Ihan rehellisesti duunarit: mikä on ammattisi ja tuntipalkkasi?
Kysyn siksi, että olen pitkän aikaan ollut hyvin alipalkatussa työssä, ja nyt kun olen vaihtanut työpaikkaa, en oikein osaa suhteuttaa onko palkkani hyvä vai huono.
Ymmärrän että tietyissä ammateissa on iso tuntipalkka, haen nyt ns. "normaalia" palkkaa mikä on se mitä yleensä tavallisesta duunarin työstä maksetaan. Tarkoitan siis kaupan kassaa, bussikuskia, sihteeriä jne. ammatteja, en sydänlääkäreitä ymv. ammatteja.
Kysyn siksi, että mietin jäänkö nykyiseen työhöni, vai kannattaako minun etsiä uutta työpaikkaa, jos ajattelen tuon puhtaasti rahan kautta. Siksi vaikea suhteuttaa kun entinen työni oli provisiopalkattua, ja vasta nyt olen ns. tuntipalkkalaisena hommissa.
Kommentit (264)
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:35"]
Maalareilla on aika hyvät palkat!
[/quote]
Maalareiden palkat vaihtelevat hurjasti, riippuen firmasta ja paikkakunnasta. Haitari on 12 - 17 e/h tuntitöissä. Ja paikat ovat vähentyneet hurjasti virolaisten takia, myös palkkakehitys on pysähtynyt.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:35"]
Maalareilla on aika hyvät palkat!
[/quote]
Maalareiden palkat vaihtelevat hurjasti, riippuen firmasta ja paikkakunnasta. Haitari on 12 - 17 e/h tuntitöissä. Ja paikat ovat vähentyneet hurjasti virolaisten takia, myös palkkakehitys on pysähtynyt.
[/quote]99 allekirjoittaa tän.Jos sulla ei oo vakituista työpaikkaa tarjotaan 15euron maalarillekin max 10e.
Toimistosihteeri (mm. myynti- ja ostoreskontraa, asiakaspalvelua) 14 €/h. Työkokemusta tältä alalta pian 15vuotta. Keskisuuri kaupunki Länsi-Suomessa
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 08:03"]
Bussikuski pääkaupunkiseudulla, perustuntipalkka 16,50e, keskituntiansio (lisät siis mukana) n. 22e/h.
[/quote]
Myös bussikuski pääkaupunkiseudulla ja HSL-alueella. Tosin vasta toinen palkkaluokka 15,47 ja kta 17,30. Viikonloput menee töis yleensä. Överiä ei tarvi kovin paljoa tehdä nyt taantuman aikana kun työvoimaa on tarjolla tarpeeksi. Vuositasolla puhutaan 40-42k.
Mies on sähkäri ja tuntipalkka noin 11 Euroa/h. Että silleen nämä hyväpalkkaiset sähkärit ja muut tienaa... Näköjään ei paljon huonopalkkaisempaa edes löydy täältäkään.
Laboratoriohoitaja n. 15e/h + vuorolisät
palveluneuvola (eli enimmäkseen ajanvaraushommissa). palkka 13.40 muistaakseni, ihan jees opiskelujen ohella. suututtaa että lastenhoitajalla pienempi palkka mitä tässä työssä jossa vaa istutaa ja vastataan puhelimeen!
Valmistun vasta toukokuussa putkiasentajaksi. Tessin mukaan valmistumisen jälkeen palkan pitäisi olla 12,38e/h. Viimekesän tein harjoittelijan palkalla jolloin sain 10,21e/h.
Tarjoilija, tosin kolmannen asteen opintojen ohella, 10 tunti. Ja opiskelemani ala ei liity ravintola-alaan eikä minulla ole mitään koulutusta hygieniapassiin lukuun ottamatta alaan liittyen niin katson tienaavansa ihan hyvin. Plus usein on niin hiljaista, että ehdin siellä asiakkaita odottamassa istuessani keventämään laskuharjoituspinkkaa :D (työpaikkani on pieni kahvila)
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:24"]
Järkyttävän paskoja palkkoja.
[/quote]
Sairaanhoitaja-kätilö-terveydenhoitaja tässä moi, 5,5v koulua takana: hoitoalan kolmoistutkinto ja tuntipalkka 16.70€ keikkatyöstä.
Lähihoitaja, 9 vuoden työkokemuksella eli yhdellä ikälisällä ja tuntipalkka 13.35€. Vuorolisät tietenkin päälle. Surkea palkka on.
sampsa katajalla se vasta huono palkka onki. 8000e/kk verottomana.. 12,3e kuski oon.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:44"]
Tarjoilija, tosin kolmannen asteen opintojen ohella, 10 tunti. Ja opiskelemani ala ei liity ravintola-alaan eikä minulla ole mitään koulutusta hygieniapassiin lukuun ottamatta alaan liittyen niin katson tienaavansa ihan hyvin. Plus usein on niin hiljaista, että ehdin siellä asiakkaita odottamassa istuessani keventämään laskuharjoituspinkkaa :D (työpaikkani on pieni kahvila)
[/quote]
Mitä alaa opiskelet ja miten sait tuon työn?
-toinen opiskelija jolle hieman lisätiloja ei tekisi pahaa
Hitsausoperaattori 16,16€/perustunti KTA n.19€
Taksinkuljettaja 7-8€/h vuoden keskiarvo. 12h päivässä 5-6 päivää viikossa, ei lisiä.
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="12.02.2015 klo 19:44"]
[/quote]
Mitä alaa opiskelet ja miten sait tuon työn?
-toinen opiskelija jolle hieman lisätiloja ei tekisi pahaa
[/quote]
Oletan että tarkoitit lisätuloja... :D
Opiskelen ympäristötekniikkaa Espoossa eka vuotta, mutta sen kanssa tuolla työllä ei ole mitään tekemistä. Sain työn kun näin ilmoituksen, soitin ja kävin lyhyessä haastattelussa jossa myös allekirjoitettiin sopimus :)
Toimistotyöntekijä, lukio käyty, vähän työkokemusta, kk-palkasta laskien noin 13,50e/h.
Ensihoitaja-sairaanhoitaja. Teen lähihoitajan sijaisuuksia vanhainkodissa. Vähän päälle 11 euroa tunti.
Henkilönostintarkastaja 15€/h
Paska palkka mun mielestä.
Aika moni duunari tuntuu pääsevän liki aineenopettajan tuntipalkkaa 19 euroa.