Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen 2v synttärit, mitä tarjolle?

Vierailija
03.01.2006 |

Vieraat ovat 1kk-60v

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun käy lasten syntymäpäivillä, niin tarjoilut ovat joskus aivan älyttömiä... On makeaa, karkkia, sipsiä, muuta suolapalaa jne. Kai sitä vähemmälläkin juhlii. Onkohan sitä jotenkin vähempiarvoinen äitinä, kun ei " viitsi" laittaa joka lähtöön?

Vierailija
2/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita ehdotuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei oikeastaan kukaan pidä kermaisista täytekakuista, siksi synttäreillä on aina jotain hyytelökakkua, jäätelökakkua tai esimerkiksi suklaakakkua,

Erilaiset pikkuleivät ovat yleensä varmoja valintoja tarjottaviksi. Helppoa ja ainakin lapsivieraita miellyttävää on tehdä karkkipipareita ( = vaalea peruspikkuleipätaikina leivotaan pieniksi palloiksi ja painetaan jokaisen pikkuleivän keskelle ranskalainen pastilli, paistetaan 200 asteessa.) Tykättyjä ja helppoja ovat esimerkiksi myös kaurakeksit, viipalepikkuleivät ja mariannepikkuleivät.

Minä leivon synttäreille harvoin mitään piirakkaa, pullia tai kuivakakkua, niitäkään ei meillä niin kovasti juhlissa arvosteta. Makean juhlakakun ja pikkuleipien lisäksi olen joskus tehnyt raikasta hedelmäsalaattia josta palaute on ollut poikkeuksetta erittäin positiivista!

Suolasia herkkuja meidän synttäreillä ovat olleet esimerkiksi pienet kinkkutäytteiset tuulihatut tai nakkikarkit (ohueksi kaulittu torttutaikina sivellään kevyesti ketsupilla ja sinapilla ja pyöritetään karamellipaperin tapaan puolikkaan nakin ympärille). Joskus olen tehnyt myös jotain salaattia. Aina voit myös ostaa coctailpiirakoita tai tehdä vaikkapa pellillä jauheliha- tai kinkkupiirakan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme