odotamme vauvaa...
ja syntyy siis syksyllä. tämä harmittaa minua kun olisin halunnut kevät-vauvan. ja tämä oma hyväksymättömyys alkaa ahdistaa!!! miten voinkaan olla näin turhamainen ihminen!
Kommentit (23)
Minä ottaisin aina mieluummin syysvauvan. Siksikin hyvä, että täyttää 18 vähän myöhemmin eikä ala heti vuoden alusta laahaamaan kapakoissa :-)
kuulostaa jotenkin tutulta, ei kyllä omalla kohdalla, mutta voin kuvitella ihmisen.
Ainahan sitä joku asia harmittaa, mutta eri asia on kannattaako siitä tehdä numeroa ja onko asia oikeasti ongelma edes ap:lle, kunhan saa vain lisää huomiota.
oli niin helppoa kun pääsi heti ulos jne. samat vaatteet olisi mennyt tulevalla vauvalla olettaen että on samaa sukupuolta. itsekkin kauhistuin ajatuksiani,en todellakaan uskonut olevani näin turhamainen ihminen! ystäväni sanoi että syksyllä syntyvät ovat fiksumpia,se satutti myös.-ihan kuin esikoiseni olisi tyhmempi kuin hänen syksyllä syntynyt lapsensa. pystyikö se laukaiseaan näin kammottavan ajatuken että en halua syksyllä syntyvää lasta? -ap
Kyllä minä voin vauvasi ottaa, täällä jotkut kärsii lapsettomuudesta ja sinä kehtaat itkeä kun kuukausi on väärä milloin vauvasi syntyy. JOTKUT TÄÄLLÄ OVAT YRITTÄNEET VUOSI JA OLISIVAT ONNELISIA, jos saisivat olla sinun saapaissasi!!
esikoista sai yrittää kauan,aloitettiin nyt jo yritys. en uskonut että vielä tärppäisi,enkä ajatellut että haittaisi vaikka tärppäisikin.-ap
ei tämä meillekkään helppoa aina ole ollut! pystyikö ystäväni kommentit " vinksauttamaan" jotain päässäni?-ap
Minun vauvani syntyi syksyllä (todella odotettuna). Olin tosi iloinen, että just syksyllä, niin kuin minä ja miehenikin. Tunnen todellista sympatiaa syksyllä syntyneitä kohtaan. He ovat luokan nuorimpia, eivät pääse kesätöihin vielä samana vuonna kuin keväällä syntyneet, saavat ajokortin myöhemmin ym. elämänkoulun totuuksia.
Täytyy sanoa, että jos vauvani olisikin ollut kevätvauva, olisin (aluksi) mielessäni ollut vähän pettynyt... höh.
Joten normaaliahan tuo on. Et varmasti enää ajattele niin, kun vauva syntyy. Ja siihen talvipukemiseen tottuu. Mulla tosin eka lapsi, joten en muusta tiedäkään kuin vauvan pukemisesta ees taas.
Vierailija:
samat vaatteet olisi mennyt tulevalla vauvalla olettaen että on samaa sukupuolta.
olisihan toki mukava käyttää niitä ihania nuttuja vielä kerran mutta toisaalta ihana olisi ostella kaikkea uutta,että sukupuolella ei ole väliä. älä ala mollaamaan sellaisesta mitä en ole sanonut.-ap
Vierailija:
pystyikö ystäväni kommentit " vinksauttamaan" jotain päässäni?-ap
sen takia älä stressaa,ystäväsi olisi ajattelematon moukka. odottavalla äidillä muutenkin hormoonit hyrrää,siihen ei tuollaisia kommentteja lisäksi tarvittaisi!
Äläpä piiskaa itseäsi! Nuo sun ajatukset ei varmaankaan sinänsä liity itse vauvaan, vaan niihin suunnitelmiin, joita olet tehnyt elämäsi varalle. Mä ainakin olen sellainen ihminen, että suunnittelen kamalasti asioita etukäteen, ja oletan että asiat myös menevät niin. Ja jos eivät mene, niin sitten reagoin ihan turhan voimakkaasti.
Meillä myös yksi tällainen asia liittyy toiseen vauvaamme. Nimittäin olen aina ajatellut, että haluan 4 lasta, ja että syntyisivät kaikkina vuodenaikoina. ( JUUU; TIEDÄN ETTÄ ON TYPERÄÄ : ) )
No arvaappas mitä meidän kakkonen kehtas mennä tekemään? Kun laskettu aika oli syyskuussa, niin hänpä syntyi kaksi viikkoa etuaikaan, KESÄLLÄ! Siinä meni pieleen mun vuodenaikasuunnitelma, kun oli kaksi kesävauvaa.
Ja hei, tiedän että on tosi typerää tollaset ajatukset ja suunnitelmat, mutta ei ne sitä tarkoita, ettei niitä lapsia rakastaisi ihan kamalasti. Nuo on ehkä oireita joistain alitajuisista peloista, ehkä jotain kontrollin tunteen havittelemista, en tiedä.
Mutta ap. yritä suhtautua ajatuksiisi vähän huumorillakin, kun kerran itsekin tiedät, että ne on ihan hassuja. Se vauva tulee teille syksyllä, ja kyllä sä siihen vielä rakastut.
Toivotan onnellista odotusta - kaikesta huolimatta.
tämä nyt vähän asiasta poiketen mutta oli pakko sanoa.
En ikinä uskonut tuntevani näin. Uskon itsekkin että rakastan vauvaa yhtä paljon kuin esikoista kun syntyy,tämä odotus aika vaan on nyt pilalla omien ajatusteni takia:( -ap
mutta en aloita yrittämistä kuin vasta toukokuussa:)
Toivottavasti raskautesi menee hyvin, omasta typeryydestäsi huolimatta!
että minulla on ollut eneemän vastyoin käymisiä kuin useimmilla. -ap
Häpeä!!! Lapsen saaminen on suuri lahja ja sinä kehtaat valittaa väärästä vuodenajasta! Pienetpä on sun murheet.