Ja taas on koko Helsinki sekaisin kun ei ruma oranssi juna kulje
Kyllä on taas helsinkiläisilllä ongelmat. Kävelkää tai menkää polkupyörällä vai oletteko kaikki invalideja?
Kommentit (51)
Moni on muuttanut metroverkon varteen juuri siksi, että se on nopein tapa matkustaa idästä länteen. Lakkoilijat on tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:58"]
Taas yksi maalaistollo, joka ei tajua, että tämä on miljoonakaupunki. Ja pääkaupunkiseutu on JÄTTI-ISO. Usko pois, välimatkat tajuttoman pitkiä.
[/quote]
miljoonakaupunki, BUHAHAHAHHAHA EI VITTU! Kainuulaisten ja savolaisten ja ryssien junttila.
Lakkoilijat ei todellakaan ole tyhmiä, he ovat tärkeällä asialla. Metroa käyttää päivittäin kymmenet tuhannet ihmiset, ei vain kourallinen.
Taas yksi maalaistollo, joka ei tajua, että tämä on miljoonakaupunki. Ja pääkaupunkiseutu on JÄTTI-ISO. Usko pois, välimatkat tajuttoman pitkiä.
[/quote]
Että oikein miljoonakaupunki, ihan maalaismaista taajamaa Helsinki on ja viimeksi kun Helsingin asukasluvun tarkistin niin se ei ollut lähelläkään miljoonaa. Mene Moskovaan jos haluat nähdä jätti-ison kaupungin. Helsingistä hurauttaa hetkessä polkupyörällä toiselle puolelle pääkaupunkiseutua.
Ja ihan hyvää vaan tekee muutaman tunnin aamukävely edes yhden kerran vuodessa, jokaisella Helsingin-reissulla huomaa jatkuvasti lisääntyvän ylipainoisten määrän.
ap
Kävele itse siellä landella 15 kilometriä töihin! Riittäisikö kolme tuntia suuntaansa? Aamuviidestä vaan töppöstä toisen eteen, prkl.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:01"]
[/quote]
miljoonakaupunki, BUHAHAHAHHAHA EI VITTU! Kainuulaisten ja savolaisten ja ryssien junttila.
[/quote]
EI VITTUSAATANA MIKÄ PELLE! HÖHÖHÖHÖÖÖÖ!!!
MÄ OON IHAN VITUN VIISAS SAATANAN PELLE HERMAANOS!!
Mä asun Itiksessä, milläs oisin menny keskustaan tänään jos olis tarvinnu töihin mennä? Onneks oon äitiyslomalla niin ei tarvii liikkuu sinne päin. Harmittaako noin paljon että teil ei oo metroa?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:12"]
Mä asun Itiksessä, milläs oisin menny keskustaan tänään jos olis tarvinnu töihin mennä? Onneks oon äitiyslomalla niin ei tarvii liikkuu sinne päin. Harmittaako noin paljon että teil ei oo metroa?
[/quote]
Kävellen tai polkupyörällä ja kai sinne linja-autollakin pääsee.
Voivoi. Huomaavatko helsinkiläiset nyt, millaista on asua muualla Suomessa, kun kaikki julkisen liikenteen rahoitukset on lykitty sinne kehäkolmosen sisään? Ei täälläkään mitään busseja tai metroja tai ratikoita ole joka kolkalle, vaikka sadantuhannen asukkaan kaupungissa asutaan. Oma auto on oltava. Vai että ihan on muutettu varta vasten radan varteen...
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:19"]Voivoi. Huomaavatko helsinkiläiset nyt, millaista on asua muualla Suomessa, kun kaikki julkisen liikenteen rahoitukset on lykitty sinne kehäkolmosen sisään? Ei täälläkään mitään busseja tai metroja tai ratikoita ole joka kolkalle, vaikka sadantuhannen asukkaan kaupungissa asutaan. Oma auto on oltava. Vai että ihan on muutettu varta vasten radan varteen...
[/quote]
No miks asut siel metsän siimeksessä?
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:01"]
[/quote]
[/quote]
EI VITTUSAATANA MIKÄ PELLE! HÖHÖHÖHÖÖÖÖ!!!
MÄ OON IHAN VITUN VIISAS SAATANAN PELLE HERMAANOS!!
[/quote]
vedä savvooo vaan snadilaisittain suhistellen, sshhhopii ssshhulle.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:12"]
[/quote]
Vaikka metrolla koska lakko alkaakin vasta huomenna. =D Sitäpaitsi itiksestä pääsee dösällä suoraan rautatieasemalle. Kokeilepa asua idempänä,vaik vuosaaressa, ja sit tiedät miltä tuntuu metrolakko.
Itse vielä yritän järjestää huomiseksi etäpäivän, mutta löysin täällä voi näköjään etsiä ja ilmoittaa huomiseksi kimppakyydeistä https://fi.nearhood.net/helsinki/laajasalo/msg/542005978442584e3082d1cf .
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 18:56"]
Kyllä on taas helsinkiläisilllä ongelmat. Kävelkää tai menkää polkupyörällä vai oletteko kaikki invalideja?
[/quote]
Eri asia kävellä jossain Jyväskylässä bussilakon aikana 3 km keskustaan töihin (kuten siellä asuessani monet kerrat tein eikä siinä mitään ongelmaa ollut) kuin 15 km Itä-Helsingistä keskustaan. Kävele itse 30 km päivässä, niin nostan sulle hattua. Kaikilla kun ei ole sitä pyörää eikä omaa autoa.
Lakko ei onneksi koske itseäni, koska työskentelen muutenkin kotona.
[quote author="Vierailija" time="22.09.2014 klo 19:03"]
Helsingistä hurauttaa hetkessä polkupyörällä toiselle puolelle pääkaupunkiseutua.
Ja ihan hyvää vaan tekee muutaman tunnin aamukävely edes yhden kerran vuodessa, jokaisella Helsingin-reissulla huomaa jatkuvasti lisääntyvän ylipainoisten määrän.
ap
[/quote]
Sopii hurauttaa hetkessä pyörällä vaikka täältä Vuosaaresta Espooseen..
55-vuotias enoni pyöräilee joka päivä kesät talvet töihin pyörällä, oli pakkasta, räntää, sadetta, hellettä, aina. Matkaa tulee yhteen suuntaan noin 22 kilometriä, joten eiköhän av-mamma nyt jonkun 20 kilsan lenkin heitä helpolla ja 30 kilometriäkään ei ole hyvien pyöräteiden alueella mikään paha matka. Ihme lässyttäjiä noi helsinkiläiset av-mammat, kasvakaa nyt hieman ja miettikää ympäristöäkin hieman.
Voi vittu mikä keskustelu :D on pitäny ihan jonku katkeran mamman tehä aloitus siitä että Helsingissä metro lakkoilee ja nyt kommentoi että menkää pellet pyörällä, siitä saatte ku asutte siellä pääkaupunkiseudulla! Kyllä, tästä saamme nyt sitten kaikki. Onneksi sinulla on kaikki hyvin ja olet onnellinen ja tasapainoinen siellä periferiassa eikä sinun tarvitse tehdä ihan älyttömiä ja ymmärtämättömiä aloituksia mamma-palstalle! Eiku...