*****SYYSKEIJUT keskiviikkona******
Kommentit (44)
Milloin sellaista sit pitäisi olla, eli milloin kiinnittymisen pitäisi noin suunnilleen tapahtua???
Olishan se mukava juttu, mut jotenkin en usko...ei tunnu yhtään siltä, et olis tärpänny... Pianhan sen sit jo näkee, kun viikon sisällä pitäis sen luuskan tulla... olen aika pessimistinen tällä hetkellä.
mutta siis, lukemani perusteella, kiinnittyminen tapahtuu 6-10 päivää oviksesta.
Pidän peukkuja, että olisi kiinnittymisestä johtuvaa!!
Onnittelut plussanneille! *IISOT ONNITTELUT* noin.
-Sofi- samanlaisissa ajatuksissa ollaan. Mulla kanssa kp 22/ jotain 28(30)
Tänään on ollut koko päivän vähän kurja olo. Toivottavasti en ole tulossa kipeäksi. Tai sit tuo ällö olo on oire, ja oire se että saan itkukohtauksia, kuten eilen illalla kun tulin töistä kotiin eikä ollut muuta syötävää kuin leipä niin ihan itku tuli :D Ja se että kaikki hajut ottaa nenään, varsinkin pahat kuten se, että asiakkaat tulee meille suoraan navetasta vaihtamatta vaatteita, orks :s
Mutta ei nyt vielä voi oireilla kun oviksesta on vasta 8? päivää...
Taidan vaan olla väsynyt, kun jäänyt noi yöunet vähemmälle.
Testit tuli tänään postissa, arvaatkaas vaan poltteleeko ne mieltä tuolla, mutta minä maltan vielä, juu-u ihan oikeesti.
:)
Ei ne sittenkään oo ihan normaalit nuo mun arvot ja koko ajan enempi viittaa vajaatoimintaan.
Suuma! Tällä hetkellä mua ei oo hoidettu mitenkään eikä niitä oo ees vielä tarpeeks tutkittu. Mutta aiemmin mulla oli liikatoimintaa ja esikoista kutsuttiin ihmeeksi, koska mun arvot oli silloin huikeat eikä raskauden ois pitäny olla mahdollista.
Nyt oon itse kärsiny syksyn ajan omituisista oireista ja menkatkaan ei oo ollu säännölliset niinkuin ennen.
Ilmeisesti tautini jälkitila on menossa vajaatoiminnan puolelle ja alla olevasta listasta tunnistan itseni tosi monesta kohtaa. Mutta useimmat varmaan joitakin oireita tästä löytää itsestään ja silti ei välttämättä kilpparissa ole vikaa. Mutta kuten sanottu, onhan hyvä tehdä tutkimuksia ainakin yhden mahdollisuuden poissulkemiseksi.
Tässä kopsattu testi kilpparifoorumin sivuilta.Testi on tarkoitettu vajaatoiminnan tunnistamiseksi.
Onko äänesi muuttunut käheäksi?
Onko silmänympärykset turvonneet, kasvot turvonneet tai leuanalus turvonnut?
Kärsitkö kuivasta ihosta, jota täytyy jatkuvasti rasvata?
Ovatko kynnet haurastuneet?
Onko hiuksesi vähentyneet - ohentuneet, kuivuneet tai muuttuneet karkeiksi?
Onko hikoilussa tapahtunut selittämätöntä muutosta, vähentynyt tai lisääntynyt?
Ovatko kulmakarvat vähentyneet sivuilta tai hävinneet lähes kokonaan?
Onko kyynärpäiden iho muutunut karkeaksi?
Oletko huomannut elimistö keräävän nestettä, esim. nilkkojen turvotus?
Väsytkö pienestäkin ponnistuksesta aikaisempaa helpommin?
Oletko huomannut ettet jaksa juuri mitään - energia ei riitä normaaleihin päivittäisiin toimiin?
Oletko ärtyisämpi kun ennen, mieliala seilaa laidasta laitaan?
Onko sydämesi laajentunut? (tutkittu)
Sairastaako joku sukulaisistanne tai onko ollut jokin kilpirauhassairaus?
Onko kehonlämpötila jatkuvasti alhainen?
Onko pulsisi levossa alhainen? - alle 50 krt. min. - ei koske urheilijoita.
Sairauden esim. influenssa aikana lämpö ei nouse paljon ja kuumetta on harvoin tai ei ollenkaan?
Kärsitkö jatkuvista tulehduksista?, esim. poskiontelo
Onko sinulla korkea kolesteroli? (tutkittu)
Onko painosi noussut äskettäin selittämättömästi, vaikkei ruokailutottumuksissa ole tapahtunut muutoksia?
Hukkuvatko sanat kesken lauseen?
Onko sinulla keskittymisvaikeuksia - ei oikein saa mistään kiinni?
Oletko alkanut unohdella asioita?
Oletko väsynyt vaikka olisi nukkunut yön normaalisti tai tuleeko pakottava tarve nukkua päiväunet?
Tuntuuko joskus siltä, että happi loppuu? - hengitysvaikeuksia
Oletko kauan yrittänyt saada lasta tai on ollut jotakin muita ongelmia, esim. keskenmenoja?
Oletko tullut seksuaalisesti haluttomaksi - seksi ei huvita, tekee ennemmin mieli vaikka nukkua?
Onko kuukautisesi muuttunut epäsäännöllisiksi?
Jos vastasit myöntävästi vähintään 10 kohtaa, kilpirauhanen on syytä tutkia tarkemmin, jo pelkkä masentuneisuus voi johtua kilpirauhasen alitoiminnasta.
Linus Pauling väitti kilpirauhasen vajaatoiminnan aiheuttavan masennusta, koska aivot eivät saa happea riittävästi. Muissa kudoksissa vajaatoiminnan yhteydessä on hapensaanti huonoa, miksi ei aivojenkin kohdalla näin voisi olla?.
Onnea plussanneille ja myötähalit (samala saa lohtua itsekin) pudonneille. Kärsivällisyyttä piinaaville.
Kp 1/24-32. Oikeastaan eilen illalla tuli jo jotain sotkua, mutta kait se on sama, jos laittaa ton kierron tänään alkaneeksi.
Tällä kertaa tuli kyllä ihan oikeasti myös itku. Onneksi mies otti mut illalla kainaloon ja tuntui, että sitäkin harmitti. Esikoisen koulun alku mietityttää, olis niin kiva olla silloin kotona. Me vaan päätettiin niin myöhään tämä kolmannen " teko" . Mulla tuntuu ottavan kauan tuo kiertojen tasaantuminen pillereitten jälkeen. Nyt oliskin tarkoitus aloittaa oviksen tikuttaminen. Pitäs vaan tutustua miten se oikein käytännössä tapahtuu. Montako testiä tarvin yhden kierron selvittämiseen, jos kierto heittelee 24-32? No vanhoja pinoja koluamalla kai löytyy vastauksia.
Sitten vielä kävi eilen niin, että tyttö kaatui ja löi leukansa potkukelkkaan, niin, että kieli jäi hampaitten väliin. Yläpuolelle tuli noin sentin mittainen viilto ja alle reikä. Verta tuli kamalasti. Käytiin TK:s näyttääs varmuuden vuoksi. Saatiin hoito-ohjeita. Pitäis hoitua ihan itsestään. Aamulla tytöllä oli kuumetta ja kieli paksu! Nyt levätään pari päivää ja seurataan, ettei tuu tulehdusta.
Ei tullut touko- kesä-heinä- elo- eikä syysvauvaa...
Allapäin laahustaa seuraavaan kuuhun...
-B-
Ihan tuli itsellekin surku, kun aamupäivän ilouutiset näin muuttui surun sanoiksi :(((
NÄÄÄÄÄIIIIIN ISO RUTISTUS O O !!!! Voimia jatkaa eteenpäin ja päätä pystyyn vain.
-h-
negaa :-( Siirryn sit lokakuisiin kun tiedän kierrosta jottain.
Pikkuesteri
Meillä näyttää olevan aina sama kohtalo since toukopino... Jatketaan yhdessä matkaa... Pari kyyneltä pääsi minultakin, suurin masis oli silloin kolmannella kerralla.
Mulla on ollut Aconin ovistestejä, ja olen tykänny. Ekalla testikierrolla meni 4, seuraavilla 3. Jos tulee ihan hailakka haamu, kannattaa seuraava päivä jättää välistä.
Mulla taas pyörii päässä lapsenhoitoasiat. Muksu täyttää keväällä 3v, enkä haluaisi laittaa hoitoon. Olisi se ollut niin hyvä saada pian se toinen... Kait se täytyy pohtia lapsen puolipäivähoitoa ja lisätöitä mulle :(
Plussa-aalto tyssäsi nyt ihan justiinsa. Mulla on kyllä kaikki raskausoireet, eikä tätiä näy. Lokakuisiin en tule koska mies on just ovisviikon työmatkalla USA:ssa :( :( Ehkä sitten marrasmusmeleihin, jos sitten jaksaa enää pinoutua. Tuli iso masis ja nukuin tuossa sohvalla tunnin verran kun tyttö katsoi Myyrää.
kerkeen pitempään kirjoittaa kun neiti nukahti. Mullakin selvät oireet. Koko ajan suussa outo maku. Nännit suurentuneet ja tummuneet. JOs mul oli silloin 24.12 menkat niin kohtahan olis ovis? Tulis se täti niin pääsisi mukaan näihin kiertoihin. Joteskin olin varma plussasta mut höh!! Ei lannistuta kyllä me niitä ++keretään saamaan. Vaikka tuntuukin pahalle ajatella noin..Hymyjä kaikille!!
Kiitooos onnitteluista =)
Himppu: Josko oletkin raskaana.TOIVOTAAN :D kuulostaa varsin lupaavilta nuo oireesi.
Visakoivu: Älä vielä luovut. Niin kauan on toivoa, kun tätiä ei näy!!!! Tsempit =)
Villiseepra: Eihän tätä usko todeksi, ollaan niin onnellisia. Paha olo vaan tuntuu vaivaavan oikeen tosissaan. Noh, josko tuon kestäisi ihanan asian puolesta ;) Tuskin sulla ovista enää, kerrohan pian testituloksia ;) bd bd
Suuma: Kuten sanottu, älä hättäile. Ei tätiä, joten älä missään nimessä menetä toivoasi!!!!
Piipaa: Tsempit pupuiluun, kuten myös Selmiinalle!!!
Babyunelma: hmm..josko olisi taas tuota kuuluisaa alkuraskauden harmitonta vuotoa ;) toivotaan!
Alia: Hali ja tsemppiä tähän uuteen kiertoon.
Eppa: Älä säkään luovuta vielä, kun tätiä ei ole!! Testasin esikosta plussaa vasta, kun menkat oli viikon myöhässä. Aiemmin siis negaa oli tullut...
Ibe: Malta vielä hetki, plussasäteitä!!
Bubbles: Osanottoni tädin pirulaisesta ja jaksua =/
Pikkuesteri: Josko oletkin raskaana, mutta testi näytti vielä negaa alhaisen raskaushormonimäärän takia. Testaa uudestaan, jos täti ei tuu!!!
Oma napa: Ei ihmeitä, edelleen ihmettelen tätä elämänkulkua =) Töissä oli aika rankkaa, huono olo. Onneksi tämä ei kestää enää, kuin about 9kk!!! ;D
TSEMPPIÄ tädin yllättäneille ja plussasäteitä tasapuolisesti kaikille!!!
-frodo-
kun jaksat meitä perästä tulijoita tsempata! Tuli kiva mieli :-) Joo, aina on toivoa jos tätiä ei kuulu;)
... Onpa se täti ja nega nyt jyrännyt keijuja maahan =((
Kovasti jaksuja kaikille!!! Täältä lähtee isot sympatia halit kaikille (((((Halaus ja rutistus))))))
Ja nyt toivotaan niitä plussia entistä enemmän!!!
että jatkamme yritystä vasta huhtikuussa. Sitä ennen tjot. En tikuttele ovista, en seuraa kalenteria enkä toivo raskautuvani.
frodo: kiitos tsempistä. Esikoisen kanssa mulla oli kans sama juttu - testasin apteekin omalla testillä negaa kp 35/29-33 ja plussaa vasta kp 41. Mutta siitä on jo 5,5 vuotta... Ei vaan millään jaksa enää uskoa että tuo tämänpäiväinen nega nyt enää muuttuisi. Testi oli acon10. Onneksi tuli tilattua se kuukuppi, niin on sillekin kohta käyttöä :/
Olen ollut kamalan kiukkuinen koko illan.
*kurkkii ikkunasta milloin se täti pörhältää ovelle* kp30/28
Tsemppiä kaikille kuitenkin!
ajattelin sellaisen tilata kun ei ole tuo raskautuminen onnistunut...
Heitin kristallipalloni seinään.. Se oli siis viallinen. :' (
Suuret pahoittelut kaikille tädin yllättämille ja niille jotka saivat negan mutta eivät vielä tätiä, pitäkää toivoa yllä viimeiseen pisaraan asti! bdbdbd
Tuo kuukuppi on muakin kinnostanut, mutta mä oon jotenkin aatellu semmosen hankinnan olevan huono enne tai jotain.. *nolo*
Tänään kp 14/34 ja ei vielä ees haaleeta negaa ovistikussa joten hyvältä näyttää. Sitä ei siis tänne kaivata ennen ens viikkoo.
Kyllä nyt todellakin se ennustettu plussa aalto hukkui jonnekin...
Onneksi joillakin neganneilla on vielä toivoa, kun ei kerran tätiä vielä näy.
Ainakin Eppa ja pikkuesteri olivat sellaisia.
Frodo: Toivon tosiaan niin, että tämä liittyisi jotenkin alkaneeseen raskauteen eikä mitenkään tulevaan tätiin... :-)
babyunelma kp 22/28-30
Omaa napaa sen verran että kp 12/28 ja ovis tuli just hyödynnettyä. testasin ovis tikuilla aamulla vahvat viivat. Tulin lenkiltä niin tunsin kipujen tulevan niin kaadoin miehen pedin pohjalle jumppailemaan. Nyt sitten odotellaan....
En siis ehtinyt saada lippua syyskuiseen plussajunaan ja siirryn kärkkymään lokakuun menopeliä. Menkat alkavat toden teolla huomenna, se on ihan varmaa, sen verran on tänään jo ollut verensekaista vuotoa. Kp on 28/28. Kaiken lisäksi tein äsken testin (kun en apteekkireissulla malttanut olla ostamatta, vaikka menkkaoireet olivatkin jo selvääkin selvemmät...) ja negaahan se näytti:( Voi perse. Mutta ei auta muu kuin alkaa odottelemaan seuraavaa ovista ja harrastaa niin maan perkeleesti sitä seksiä! Vaikka ei sekään aina riitä, viime kuussa meillä oli ihan hyvät pupuilupäivät ja silti kävi näin. Yllättävän helpolla hyväksyin tosiasian, ei itkua eikä hammastenkiristystä:o Töihinpaluu on kyllä ollut sen verran rankka juttu, että nyt juuri en jaksa tätä vauvahaavetta niin kamalasti surra. [b]Frodolla[/b] sen sijaan onnisti, ONNEA kovasti. Samoin Niiskuneiti, vai oliko se Nuuskuneiti...muisti pätkii, sori. Mutta ei sillä nikillä niin väliä kun on kerran vauva masussa kasvamassa:)
Näihin kuviin ja tunnelmiin, vaihdan lokamasujen puolelle.
-Lillis-
Vessareissu sen paljasti, että taas tuli lähtö. Heippa ja parempaa onnea lopuille.