Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko hiivatulehduksesta haittaa vauvalle synnytyksessä?

04.01.2006 |

tietäisikö joku? mulla laskettuun aikaan enää reilu 2 viikkoa ja eilen alkoi kutisemaan siihen malliin, että taitaa olla sitä hiivaa. samanlaiset oireet oli edellisessäki raskaudessa ja lääkkeillä lähti... mutta kun tuo synnytys on niin lähellä, niin aloin miettiä, että jos ei ehdikään parantua... näkyykö hiivatulehdus muuten aina pissanäytteestä neuvolassa? kiitti!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voi synnytykseen mennä vaikka kuukausi, joten päivässä, parissa hoidettava hiiva kannattaa hoitaa heti pois. Inhottava, ikäväoireinen tauti! Käsittääkseni vauva voi saada hiivan synnytyskanavasta ja se voi tarttua esim. kasvoihin tai suuhun.

Ei minulla hiivaa ole koskaan pissanäytteestä tutkittu, oireet sen kertoo. Soita neuvolaan tai kysy apteekista, mitä lääkettä suosittelevat tuossa vaiheessa. Ainakin Canesten-voide on ihan turvallinen, koska sen voi helposti myös pestä pois. Tai kokeile luomusti maitorahkaa/luonnonjogurttia hauteena suoraan sinne, missä oireet ovat. Vanha hyvä konsti.

Vierailija
2/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistinkin just että mulla on huomenna taas neuvola. otan asian silloin puheeksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kokeile luomusti maitorahkaa/luonnonjogurttia hauteena suoraan sinne, missä oireet ovat. Vanha hyvä konsti.

Elikäs tohon kohtaan itelläni ilmeisesti hiiva kanssa&tänään aloitan " canestenpuikot" .. Mutta luulen,että olisin tarvinnut myös voiteen, mutta itse olin neuvolan jälkeen siinä käsityksessä ettei voide sovi raskaana oleville..?? Elikkäs vinkkejä kaipaisin tohon haudehommeliin, miten tapahtuu ja auttaako oikeesti?? Olo rupee vaan oleen aikas tukala ja pahoin pelkään ettei noi puikot oikein auta.. Jotenkas onko se nyt niin,että sitä voidettakin olisi saanut käyttää? Jospa nyt odottaisin vielä jonkun viisaamman neuvoa, etten " turhaan" välttämättä alottais noilla puikoilla..

Terveisin:Tietämätön...:)

Vierailija
4/6 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli edellisen raskauden aikana (oiskohan ollu puolivälissä...) hiivatulehdus ja neuvolan täti sanoi mulle, että ostaa se canesten-yhdistelmähoito. sis.yks puikko ja voide. ja auttoi välittömästi kovaan kutinaan. mutta kysyn huomena neuvolasta, mitä lääkemerkkiä ne suosittelevat loppuraskaudessa.

Vierailija
5/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tarttua sanoi synnytyslääkäri.. Joten ole varovainen niiden lääkkeiden kanssa, ne ovat paljon haitallisempia kuin hiiva.

Vierailija
6/6 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.yths.fi ja hakusanaksi hiivatulehdus.