Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuttujen Jutut *tiistai*

03.01.2006 |

Aamulla testataan taas... Hoh hoijaa. Masentaa jo valmiiksi :(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun näin NIFKININ aloituksen tälle päivälle, niin aattelin heti " joko se on testannu?" . Mutta ei, vielä siis odotellaan tuloksia ja jännätään.

Pitäis kohta lähteä syömään aamupalaa. Tänään olis ohjelmassa seurakunnan äiti-lapsipiiri aamupäivällä ja sit pitäis käydä kaupungilla asioilla, joten iltapäivä on jo pitkällä, kun kotiin (ja tänne nettiin) palailen.

Kiva, MARIPOSA, että mies suhtautui asiallisesti. Aika ihanaa, et alkukommentin jälkeen alkoi heti jännäämään synnytykseen lähtöä ;). Sinnehän on viel aikaa. Muistan kun itse tein plussatestin, niin olimme miehen kans kyllä viileitä ku jääkaappi. Syynä tähän oli edeltäneet keskenmenot. Jotenkin ei uskaltanut iloita positiivisesta testistä, kun pelkäsi, et mitenhän täs taas käy. Raskaudesta aloin iloita vasta joskus rv 22 paikkeilla, kun vauvan liikkeiden tuntemisesta tuli jokapäiväistä. Sulle toivon kovasti onnea ja iloa tästä raskaudesta!!!

AXElle ja muille, jotka plussaa eivät vielä ole saaneet: Toivon ja uskon, että vielä koittaa päivä, jolloin saamme juhlia teidän plussauutisia. Jaksamista ja voimia siihen asti!!!

Ihanaa, kun eilen laitoin neidin omaan sänkyynsä iltatoimien jälkeen, niin hän hetken siinä kuunteli soittorasian musiikkia ja sitten NUkAHTI!! Ja nukkui koko yön! Nyt mä lähden juomaan aamukahvini rauhassa ja lukemaan päivän lehden, ennenkuin neiti herää.

NIFKINILLE ++++säteitä ja peukutuksia!!!!

Vierailija
2/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..." vinkiksi" teille kaikille, jotka massuanne kasvattelette. ;) ;)

Luin eilen Iltalehdestä, että maailmalla on nyt muotia tehdä vauvamasusta sellanen kipsimuotti, koristella/maalata se, ja ripustaa kodin seinälle taideteokseksi.

Että siitä vaan tarvikesettiä metsästämään ja muotia seuraamaan! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=cornflowerblue][b]Sanjuska[/b]: Oon kans nähnyt noita kipsistä tehtyjä massuja ja aika hassun näköisiä ovat :D Mihinköhän sellasen ison järkäleen edes laittais;)

[b]Nekku[/b]: Harmi ettei sinne päiväkotiin mahdu, olis varmaan kivampi ettei tarvis vaihtaa hoitopaikkaa hetken päästä:/

Missymomista tilasin mammafarkut ja t-paidan. Eipä niitä montaa vkoa ehdi käyttää, mut äippäfarkutkin on niin sikamaisen kalliita normaalisti etten oo aikasemmin raaskinut ostaa.

[b]Federica[/b]: En tiedä onko multa mennyt ihan ohi vai ootko maininnut täällä mistä kaukaa kirjoittelet, kun kerroit aikaerosta?

Oltiin eilen perhevalmennuksessa. Eipä olis tosiaan mun kannattanut sinne mennä. Ei vois enempää synnytyspaniikkia lietsoa kuin siellä. En meinannut penkillä pysyä kun ahdisti ne synnytyskeskustelut ja - videot, hyvä etten hyperventiloinut tajua kankaalle:( Tähän saakka oonkin saanut jännityksen suht hyvin pysymään poissa. Onneksi edes mies hyöty valmennuksesta:) Ennen se oli vähän epävarma pystyykö olemaan (pyörtymättä) synnytyksessä mukana, mut eilisen jälkeen se odotti jo ihan intona millon lähdetään laitokselle, ja hän haluaa sitte ainakin pestä ekan kerran oman poikansa :D

Ensi viikolla mulla on erikoispitkä neuvola-aika varattuna just tätä synnytysasiaa varten :) Toivottavasti keskustelusta olis apua.

Jahas työt kutsuu, koitan välillä ehtiä kurkkimaan nifkinin tuloksia;)

Katzu & niksu 31+3

Vierailija
4/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule vauvaa meille ei!

Vierailija
5/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkanut taas=)

Mukavaa että Mariposan mies reagoi leppoisasti!!Ja onnea vielä kerran plussasta!!!

Nifkinin testausta odottelen!!!!

Serppu!hyvin saman kokoisia ollut sulla lapset kuin mullakin.

Lääkäri sanoi viimeisestä raskaudesta kun painoarviota tehtiin ettei ole " koiraa karvoihin katsomista" Minä kun ole mitoiltani 158cm/47kg ja lapset isoja ekaa lukuunottamatta(3180g,3680g,4055g!!,3820g ja 3780g)Lääkärin mielestä mun pitäis synnyttää sellaisia 3000g-3200g vauvoja maximissaan!

Joka kerta oon jännännyt(ja kokoarviossa on peloiteltu pitkälti yli 4kg vauvoilla)miten isoksi kasvaa,sillä en usko etteikö munkin lantiossani jossain vaiheessa raja tule vastaan.

Meillä taitaa tauti olla jo voitettu ja kummasti hyppäsi tytöt ohi.

eilen sain vielä homeopaatilta lääkkeitä joiden pitäisi estää tauti tulemasta ja lievittää jo päällä olevaa.

Mitä mieltä te muuten olette homeopatiasta????

Onnea viellä plussista,pikkasen(enkä ihan vähänkään)olen kade!

Ja toivottavasti en nyt sotkenut mitään nimiä,täytyy palata pinoa kahlaamaan laitoinko kommenttini oikeille ihmisille(voi mua!)

Niin ja Talvikin vauvan syntymä uutisia oottelen myös!Hui ku jännää!!!!!

L+5

Ja vielä

mun keho taitaa olla ihan sekaisin tän mun hartaan vauvatoiveen takia.Nyt mun menkat kesti viikon sijasta vain 4 päivää.

Kun päästään yrittämään niin varmaan menkat katoaa kokonaan ja tekee tepposet....

Vierailija
6/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä herättiin vasta 7.30...jEE!! =)

Tänään ois neuvola ja mies tulee siksi aikaan kotiin tyttöä vahtimaan! Hieman jännittää et kuinka paljon sitä painoa on tässä joulun ja uuden vuoden aikana tullut...varmaankin ihan riittävästi!!!:)

katzu: toivottavasti keskustelusta hoitajan kanssa on jotain hyötyä! Mulla kans synnytysvalmennuksessa meinas itku päästä kun kattelin sen videon.

nifkun: =( Voi surku!! Pahoittelut negasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mutta kohta mentävä kattomaan Sydämen asialla!!!!

t. lottis rv. 29+5

Vierailija
7/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla [b]Nifkin[/b]:( Sulle on jo varattu paikka tässä plussa-aallossa!!!! Miten mies on suhtautunut negoihin? Onko jotain lämpenemistä havaittavissa tuplauksen suhteen?

Kiva että [b]Mariposan[/b] mieskin suhtautu kivasti uutiseen:) Ja eiköhän se innostus ajan kanssa vaan kasva isäksi tulemiseen:)

Vierailija
8/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=palevioletred]Voi harmi jos oli - Mut toisaalta mahdollisuudetkin oli hyvin pienet.. (vaik ei se lohduta, tiedän) Sitä vaan viimiseen asti ja vielä sen jälkeenkin haluaa uskoa pieneen ihmeeseen...

[b]Mariposa[/b] - Kiva oli kuulla että mies otti ihan coolisti uutisen :D

[b]Omaa napaa[/b] - Mulla tais (valitettavasti) olla jo eilen ovis! Viikon verran onkin ollut kaikkia mahdollisia oireita ja mietinkin että keretäänkö pupuilemaan ennen ovista (mies ku on keskiviikkona tulossa tänne).. Sängyssä kun eilen makoilin niin alko tutut vihlonnat tuolla alhaalla - ja kestivät vajaan tunnin verran, siinä se tais olla.

TUli vähän sellanen haikee fiilis.. Et mahkut meni ohi (jos meni). Edellisen kerran touhuttiin viime torstaina - joten niistä simpoista ei oo ollut mitään hyötyä..

Nekku kp 15 (laskureitten mukaan ovis keskiviikkona aikasintaan..)

Vierailija
9/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi piru... unohdin sitten aivan totally että meiltä on vedet poikki koko aamun: 7.30-15...ja heräsin muistamaan sen 7.45 niin eipä enää tullu ees aamukaffe/tee vesiä... No ei auta täytyy lähtä evakkoon juomaan niitä!!!:( kamalaa miten hankalaa elo on ilman vettä: ei voi pestä, naamaa tai käsiä, tai hampaita......Mutta eipä tartte tiskata tiskejä!!!! :)

Nifkinille pahoittelut... :( eihän kuitenkaan se tätsy oo paikalla viel????

Mariposa: kyllä varmasti mies on täysillä mukana ihan pian!!! Oon kyllä niin onnellinen sun puolesta!!!

Katzu: äläpäs kehittele mitään synnytyspelkojuttuja... Ihan hyvin se menee!!!!!

nyt kehittelee aamupalaa.... vedetöntä sellaista.... hiton dementia kun en muistanu illalla koko juttua!!!!

M ja K rv16+3

Vierailija
10/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju kattelee tuolla lastenohjelmia ja meikäläisellä siis hetki aikaa pyöriä netissä. Eiliseltä shoppailureissulta tarttui mukaan yhdet äitiyssammarit ja äitiyspaita. Syömässäkin käytiin. Nams, nams. Jumppakortitkin on nyt sitten taas takataskussa. Nyt vaan sitten liikkumaan.

Tänään oon menossa iltavuoroon. Vien muksun mennessäni mummolle hoitoon. Ensi viikolla sitten poju siirtyy tohon pph:lle. Ihan kiva, ettei tartte enää kuskailla pitkiä matkoja. Kohta pitäs alkaa suunnittelemaan jotain ruokapuolta meille. Plääh...

Nifkin: Voi harmitus, että pitikin tulla nega :( Pahoittelut ja halaus (((())))

Katzu: Harmi, että perhevalmennuksesta jäi paha maku suuhun. Tarkoitus kun kai on päinvastainen. Toki asiat voidaan esittää niin monella tapaa. Saanko udella, että mikä sua siinä synnytksessäeniten pelottaa? Toivottavasti terkkarin kanssa juttelu rauhoittaa sun mieltäs.

Serppu: Tuuhan sitte kertoon minkäkokoista sitä ollaan luvattu syntyväksi!

Mariposa. Ihan kivastihan mies raskausuutisen otti. Onhan se niin iso juttu, että saattaapahan sitä hetken olla hoo moilasena. Soititkos tänään neuvolaan?

Marieela: Ei meillä oo mitään erityistä teemaa synttäreille. Kakku ajateltiin koristella hämähäkin seitin näköseksi ja hommata siihen jonkun hämiksen. Niin ja tuuhan tekemään se tupatarkastus kun seuraavan kerran liikutte tällä suunnalla.

Sanjuska: Toki voidaan joskus tavata, kun liikut täälläpäin. Niin kuin Marieela sanoikin ollaankin tällä suunnalla treffattu jonkun kerran. Että ei muuta kun viestiä vaan kun oot tällä suunnalla niin sovitaan aika ja paikka.

Nyt poju huutelee pelaamaan kanssaan joten tää menis nyt.

mirulii ja muru 14+5

Vierailija
11/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nifkin! Pahoittelut ja iso )))halaus((( !!! Eikä tätiä näy? Ihan hippuriikkinen toivonsiemen vielä ilmassa,montakos päivää siitä pupuilusta nyt olikaan? Hiukan yli 2 viikkoakos? Simpat kun voi elää viiskin päivää ja tosiaan kaikilla ei tuo raskaushormooni erity niin nopeaan,vaikka kiinnittyminen oliskin jo tapahtunut.

Katzulle jännitystä lieventäviä ajatuksia! Toivottavasti neuvolassa osaavat sua auttaa. Ja onhan niitä pelkopolejakin,jotka ovat oikein erikoistuneet synnytyspelon lievittämiseen. Onhan se niin iso asia,että ei ihme,että jännittää,mutta hyvin se menee,usko pois! Ja onneksi miehesi sai lisää varmuutta tulevaan. siitäkin on kuule vaan iso apu!

Nekku:Toivottavasti se masukipuilu oli vaan sitä keltarauhasen kasvukipua eikä vielä ovis!!! Et ole tainnut lämpöjä mittailla? Jokatapauksessa tsempitykset,että keskiviikkoillan pupuilut tuottais toivotun vaavin:)

Mariposalla siellä kaikki hyvin! Ihana juttu. Jokos soitit neuvolaan?

Entä joko kerroit äidillesi? Tuleva mummu varmaan täpinöissään siellä ;)

Me ei olla vielä kerrottu kellekään,mummut jos saa tietää,ni sit tietää koko maailma ;) Ja jotenkin itellä nuo aiemmat keskenmenot jäytää tuolla takaraivossa,ettei olla sit kerrottu kun vasta sen jälkeen,kun sydänäänet on kuuluneet. Lapset kyllä puhuu kaikille,että meille tulee talvella vauva,mutta ne tarkoittaa jo tätä alkutalvea,kun ne niin toivoo sitä,kun tutulle pariskunnallekin on tulossa ;)

Eilen oli pakko ostaa semmonen ihana plyyssiasu tulevalle vauvalle. siis tää on kyl hullua,myönnän,mutta sorrun siihen joka kerta ;)) Joo,olin niin ajatuksissani,ku kaupasta lähdin,että kannoin ulko-ovelle asti mukanani sitä ostoskoria ja hälärithän siitä käynnisty :DD *mulla alkaa TOSI varhaisessa vaiheessa tää raskausajandementia***

No,meni kyl edellisyön valvomisen piikkiin hölmöily :)

Nyt aamukahville.

Vierailija
12/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille, olette aika ihania :)

Nekku sanoi sen parhaiten. Vaikka toivo oli olemattoman pieni niin jostain syystä sitä pitää elättää viimeseen asti.

Ukko taitaa tanssia parhaillaan ripaskaa.

Jaahas, tästä pitäs nyt alkaa etsimään niitä hyviä puolia... Oon aina halunnut naimisiin ennen lapsia ja näillä näkymin niin tulee käymään. Se oli ensimmäinen hyvä puoli. Toinen voisi olla, etten tulevissa (niiden hautajaisten yhteydessä (: ) häissä en näytä hirviöltä (luonnollisesti oletan, että raskauden aikana lihon reilusti!! Olenhanmuutenkin yksi pieni nöf). Se oli toinen... Ja nyt jostain se kolmas.......... Voisin mennä baariin.... Joo ei, ei auta.... Noooh, ainakin voidaan rauhassa ukon kanssa matkustella. Tosin tuokaan ei oikein käy kun lastenkin kanssa voi eikä tässä ole lähivuosina rahaa... Noh, keksikää te mulle kolmas syy.

Täsi ei näy, ei kuulu. Ei ole lähettänyt edes sähköpostia ;) Mutta mun kierrothan on sekaisin kuin seinäkello, joten emme sitä odotakkaan.

Tänään aioin syödä kinukkia ja tyhjentää yhden divarin. Olen sen ansainnut.

Parempaa päivää muille.

Vierailija
13/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ihan yhteiselle projektille!!!!

Voimia ja iloista mieltä=)Tämä oli siis Nifkinille!!!

Toki muillekkin iloista mieltä!!!!!Miksei voimiakin.

Saamaton olo.Poistin lakanat meidän sängystä ja nyt ei saa aikaiseksi uusia.Pieni silppuaa lehteä tossa lattialla.muutenkin on sellainen termiitti kermiitti että.Eilen löysi föönin kaapista ja oitis tunki pistokkeeseen ja föönin suuhun.Minä juoksin äkkiä sitä pois ottamaan kun huomasin että oli tunkenut sen jotenkin kummassa, suojattuun pistorasiaan,roikkui kiinni jostain kulmasta vain.Ei siis ollut sähkövirrassa,onneksi!

Ja joka paikan kiskoo alas ja levittää.....

Nyt niskasta kiinni ja toimeksi.PAKKO!!!!!!

laiskamato L

Vierailija
14/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Hönttä[/b]: Ihanaa toi raskausajan dementiahöpöily :) Vaikka kyllä se välillä (ainakin mulle) on aiheuttanut aika nolojakin tilanteita :D

[b]Mirulii[/b]: En oikeestaan edes tiedä mikä synnytyksessä eniten jännittää:/ Vähän kaikki. Kipu, paniikki, lapsen terveys ja se jos kaikki ei sujukaan joudutaan esim. hätäsektioon tmv.

[b]Nifkin[/b]: Kolmatta syytä ei ole, sorry ;) Ja imetys on tehokas laihdutuskeino = et varmasti näyttäis hirviöltä häissä vaikka raskaaksi tulisitkin. Kjäh veinpäs sulta viimeisetkin syyt olla raskautumatta ;DDDDD

Okei kahvi EI sovi mulle, tulee niin levotonta juttua;) Pakko vaan oli hörppästä pieni tilkka kun niin nukutti aamulla :) Meen täältä kylvämästä levottomuuksiani...

Vierailija
15/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIFKIN:

pahoittelut :(

Tuli mieleen kun NEKKU puhu ovuloinnista että saman minä taas omassa kehossa bongasin: eilen-tänä aamuna selkeet oireet.. jännä juttu, tulee seurattua (no ei voi olla huomaamatta) vaikka vauvaa ei haluakaan :)

Kun on jo. :D

[color=red] Niin hei, oliskos porukkaa, jotka haluisivat treffata helsingissä silloin 11.-14.1. välisenä aikana? [/color]

Mietin et jos tulisin junalla (OOOOH 3 kerta elämässä jopa, miten niin maalaine) niin ei tartte auton paikkaa miettiä yms. Viimeks oli _PIKKASEN_ hankala löytää parkkipaikkaa :)

Niin ja Kela ei korvaa omalla autolla ajamista, kun juniakin yms menee.

Nea laulaa edelleen pelimies-biisiä..

ääks.

Mut nyt pukemaan...

T:Neiti21

Vierailija
16/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on pakko sanoa että kipeäähän se tekee, tottakai! (tosin kivunlievityksiä on, suosittelen epiduraalia lämpimästi) Mutta kannattaa muista että se kipu on tavallaan positiivista, siis sen tietää että on vauva tulossa, kipu johtuu siitä. Se auttaa todella paljon, ja ne supisteluiden välit ovlivat ainakin minulla täysin kivuttomia.

Itsellä kun on takana synnytys kera kaikin lievityksin ja synnytys kera ilokaasun, niin täytyy sanoa että tuossa ilokaasulla kun mentiin ponnistusvaihetta, niin ajattelin että herranjumala minkä virheen tein kun en mitään halunnut ja luulin etten koskaan pysty kävelemään MUTTA se kipu loppui HETI kun vauva oli ulkona! Kyllä sen kestää ja rohkeasti vaan heti pyytää kivunlievitystä kun siltä tuntuu (mulle siis ei ehditty antaa kun en tajunnu pyytääkään kyl...)

positiivisena voin sanoa tässä jälkimmäisessä synnytyksessä että EN ANTANUT LUPAA OKSITOSIINIIN kun kalvot puhkottiin vaikka supparit oli harvoja. Silti siitä meni vain n. 1h kun lapsi oli ulkona, supistuksia tuli vain 7 min välein. Mulla oli mukavasti aina siis kivutonta aikaa supistusten välissä. :)

Se, että jotain vakavaa tapahtuisi synnytyksessä, sitä ei kannata miettiä etukäteen. Kuitenkin iso osa synnytyksistä menee ihan normaalisti.

Tiedän, että pelko on tunne jota on vaikea hallita (mulla paha piikki ja lääkärikammo) ja epiduraalista kieltäydyinkin Nean kohdalla ensin kunnes se supistus tuli niin huusin että tänne vaan, se ei voi olla pahempaa. :)

Mutta KATZU, tsemppiä. Hyvin se menee ja älä epäröi pyytää kivunlievitystä jos on tarve :)

BTW, toivottavasti TALVIKILLA jo allu sylissä. Mulla Neaa käynnisteltiin se viikko ja se ei ole herkkua kyl :(

T:Neiti21

Vierailija
17/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Nifkin, pahoittelut sinulle -> ja superhyperlohdutushali!!!!!!!!!!!

Olihan se pieni mahdollisuus, mutta kyllä tähän maailmaan lapsia on tullut ennenkin pienistä mahkuista, joten kyllähän sitä tulisi itsekkin toivoneeksi.

Voi voi, jospa saatas jollain sun miehes ajattelemaan että vitsit, haluan jo isäksi... *toivoo*

Mirulii, mulla on tuollainen lastensynttäri ideat ja herkut-kirja -> katson tänään kun löydän sen oisko siel mitää kivaa ja hieman erilaista tarjottavaa mahdollisesti... Ja tuun kylää heti kun vaan sinne päin taas tullaan... Mä haluun kans shoppaamaan mamma vaatteita -> katselin pojan aikaisia vaatteita, mut ei siel ollu ku muutama käyttökelpoinen, on tuo muoti jo sen verran taas omaskin päässä muuttunut ;DDD Onneks olen sellaiset mustat suorathousut ostanu silloin johonkin juhliin -> on meinaan 2 synttärijuhlat tiedossa :)

Miitsu, mä oon kans kerran ollu ihan hukassa kun vedet oli poikki ja olin ajatellut meneväni vasta aamulla suihkuun-> se pvä oli kyl muutoinkin silloin huonon aamun ansiosta kaaottinen ;DD

Meidän lapset on painaneet syntyessään 4070g ja 4010g -> joten odotan tästäkin nelikiloista ainakin ;)) (itse siis 165cm/51kg)

Katzu, mä kävin aikoinaan synnytyspelko keskustelun synnytyssairaalassa (neuvola laittoi lähetteen). JA kun sitte esikoisen aikoinaan sain, oli se paljon positiivisempi kokemus kuin olin koskaan uskonutkaan, siis se itse synnytys. Mä pelkäsin sitä kipua miten kestän sen jne. Uskon että jos pelkäät siis kipua, tulet pärjäämään varmasti hienosti. Sattuuhan se, mutta ei ainakan niin paljon kuin itse aikoinaan pelkäsin. Juuri sen verran mitä nainen on luotu kestämään :)

Serpun vauvelin painoarviota täälläkin ootellaan :)

Talvikin Allun syntymäkertomusta oottelen myöskin intopinkeenä :)))

Ja MAriposan tämän hetkisiä mietteitä plussa uutisen jälkeen -> saitko yön nukutuksi onnesta? Aiotko kertoa Äidille jo? Soitiko neuvolaan jne jne???????????? Yksityiskohtaista sepustusta siis peliin ;))))

No mutta, nyt valmiiksi et keritään ennen lounasta ulkoilla. Kovaa yritystä saada rytmit takaisin ;))

Marieela ja Paapero 15+2 tai 3, ei nyt muista itekkää...

Vierailija
18/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut NIFKIN!!! Mutta tosiaan, onko ollu havaittavissa minkäänlaista lämpenemistä vauva-ajatukselle sieltä miehen taholta? Ja jos te tosiaan saatte sen hääpäivän sovittua, niin kokemuksesta voin sanoa, että se häiden suunnittelu on kyllä niin ihanaa aikaa, että kyllä se saa ainakin vähäsen niitä vauva-ajatuksia kaikkoamaan sinne takaraivoon!!! Eihän se nyt yhtä ihanaa ole kun vauva, mutta silti yks elämän parhaista jutuista!!!*tsemppaa minkä ehtii* Mä ainakin keskityin hääjuttuihin niin täysillä, että välillä vauvakuume suorastaan unohtui. =)

AXE, ei todellakaan oo tyhmää olla " kateellinen" tai katkera. Nyt kun sä eka paljastit olotilas, niin mäkin voin myöntää, että vaikka ei olla yritetty kun kaks kiertoa eikä niitäkään " täysillä" , niin kyllä mustakin vähän pahalta tuntuu lukea muiden plussista. Kyllä mä vielä selviän, mutta mietin niitä jotka tosiaan on yrittäneet jo kauemmin ja kokeneet km:n tai jotain, tulee niin paha mieli niiden puolesta. Elämä on todella epäreilua, sille ei vaan voi mitään. Täytyy vaan yrittää ajatella niin, että ne muiden plussat ei ole " meiltä pois" , ja että kyllä se meidänkin aika vielä tulee. Mutta onhan se sieltä itsestään, että toiset raskautuu silmän räpäyksessä ja toiset ei millään.

Omaa napaa. Mä mietin illalla, et pitäskö lyödä jäihin koko vauva-projekti. Kun muutenkin on ollu tavotteena laihduttaa niin jos yrittäis ensin laihduttaa ja sitten taas jatkais yritystä. MUTTA, nyt kun ollaan kuitenkin pari kiertoa jo yritetty, niin jos pidetään joku puolen vuoden tauko niin sit mahdollinen lapsettomuusongelma siirtyy pidemmälle havaittavaks! Mitä jos odotetaan nyt puol vuotta ja sit jatketaan eikä tärppää millään, sit ei tiedetä oisko se vuosi tullut täyteen ilman raskautta----> oisko ollu mahis mennä tutkimuksiin. Sillä mä aion mennä heti kun on vuosi täynnä, en jää ihmettelemään. Se voi vaan pahentaa tilannetta! En tajua sellasia jotka odottaa vuosikaudet, m ä en ikinä pystyis.

Mietin jo, että pitäskö varata aika gynelle ihan vaan perustarkastukseen, papa otettiin kesällä mutta sisätutkimuksenkin vois kyllä tehdä, varmuuden vuoksi...

mutta nyt syömään aamupalaa ja sit miettimään mitä tänään tekis1 (vapaapäivä edessä)

Vierailija
19/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto mikä aamu, mutta nyt alkaa ehkä valoa pilkottaa tunnelin päässä.

Oon soitellu niistä vahingonkorvauksista joka puolelle, kun en oo saanu marraskuun lopun jälkeen rahaa mistään ja alkaa huumoria loppua laskupinon kasvaessa.

No vakuutuksesta sanoivat, että heillä kestää vielä ainakin pari viikkoa ja jos korvaussumma ei ylitä prisman omavastuuta niin sitten joudun sopimaan asiasta pelkästään prisman kanssa. Ja jos muistatte sen kakskymppiä ja kaffepakettijutun niin ei paljoo naurata ruveta niiden kanssa keskustelemaan.

Nyt kuitenkin saan viedä papereita kelaan ja he maksaa ilmeisesti mulle sairaspäivärahat, kun saavat prisman vakuutuksesta viivästymispäätöksen. No ainakin jotain apua tulossa.

Nifkinille iso iso halaus, mutta niinkuin muutkin on sanoneet, ei sitä toivoa kannata hylätä ennenkun täti itse on rykässy ruman ahterinsa paikalle.

Axen ja Miin tuntemuksiin yhdyn. On ihan kipeen ihanaa lukea toisen onnesta omaa ootellessa. Siis tuntuu hyvältä, mutta silti pieni kateus pistää. Mutta niinkuin Mii sanoi, niin eihän se oo onneks meiltä pois ja kyllä meidän vuoro tulee vielä, jos niin on tarkoitettu!

Mä oottelen kovasti niitä verikokeiden tuloksia, ois kiva kuulla kannattaako ees pitää sitä pientä toivonkipinää yllä vai ei. Jos mun arvot on niin kovat kuin pelkään niin aika turhaa on ees toivoa toistaiseks.

Ja Katzu maintsi imetyksestä laihdutuskeinona.. Hmm, miksköhän mun kroppa ei oo kuullu tota juttua, oon nimittäin lihonu viis kiloa syksyn mittaan imetyksestä huolimatta. No ehkä se menee tän kilpparin piikkiin, kyllä kai se useimmilla tehoaakin.

Nyt pitää mennä nukuttamaan kakarat, että herätään iltapäivällä ajoissa ja ehditään sinne kelaan.

Palaan astialle!

Vierailija
20/52 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on vähän tylsää ja oon sitte roikkunu koneella ja lueskellu kaikenlaista, ja ilmeisesti mun epäilykset tosiaan osui oikeaan, eli luultavasti en ovuloinut viime kierrossa lainkaan! En tiedä muistatteko kun ihmettelin että ei ollu lainkaan tisskipuilua, vaik yleensä mulla on sitä monta päivää joka kierrossa.

No luin tuolta ketjun josta selvisi, että monella on tissikipu ovisoireena. Mä en todellakaan tiennyt sitä, tiesin vaan limoista ja lämmöistä ja nippailuista ym,mutta epäilin kyllä että se vois olla ovisoire, kun sitä ei yhtäkkiä lainkaan tullut.

Toivo nousi, koska JOS tää olis totta niin mä ovuloisin aika usein, koska tosiaan muistini mukaan sitä kipuilua on ollut lähes joka kierrossa! (toi viime kierto on piiiiitkään aikaan ainoo jossa sitä ei ollu, en edes muista koska viimeks ei olis ollut)

Joten, tein toivoa herättäviä johtopäätöksiä kaksi kappaletta:1) viime kierrosta ei tärpännyt, koska en ovuloinut 2) ekasta kierrosta ei tärpännyt, koska mulla oli sillon se hiiva aika kriittiseen aikaan. (saattoi vaikuttaa esim siittiöiden säilymiseen?)

Onks tää nyt ihan itsensä pettämistä? Vai olisko mahdollista ettei meissä olekkaan mitään " vikaa" ...

Jälleen toivonsa löytänyt mii