Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohdunkaulasta kyselisin...

03.01.2006 |

Hei vaan kaikille pienokaisen jo saaneille!!

Vierailen tuolta odottajien puolelta josko täällä olisi ihmisiä joilla on aiheesta kokemusta. Minulla on nyt menossa viikko 20 ja lääkärissä todettiin, että kohdunkaula oli lyhentynyt parissa viikossa 3 cm:stä 2,5 cm:riin, mutta on kuitenkin kiinteä ja kiinni. Onko kellään kokemusta tällaisesta ja millä viikolla lapsi on syntynyt? Hirmuisesti pelkään nyt ennenaikaista synnytystä ja lääkäriltäkään ei tullut oikein kunnon ohjeita mikä on sallittua ja mikä ei. Ensimmäistäni odottelen.

Kiitos paljon kaikille jotka jaksavat vastata!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rv 22 sama juttu. Mutta ihan normaalisti loppuraskaus eteni ja viikolla 34 oli taasen lyhentynyt sen puoli senttiä :)

Kovin tuo on yksilöllistä, monilla ystävilläni ollut sama juttu....joillain taas kohdunkaula ei lyhene ollenkaan...

Itse synnytin rv 39+4.

Vierailija
2/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... mutta ymmärrän huolesi. Mulla oli viikolla 22 kohdunsuu enää 1cm ja pehmentynyt. Sairaslomalle määrättiin ja lopulta synnytin 40+3. Joten ei se niin sanottua ole että aikaisemmin syntyy, mutta mielestäni kannattaa kuitenkin olla ihan rauhassa, ettei ainakaan mitään suursiivouksia kannata harrastaa ja lumia kolailla... =)

Mukavaa odotusta.. =)

- Tartsa ja Santtu 4 kk -

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli viikolla 24 kohdunkaulaa 2,5cm jäljellä, viikolla 28 jäin sairaslomalle. Supisteli aika paljon ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm, kohdunsuu myös oli hieman auennut. Mutta niin vain oli viikkoja 40 + 5 kun vauva syntyi = )

Terveisin lilili ja tyttö 2kk