Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä pitää tehdä, jos haluaa ottaa selvää,onko jokin vialla?

02.01.2006 |

ollaan nyt miehen kanssa " yritetty" lasta 1v4kk. aluks kyllä enemmänkin tulee jos tulee-meiningillä,kesästä asti oon nyt tarkemmin laskenu ovispäiviä ja parissa viime kierrossa oon käyttäny ovistestejä... niiden avulla oon ainakin omasta mielestäni löytänytkin ovispäivän:) harmi vaan,ettei olla ehditty oviksen aikaan hirveesti viettää aikaa vällyjen välissä;) kierto on aika säännöllinen, joko 28-29 päivää tai 34-35 päivää. eli saattaa olla viikko eroa, mutta on sitten aina koko viikko... ollaan molemmat 22-vuotiaita,joten iän ei ainakaan luulis olevan esteenä...nyt siis ajateltiin, että tämän kierron vielä tikuttelen ja jos vieläkään ei mitään tapahdu,niin sitten pitäisi lähteä selvittelemään,onko meissä jotain vikaa... koko tänä aikana ei siis ole tullut yhtään plussaa... eli neuvoja kaipailisin: mihin otan ekana yhteyttä? omalääkäriin? onko vielä jotain mitä kannattaisi kokeilla ennen kuin otetaan yhteyttä lääkäriin? esim.jotain ovistestejen tapaisia juttuja? vai kannataisko yrittää esim. painonpudotusta ensin? en oo ylipainoinen, mutta normaalipainon ylärajoilla... onko joku huomannut,että asialla olis vaikutusta?uudenvuoden lupaukseni oli kyllä,että rupeen harrastaan liikuntaa ja herkuttelen vain viikonloppuisin:) kiitos jo etukäteen,jos jollakulla olis hyviä neuvoja ja vinkkejä:)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan!

Me ollaan vähän samassa tilanteessa, ja ollaan just lähdettykin selvittään, että missä vika. Mä menin vähän muissakin asioissa ensin omalle lääkärille, ja otin siellä sitten esiin tämän " lapsettomuuden" ja omalääkäri määräsi tiettyihin verikokeisiin, olikohan siinä ainakin kilpirauhashormoni ja prolaktaani ja joitain muita mitkä testattiin.

Kesällä olen käynyt gynellä, jossa ultrattiin ja otettiin papa.

Varattiin sitten aika AVA-klinikalle ja siellä olikin sitten oikein hyvä kun oli nää perusjutut jo tutkittu, eli sieltä varmaan lähetetään verikokeisiin myös ja ultrataan ja otetaan ehkä papa. Tarkastetaan, että kaikki on näin " päällisin puolin" ok. kun nää oli mulla jo tehty, niin sitten me nyt yksityisesti siellä AVA-klinikalla tutkitutetaan miehen siittiöt ja mun munatorvet. Ajattelin, että sitten ehkä siirrytään julkiselle sektorille jatkohoitoon jos jotain täytyy alkaa tutkia/hoitaa.

Mut ainakin voit soittaa suoraan AVA-klinikalle tai yksityiselle ja kysellä miten homma parhaiten toimii. AVA-klinikalla se ensimmäinen käynti on maksuton.

Toivottavasti oli jotain apua. Plussaonnea teille!:)

Vierailija
2/4 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään soitin terveyskeskukseen gynelle ajan. Elokuussa todettiin pco. Teroluteja olen nyt kuudetta kiertoa syömässä... 12/04 jätin pillerit pois... Menkat oli tosi epäsäännölliset. Siksi jo toukokuussa menin eka kerran gynelle. Silloin otettiin kilpirauhasarvot, prolaktiini ja papa, joissa ei ollu mitään. Paitsi että prolaktiiniarvot oli gynen mielestä koholla mutta viitearvojen mukaan ei... Se gyne sitte kyllä sanoi, ettei tarvi olla huolissaan. Elokuussa aloitin tosiaan ne terot ja sillon sanottiin, että ellei keväällä ole tärpännyt niin tulla uudelleen. En jaksa enää yhtään pidemmälle oottaa, kun nyt alkoi jälleen terojenki kans tiputteluvuoto, jota oli kesäaikana ihan älyttömästi. Onneksi ne antoi mulle ajan jo tälle kuulle, jos vaikka ens kierrosta pääsis hoidot aloittamaan, tai ees tarkempaan syyniin.

Siinäpä siis minun (tai siis minun ja mieheni) eteneminen tähän asti...

Hyvää uutta vuotta! Ja plussia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen itseni jotenkin niin tyhmäks ja avuttomaks,kun ei tiedä,mitä pitäis seuraavaks tehdä:( ja kaiken lisäks mua ottaa päähän kun en enää osaa iloita muidenkaan raskauksista... ottaa päähän kun kuulee että joku kaveri on raskaana.sitten alkaa ottaan päähän se että ottaa päähän:) jotenkin hullu olo:) no,katotaan nyt tämä kierto vielä ja toivotaan niin kun tähänkin asti;) on niin vaikee myöntää itelleen,että tarvii apua vauvan" teossa" ,varsinkin kun paras ystäväni ilmoitti taas olevansa raskaana... toinen " helppo" luomulapsi,tärppäsi tokasta tai kolmannesta kierrosta,kuten ensimmäinenkin...ja oon tietty onnellinen ystäväni puolesta,mutta jokin pelottava katkeruus nostaa uhkaavasti päätään...:( no,toivottavasti mekin saadaan joskus kokea se onnellinen hetki,kun kaksi viivaa piirtyy raskaustestiin;D kiitos vielä vastauksista ja anteeksi tilitys:)

+++plussaonnea teille kaikille!+++

Vierailija
4/4 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä saa tilittääkin, sehän kuuluu kuitenkin aika olennaisesti tähän " lapsettomuuteen" . Onhan tää kauhean rankkaa kun joutuu pohtimaan, että saadaanko ikinä vauvaa tai että kamalaa jos siihen menee 10 v.

Että tilittele rauhassa, mä ainakin yritän lohdutella parhaani mukaan vaikka eipä tohon epätoivon oloon oikein muu auta kun itte se täytyy pohtia. Aika hyvä on, jos vaikka keksii itselleen paljon touhua niin ei liikaa kerkiä ajatella vain näitä lapsiasioita. mä ainakin ajattelin taas alkaa panostaa tollaseen kevyeen/keskiraskaaseen liikuntaan heti kun paranen flunssastani.

Tervehenkistä ja plussaonnekasta jatkoa!!!