Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KAUHISTUKAA! Olen joka viikonloppu erossa lapsistani

Vierailija
03.01.2006 |

Olen yksinhuoltaja ja työtön.

Olen siis kotona lasten kanssa viikot 24/7

Viikonloppuisin lapset menevät mummulaan ja saan olla koko viikonlopun ihan rauhassa

mummukin asuu yksinään ja HALUAA ottaa lapset viikonlopuksi luokseen

meillä ei ole autoa joten ollaan joka päivä koko päivä kotona tai pihalla ja tehdään kaikkea kivaa, omaa aikaa minulla on viikonloppuisin ja päivisin kun lapset ovat päiväunilla. Olen erittäin nuori äiti ja nuoruus on jäänyt kokematta melkeimpä kokonaan. Joskus viikonloppuisin käyn baarissa kavereiden kanssa.

Lapset ovat jo tottuneet siihen että pääsevät melkeimpä joka viikonloppu mummulaan. Meillä ei viikonloppu eroa oikeastaan mitenkään viikosta koska olen kumminkin kokoajan kotona. Jos pääsen töihin tai kouluun niin silloin lapset eivät mene mummulaan kuin harvoin, tai sitten menevät perjantaina ja tulevat jo lauantaina pois

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:P

Vierailija
2/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestaan toivotan sinulle mukavia viikonloppuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti lapsivapaista viikonlopuistasi, kun vielä voit!

Vierailija
4/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalle jaksamisellesi. On todella hienoa, että lapsillasi on sellaiset isovanhemmat, joilla lapset voi viedä viikonlopuksi. Selkeästi olet lapsillesi omistautuva äiti, joka ymmärtää pitää huolta myös omasta jaksamisestaan.

Vierailija
5/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vaan viedään välillä hoitoon pariksi tunnuksi lasta, mutta tulevaisuudessa varmasti myös yöksi. Olisi kivaa jos joku oikein HALUAISI ja miltei VAATISI ottaa lapsemme hoitoon.

Vierailija
6/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ekaa kertaa mummulassa vasta vuoden ikäisenä.

Nuoruutta pitää elää vaikka lapsia olisikin. Nyt ikää 21 v ja olen edelleenkin mielestäni tosi nuori, nuoren kuuluu viettää nuoruuttaan, vaikkapa sitten baareissa tms. Viikot menevät kumminkin lasten kanssa

Onneksi mummulla on iso omakotitalo jossa lapset voivat juosta, kotona neliöitä vain 58

Ja onneksi äitini auttaa minua että saan olla vielä nuori vaikka lapsia onkin.

jo esikoisen ollessa 6kk sanoi että lähde jonnekkin ulos tms, mutta en halunnut koska olin äiti, ei äidin kuulu käydä missään tai viettää omaa aikaa

AP

Vierailija
7/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen onnellinen puolestasi,kun kaikilla sitä hoitajaa ei lapsille ole.

Vierailija
8/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jäin leskeksi ja suuperheen yksinhuoltajaksi, ja sekään ei ole saanut mummoloita heltymään, että koskaan ottaisivat lapsiaan luokseen.

Vierailija
9/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

perään muutaman päivän päästä jos en ole mitään yhteyttä pitänyt ja sitten mennään kaupungille tms lapsien kanssa koska mummu haluaa nähdä heitä.

tai sitten jos en perjantaina ole soittanut ennen ilta 7 tulee puhelu että voitko tuoda lapset yöksi, jotenkin huvittavaa aina nuo " kerjäämispuhelut" että voivatko lapset tulla yökylään

tai sitten jos ollaan lasten kanssa juuri lähdössä mummun luota niin sanoo että voi lapset jäädä tännekkin yöksi

Mummulla ikää 48v joten jaksaa kyllä olla lasten kanssa

Harmi ettei kaikilla ole sellaisia isovanhempia jotka haluaisivat olla lastenlastensa kanssa

Vierailija
10/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen v-loppu, joskus väliviikkoina myös mummille.

Vierailija
11/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän ne kotonakin voisivat olla mutta tämä on meille tullut tavaksi kerran kaikki ovat tyytyväisiä. Muistan että olin itsekkin pienenä viikonloppuisin mummolassa paljon, ja kivaa oli.

tykkään minäkin olla lasteni kanssa mutta kivaa on myös välillä viettää omaa aikaa kavereiden kanssa ja olla nuori. 16-19 ikävuosina en käynyt koskaan missään ja lapsi/lapset olivat melkeimpä aina kotona

Meille vaan viikonloput eivät merkkaa niin mitään koska samalla tavalla olemme kaikki kotona viikolla.

AP

Vierailija
12/12 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo nuoruuden elämisen hehkutus on jotenkin vähän epäilyttävää. Itse olet äitiyden valinnut, kyllä se jotain elämästä muuttaa. Itse en voisi kunnioittaa ihmistä, joka haluaa kaikki viikonloput elää kuin lapsia ei olisikaan. Vaikka joka toinen viikonloppu kuulostaisi vielä kohtuulliselta. Tuo koko viikonloppu on kuitenkin tosi pitkä aika, 1/3 koko viikosta!

Mitäs sitten kun äitisi ei enää jaksa? Minne sitten lapset laitat viikonlopuksi? Mitäs sitten kun aloitat työt/opiskelut, miten yhtä äkkiä aiot sopeutua siihen, että omaa aikaa ei yhtä äkkiä olekaan (kun tuossa jossain välissä totesit, että sitten et enää laita lapsia hoitoon viikonlopuksi, jos olet töissä/opiskelet).

Minusta kypsyyttä ja vastuuta osoittaa se, että vanhempi (olipa sitten minkä ikäinen tahansa) osaa laittaa lapset etusijalle. Toki yksinhuoltajalla on oikeus saada myös sitä omaa aikaa, mutta ei sitä parisuhteessakaan elävällä noin paljoa (2,5 vuorokautta viikossa) ole!!! Eli minusta tuo on ylimitoitettua " oman jaksamisen" kannalta. Sinusta vaan ei ole kantamaan äitiyden vastuuta, tunnusta se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi