ettei voi puhua lapsillekaan että mikä äitllä oikein on.puhun sitten kun itsekin jotain ymmärrän,ja tiedän.
meiskin on aika allapäin ja lukee juttuja netistä.hän ei ole ajatellut että näin voisi käydä,sillätavalla tämä on kyllä naisten juttu että naisilla ajatukset pyörii raskaudessa ja miehet kuulee neuvolakuulumiset yms.,mutta eivät huolehdi sillätavalla kokoajan kaikkea.hyvää tukea olen kyllä saanut ja koettanut sitä itsekin miehelle antaa.
ei tätä silti tajua
kai se iskee sitten kun ne varmat tulokset saa,nythän en edes tiedä voiko vauva elää,tai muutakaan,katselen ultrakuvaa ja itken.
soittivat juuri äitipolilta,huomenna katsotaan istukan paikka ja toivottavasti se on etuseinässä,silloin pääsen tutkimukseen nopeammin.
kiitos tuesta,koetan jaksaa käydä täällä,vauvaahan tässä kuitenkin odotetaan...
Minäkin uskaltaudun kantamaan korteni kekoon tähän pinoon, sillä odotan esikoista rv 7+6, kovasti olen hämmentynyt vieläkin tapahtuneesta, koska olemme suhteellisen kauan yrittäneet lasta (1½vuotta), olin jo aivan varma etten koskaan edes tule raskaaksi. 3kk sitten äitini kuoli äkillisesti, heitin vain vitsinä miehelleni että katsotaan niin varmasti pian olen raskaana, kun nyt ei ole äitiä kenelle kertoa vauvasta ja siitä onnesta minkä se mukanaan tuo. No näin sitten kävi, kaksi normaalia kiertoa oli, kolmatta kiertoa ei kuulunut, silloin kun menkkojen piti alkaa tuli tuhrua, heitin jo toiveet kaivoon, valmistauduin että kyllä se täti sieltä tulee, miten ollakkaan 10.6 heräsin ja päätin että teen testin ja samantien paukahti viiva ekaan ruutuun ja myös tokaan! AIVAN USKOMATON FIILIS! Oloni on ollut suhteellisen hyvä, pahoinvointia vähän, varsinkin kun tulee nälkä, kahvi etoo valtavasti. Nyt muutamana aamuna tullut rusehtavaa valkovuotoa, soitin neuvolaan, täti sanoi sieltä, että aika usealla tulee tuhruvuotoja, jos tulee kipuja, tulee verihyytymiä tai jos veri tulee kirkkaana ja pulppuavana tulee ottaa yhteyttä! Säikähdin jo että varmasti tää on keskenmenon alkua, mutta vähän neuvolatädin sanat lohduttivat, kaikki vaan on niin uutta mulle ja tutkailen ehkä liikaakin itseäni!
Mulla ikää 23v ja miehellä 27v, olemme etelä-pohjanmaalta.
terveisin pumpuli85 ja "emppu" 7+5
siis pumpuli85 ja "emppu" 7+6 eikä 7+5
Niin ja vielä se, että tasan viikon päästä eka neuvola!
Pumpuli ja Kimmille jaksamisia. Odottaminen on kyllä tosi raastavaa, tsemppiä!
Meillä iski tytölle (4v.) eilen klo 19 ku salama kirkkaalta taivaalta hirvee nuha, yskä ja kuume. Nyt reppana vaan makoilee kuumeisena. Vähän oon saanu lääkkeillä kuumetta laskettua. LAinattiin naapurista kaks lasten leffaa, Topi&Tessu ja Mehiläinen ja katottiin ne. Tai tyttö tais torkahdella ja mä tuijotin niitä intensiivisesti ja Topissa ja Tessussa itkeskelin ihan jatkuvasti. Mä en IKINÄ oo minkään elokuvan vuoks itkeny, joten vissiin näil hormoneilla on jotain osuutta asiaan..
Pumpuli, mulla on kans nyt viikon verran tullut rusehtavaa tuhruvuotoa, mut ei oo punaseks muuttunu. Se on melko yleistä alkuraskaudessa, joten yritetään ollan huolestumatta. Mulla raskausoireet on edelleen tosi voimakkaat, joten siitäki tiedän raskauden toistaseks jatkuvan (Mulla 2 km:a taustalla ja molemmista loppu oireet ku seinään niin siitä epäilin sillon jotain olevan vialla).
Mukavaa sateista keskiviikkoa!
Pantsa ja rv 7+6
tosiaan kuulostaa tuo 3 viikkoa. Toivottavasti pääset tutkimuksiin nopeammin. Tuntuu että päivänki odotus tuntuis ikuisuudelta tuossa tilanteessa saati sitte useampi viikko.
Varmasti tässä vaiheessa ajatukset ja tunteet myllertävät sitä tahtia, ettei niitä ihan heti saa järjestykseen. Kunhan saatte varmuuden tilanteesta, on toivottavasti helpompi katsoa asiaa uudestaan, kun tietää edes suunnilleen, mitä odotettavissa on.
Voimia raskaisiin päiviin!! Kerro kuulumisia kun kerrottavaa on ja kun jaksat kertoa.
-Limoviikuna
kaavintaan, jos saa nukutuslääkärin. Kimmille myös ihan hirveesti jaksamisia, voin kuvitella tuon odottamisen tuskan!
Kiitos teille kaikille, että sain tämän lyhyen matkan kulkea kanssanne. Olette ajatuksissani!
Täällä palattu mökkeilemästä ja muut lähtee huomenna ;) Me ollaan kotosalla luultavasti juhannus, ensviikol sitten alkaa miehen loma ja mökkeillään. Oli vaihteleva ilma, mutta ihan kivaa touhuta mökkihommia ja jotenkin huono olokin oli väheisempää, kun ei aatellut tätä raskautta.. kunnes kaupunkiin lähdettiin, niin autossa iski hirvee olo, joka helpottui perunamuusilla!
Nyt kommentoin, kun kahlasin noi viikonlopun pinosta alkaen ja oli paljon juttua.. meni varmaan tunti :)
tjw:llä ja Jaffalla oli hyviä ultrakuulumisia, hieno juttu!
Basilikalla oli aikamoinen sairaalakeikka tiputukseen, hui.. mutta onnittelut ultrakuulumisista!
Siihen s-postijuttuun en miekään oikein lähtis ja tuli mieleen, et eikös tammikuisille oo jo perustettu yhteisö mihin voi mennä sitten jutteleen yksityisemmin. Sen joku perusti jo ihan alkuaikoina, oisko ollu viidenmutsi.. vai muistanko IHAN väärin??
Sitten oli tosi kurjia uutisia.. Senniinalle suuret pahoittelut!
Kimmille hurjasti jaksuja tilanteeseen. Tosi kurjaa odotusta!
Ja Salsattarelle vaikeaan tilanteeseen jaksamisia!
Nyt perheen pariin, vasta kotiuduttiin ja äiti vaan koneella ;) Mut oli pakko tulla lukeen kuulumiset, joten nyt huilaileen pois mökkiväsymystä..
Emmuli rv tasan 8 (viikko 9 alkoi ja viikon päästä eka neuvola :) )
siivouksen ja futisnauhoituksen lomassa tulin toivottelemaan kaikille jo hyvää juhannusta!
Kimmille voimia piinaavaan odotukseen!
Ja Senniinalle iso halaus ja voimia huomiseen!
Äippä ja kirppu rv 9+6
Täällä myös sataa ja täytyy keksiä pikkusille puuhaa sisällä, oon niin laiska etten jaksaisi pukea kuravaatteita ja mennä ulos.
Me ollaan huomenna menossa mummolaan, mummo ja vaari on kylläkin kreikassa mutta me mennään valvomaan 16 v tytön menoa.. Siellä on pojille oma hiekkalaatikko rakennettu ja ihana puusauna, se jo on suurin syy et mennään sinne..samalla totilla asuu mun miehen isovanhemmat, eli niiden luonna täytyy myös käydä:)
Tänään täytyisi kyllä siivota ja pestä pyykkiä et pääsee huomenna lähtemään ja haluan että kämppä on kunnossa kn tullaan kotiin.
Oma olo on väsy mut ei muuta joka on ihanaa et kaikki huonot olot alkaa siirtymään kunnolla pois.
Just tajusin et oikeesti saan nauttia raskaudesta nytten kun olen kotona poikien kaa, aikasemmin olen ollut töissä ja mulla on fyysisesti raskas työ niin paikat on silloin ollu tosi kipeenä, mulla on -04 todettu nivelpussintulehdus mun lantiossa joka on seisomatyössä pahentunut.( kunhan se nyt pysyisi kunnossa) aika hölmöö et tollanen on mulla ku yleensä se on vanhoilla ihmisillä ja mä oon kuitenkin vasta 27v.
Mutta oikein hyvää keskiviikkoa kaikille
T:Lootuskukkanen ja pörriäinen rv 10+3