Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhepedissä nukkujat, eikö lapsi putoa sängystä?

Vierailija
04.01.2006 |

Meidän 9-kuinen on jo kaksi kertaa ryöminyt sängyn päädystä suoraan lattialle ja saanut kuhmun otsaan, kun olen aamuyöllä nukahtanut imetykseen ja lapsi on jäänyt minun ja miehen väliin. Lapsi nukkuu tosi levottomasti ja rauhoittuu aina väliimme, mutta en uskalla pitää häntä siinä kun pelkään taas putoavan. Miten oikein estätte sen, ettei pikkuinen putoa sängystänne lattialle??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kun kumpikaan meistä ole vieressä.

Minä herän kyllä heti kun lapsi vieressäni liikuu ja muutenkin " pidän" hänet koko ajan kainallossani

Vierailija
2/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...varmuuden vuoksi laitettiin patjat sängyn vireen lattialle mielenrauhaksi, että saa itse nukuttua, mutta eipä ole putoillut...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä nukuin sillä toisella vapaalla sivulla. isä nukkui vierashuoneessa

Vierailija
4/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä sängystä kaksi kertaa, mutta päiväunilta, jolloin siis oli sängyssä yksin eikä peitoista ja tyynyistä rakennetut esteet pidätelleet. Sitten poistimme runkopatjasängystä jalat, jolloin putoaminen ei kamalasti haittaa.

Vierailija
5/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika 8kk ja tähän asti nukuttu perhepedissä. Nyt toissa yönä konttasi jalkopäästä lattialle. Herättiin vasta kun lattialta kuuluu huutoa..

Nyt alkokin sitten omaan pinnasänkyyn totuttelu. Toivottavasti tottuu nopeasti, aika rikkonaiset on olleet pari viime yötä, mutta enään ei uskalleta pitää vieressä, miehelläkin kun usein työmatkoja ja mä silloin pojan kanssa kahdestaan.

Vierailija
6/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin en uskalla jättää edes hetkeksi, kun on sattunut muutama läheltä piti-tilanne. Nukun paremmin kun lapset nukkuvat vieressä, ihana herätä pienten tuhinaan yöllä :)

Auttaisiko, jos vauva nukkuisi esim sinun ja seinän välissä, ja laittaisit vauvan vaikka erillisen patjan päälle nukkumaan? Olen kuullut sellaisesta, että vanhemmat nukuttavat pientäkin vauvaa keskellään niin, että parisängyn keskelle laitetaan äitiyspakkauksen laatikon kansi ja siihen pakkauksen patja ja lakanat yms. Vauva nukkuu vähän korkeammalla eikä näin jää vanhempien alle.

Vierailija
7/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nyt 1.5 vuotias on nukkunut muutaman kuukauden ajan meidän sängyssä. Se nukkuu seinän vieressä ja alku aikoina hän myös pyörähti jalkopäästä lattialle. Kerran siellä oli lamppu ja se hajos sen takia kun poika kaatu sen päälle. Onneks pojalle ei käynyt kuinkaan. Usein miten jompikumpi meistä heräsi siihen kun se pyöri kohti lattiaa ja saatii just ja just otettua siitä kiini ettei se tipu. Me pistettii kumminkin pehmusteita lattialle sen takia että jos se sattuu tippumaan. (tyynypuoli oli myös seinää vasten).

Ajan myötä se lopetti sen pyörimisen eikä enää ole pelkoa että se putoais sängyltä. Mä nukun keskellä koska mieheni on kova pyörimään unissaan ja voisi olla vaarallista jos poika olisi keskellä. Kun poika oppii vaipoista eroon niin hän alkaa nukkumaan omassa sängyssään.

Jos lapsesi saa mustelmia niin niistä ei kannata pelästyä. Se on normaalia että tuon ikäsellä on semmosia. Meidänkin pojalla on ollut niitä paljon.

Vierailija
8/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun olen nukahtanut imetyksen aikana, otteeni on tietenkin höltynyt, ja vauva on ryöminyt suoraan lattialle sängyn päädystä, vaikka on ollut meidän välissämme. Ei siis auta mitkään korotukset, pahempi vain, kun putoaisi korkeammalta.

Pitäisköhän meidänkin sitten laittaa vaan patja lattialle sängyn päätyyn, ettei sattuisi pudotessa...

ap

Vierailija
9/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tyttö alkoi liikkumaan, otettiin rungosöngyn jalat pois. Oppi nopeasti tulemaan itse alas pelkältä patjalta.

Vierailija
10/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryömi tai konttasi jalkopäästä yli. Lopetti sitten seikkailut ja oppi laskeutumaan sängystä.

Muistan sen ekan kerran, kun karkasi sängystä tippumatta: heräsin siihen, kun huusi mulle sängyn vieressä herätystä. Nousin ylös ja huomasin, että mun lompakko oli levitelty eteisen lattialla, pesuhuoneessa kori kiskottu keskelle lattiaa jne. Vähän pelästyin. Ei meillä nyt erityisiä vaaranpaikkoja ole, mutta ei tuollainen vajaa vuoden ikäinen saisi yksin olla ties kuinka pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan