Oletteko ex-haahut enää ollenkaan paikalla?
Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille!
Ajattelin kokeilla vielä olisiko meitä ex-haahuja täällä sen verran liikkeellä, että saataisiin oikein kunnon pino kuulumisia. Itsekin olen kovin vähän ehtinyt kirjoitella, lukemassa käyn silloin tällöin, koska se onnistuu tyttö sylissä paremmin kuin kirjoittaminen... :)
Ylihuomenna onkin sitten 4kk neuvola, ja hyvin osuikin kohdalle, sillä tyttö on silloin juuri tasan 4kk vanha. Aika on kulunut kuin siivillä ja tuntuu välillä ihan haikealta, kun tuo pikkuinen ei enää niin kauhean pikkuiselta näytä... Edelleenkin hän on kuin aurinko, silloin tällöin tulee muutama huonompi yö, mutta pääsääntöisesti nukkuu ihan kelpo öitä ja päivisin juttelee ja nauraa kovasti. Päiväunia en vieläkään oikein saa häntä nukkumaan kuin liikkuvissa vaunuissa, sisällä nukkuu max. tunnin unet. Mutta meneehän se näinkin.
Arvatkaapa mitä? Mulla on jo melkoinen vauvakuume!!! Tuntuu ihan hullulta kun kotona on vauva, mutta niin se vaan on. Ja olimme muutenkin ajatelleet, että olisi ihana saada tytölle kaveri ja koska ei me tästä enää nuorruta, saisi toinen vauva tulla piankin. Minä sanoisin vaikka heti, mutta siinä on vaan sekin ongelma, että menkat mulla ei ole vielä alkanut ja tuota typyäkin tehtiin 1,5 vuotta eli tiedän, että niitä vauvoja ei todellakaan tehdä. Mutta yläkertaan on lähetetty pyyntö vielä yhdestä ihmeestä. Onkohan kellään muulla jo vauvakuumetta vai olenko ihan ainoa " outo" haahuilija........ ;)
Nyt täytyy lähteä tyttöä imettämään, mutta toivottavasti saadaan tästä pinoa aikaan, olisi niin ihana kuulla teidän kuulumisia ja vaikka vielä useamminkin! Minäkin tulen vielä myöhemmin kertomaan lisää kuulumisia jos pinoa saadaan pystyyn.
Hyviä vointeja toivottaa
napoltti ja Milla ihan kohta 4kk
Kommentit (6)
käypäs lukemassa mun viesti odotuspuolelta viime viikon ex-haahupinosta niin näet kenellä muulla on vauvakuume:)
Kirjoittelin sinne ihan samoja tuntemuksia ja nimenomaan siitä, että kun meilläkin on ikää sen verran, että parasta olisi kai puuhaan ryhtyä pikapuoliin, jos niin meinataan. Miehestä ei nyt kuitenkaan ihan selvää ota, mitä se loppujen lopuksi asiasta ajattelee, vähän taitaa mieli vielä ailahdella asian suhteen, kun oli niin sovittu että tämä poika ainokaiseksi yhteiseksi jää. Miehellähän on jo pari lasta aikaisemmasta liitosta. No katsellaan, ei mullakaan vielä ole edes menkat alkaneet, joten ei taida ihan ajankohtaista vielä olla. Tosin itsekin on välillä niin väsynyt, että miettii onko järkeä aloittaa sama rumba alusta, mutta toisaalta on tämä niin ihanaa.
Poitsulla on juuri kovat kääntymisharjoitukset meneillään, on hauska katsoa kun aina yrittää kääntyä kun luulee ettei kukaan näe, mutta heti lopettaa jos siihen yrittää mennä vähän auttamaan. Onkin niin itsepäinen poju, että näköjään haluaa itse harjoitella koko homman ilman apuja niin pääsee sitten oikein näyttämään taitojaan.
Hyvin nukkuu meidän herra, kahdeksan maissa yleensä nukahtaa ja aamulla nousee ikävä kyllä useimmiten kuudelta, kerran syö joskus 2-4 maissa, joten ihan kiitettävästi on tähän asti mennyt. Meillä samoiten kuin napoltin Millalla on nuo päiväunet vähän niin ja näin, yleensä jää tuntiin kerrallaan, joskus pari tuntia.
Mutta ihana on poika ja aurinkoinen tapaus, mutta jos joku ei miellytä, niin kyllä karjuu niin kovasti ja täysillä heti alusta alkaen, ei mitään pientä vikinää edes varoitukseksi.
No nyt lähden istumaan miehen kanssa telkkarin ääreen ja sitten pian jo nukkumaan, en juuri 10 pidempään jaksa valvoa.
Terkkuja kaikille molli ja Antti muutama päivä vajaa 4 kk.
...ei enää niin tiheästi kuin aikaisemmin, mutta pari kertaa viikossa yritän käydä lukaisemassa palstoja (nytkin vauva makaa sylissä, esikoinen laitettu vasta vähän aikaa sitten sänkyyn ja miehellä on urheiluilta - kovin pitkään ei täälläkään kirjoitella ; ) ).
Meillä on alku lähtenyt tosi hyvin liikkeelle - " taavi" syö hyvin ja nukkuu (mennään kahdella syötöllä yöt, joka on ihan kivasti tässä vaiheessa.) Esikoinen (melkein 3vee) on ollut joululomalla, ens viikolla kokeillaan miten tuo tarhailu lähtee liikkeelleosa-aikaisena. Mä kyllä veikkaan ettei halua sinne mennä kun tajuaa että ollaan vauvan kanssa kotona, mutta jääköön sitten tänne kanssa - onhan siitä jo oikeestikin seuraa.
Ristiäisiä suunnitellaan ja nimeä mietitään, siinä ne miedän päälimmäiset ; ) Olipa kiva lueskella teidän arjesta - mä oon huomanna unohtaneeni ihan kaiken tässä 2,5 vuodessa ; ) Niin - ja mulla ei oo vauvakuumetta vaan meidän kiintiö on täynnä (ajatus tuntuu kylläkin vähän haikealta...)...
Bojo & taavi 3vkoa
Täällä tosiaan ollaan, vaikkakin enpä yleensä ehdi edes konetta avata, neiti pitää kyllä huolen siitä, että äidillä riittää puuhaa. :P Ensimmäiset kaksi viikkoa meni ihan kivasti ja ehdinkin typeränä innostua " helposta vauvasta" . No, ei meillä mikään vaikea tilanne vielä ole, mutta kovin vatsavaivainen tuo tyttö tuntuu olevan. En nyt sitten tiedä, voiko vatsavaivat johtua d-vitamiinista, sillä olemme kokeilleet pari päivää olla ilman niitä ja tyttö on ollut kuin herran enkeli. Uudenvuodenyönä nukkui jopa kuusi tuntia putkeen! Sitten seuraavana päivänä annetiin Jekovitia ja oli taas tahmeampi päivä. Devitolia annettiin aluksi, mutta samoja ongelmia tuntui silloinkin olevan. Nyt ollaan otettu Cuplaton-tipat käyttöön ja olo on ollut tytöllä ihan hyvä. Kokeillaan huomenna vielä kerran Devitolia, mutta sitten pitää miettiä muita vaihtoehtoja, jos edelleen näyttäisi olevan vatsanväänteitä. Rela dropsejakin annettiin, mutta niistäpä helvetti aukesi.. Saattaahan nuo väänteet johtua jostakin, mitä olen syönyt, mutta toistaiseksi en ole keksinyt mitään tiettyä ruoka-ainetta.
Vai on napoltilla ja molli-soinnulla vauvakuume. :) Mulla ei kyllä vielä ole, sen verran ottaa vielä voimille tämän yhdenkin kanssa valvominen. Meillä on muutenkin aika heikko taloudellinen tilanne, kun mies ei oo vielä löytänyt töitä ja velkaakin on hieman, joten eipä tässä tarvitse perheenlisäystä vielä hetkeen suunnitellakaan. :) Toisaalta joskus hyvinä hetkinä on ajatellut, että voisihan näitä tehdä vaikka parikin lisää, mutta sitten kun on kuunnellut koko illan tai yön tytön itkua, niin vannoo, ettei enää koskaan tätä. :D
Muuten on mennyt ihan hienosti. Tyttö on kasvanut keskimääräistä enemmän, kannatellut päätä hienosti jo kolmeviikkoisesta, on kääntynyt kovalla alustalla 180 astetta. Niin ja kyllä se ihana hampaaton hymy sulattaa meidän kumpaisenkin sydämen. Silloin jaksaa taas paremmin tätä välillä karuakin arkea. :)
Jaahas, tytteli taitaa heräillä, joten pitääpä lopetella tältä erää! Jakselkaahan! :)
-Pilkku & Typykkä 4 vkoa 5 vrk-
Kiva, että tulitte kertomaan kuulumisia! Kaikki ollaan samassa tilanteessa: kiirettä pitää ja välillä tosiaan ei tietokonetta saa päivän aikana edes auki. Välillä kun on Milla-tytöllä sellainen päivä, että päikkäreille asettuu, on ihana mennä lukemaan jotakin lehteä tai tulla piipahtamaan vauvasivuille. Nyt on juuri sellainen hetki :)
Kyllä Molli mua hymyilytti kun kävin lukemaan toiselta palstalta sun kuulumiset! Ihan kuin omaani olisin lukenut!!! Ja tosi kiva huomata, että en ole ihan omituinen kun näin pian jo toista haluaisin. Olen jostain kumman syystä aina toivonut kaksosia, niitä kun ei tullut, niin ei tuo pienikään ikäero tunnu ollenkaan hullummalta. Mutta nyt en tosiaankaan enää siis toivo kaksosia :)
Luin juuri jostakin, että vauvat itkevät keskimäärin kolme tuntia vuorokaudessa ja tässä ihan ihmettelen miten helppo tuo meidän tyttö on kun se ei itke oikeastaan ollenkaan. Jos itkee kolme minuuttia päivässä, niin sitten mulla on jo hikikarpaloita otsalla ja kauhea huoli, että mikä sitä vaivaa. Joku mua jo pelottelikin, että meidän seuraava mahdollinen lapsi itkeekin sitten varmasti kuusi tuntia vuorokaudessa, Millankin edestä, sillä eihän meilläkään näin helposti voi asiat olla... Eli täytyy ilmeisesti nyt oikein todella nauttia olosta...
Oikein aloin miettiä, että miksi ihmeessä en sitten ehdi tehdä oikein mitään kun tyttö on niin helppo ja kiltti, mutta siinä mielessä se on " vaativa" , että kaipaa tosi paljon juttuseuraa. Joulupukilta saatu lelukaari on hieman helpottanut ja Milla siellä viihtyykin välillä yksikseen pitkänkin ajan. Mutta luulen, että suurin syy mun oman ajan puuttumiseen on se, että meillä ei oikein niitä päikkäreitä nukuta. Aluksi saattoi nukkua kuistilla vaunuissa jopa neljän viiden tunnin päikkärit, mutta ensimmäisen kuukauden jälkeen nuokin sitten loppuivat. Toivoa en ole kuitenkaan menettänyt; hereillä ollessaan tuo kulta on niin ihana ja nauravainen otus.
Teille kaikille toivotan voimia ja jaksamista; toivottavasti Pilkukas teidän vauvan masuvaivat kohta alkavat helpottaa ja yöllä alkaa unet maistumaan; Mollin kanssa sitten aletaankin kohta yhdessä oikein kuumeilla, eikö? ;) ;) ;)
Palataan!
napoltti ja Milla huomenna 4kk!!! (Hurjaa!!!)
Joo Napoltti, palataan kohta takaisin lähtöruutuun, eli haahuihin vauvakuumepuolelle, eikös vaan? Taas oviksen bongailua ja oireiden vahtimista:) No, tosiaan kun nyt alkais ne menkat ensin, mutta kyllä kai jotkut on tullut raskaaksi vaikkei menkat ole kertaakaan tulleet synnytyksen jälkeen.
Poitsu nukahti uusille unille äsken, 7 herättiin yöunilta ja nyt on muutamana päivänä nukahtanut sitten jonkun ajan kuluttua heräämisestä vielä reiluksi tunniksi. Itsekin usein vielä kömmin sänkyyn, mutta nyt piti alkaa pyykinpesulle. Lähden huomenna pojan kanssa kyläilemään viikonlopuksi ja paidat olivat melkein loppu. Poika kasvaa niin hurjaa vauhtia, että 70 senttiset bodyt on nyt jo käytössä.
Ihan liian paljon olen ostanut pienempiä vaatteita, kun ne melkein käyttämättöminä pitää jo siirtää syrjään. Senkin puoleen pitäisi saada se toinen vauva, että tulee vaatteille käyttöä, niin paljon olen niihin rahaa pistänyt, höhlä minä. Nyt yritän vähän hillitä ostohaluja, tosin alennusmyynneistähän on pakko ostaa, kun halvalla saa:)
Kyllä aika kuluu hurjaa vauhtia, vaikka päivät toistuvatkin samantyyppisinä, ei juuri aika pitkäksi käy.
Kirjoitelkaahan muutkin kuulumisia!
Käyn kyllä lukemassa juttuja, mutta ei tahdo aika riittää kirjoittamiseen :) Kotona kun hyörii yksi uhmaikäinen ja nuorempi 3kk.
Ihan hyvin on mennyt, alku varsinkin oli tosi mukavaa, kun pikkuinen vai nukkui ja nukkui ja naureskeli. Nyt on sitten viikojan ajan ollut eri ääni kellossa. Eli nukuta ei sitten millään varsinkaan yöllä. Heräilee vähän väliä eikä tahdo rauhoittua kuin syliin tai tissille. Tuttia kyllä syö, mutta yöllä ei tahdo sekään auttaa.
Painoa on tullut aika vähänlaisesti ja nyt sitten varmaan onkin tiheänimun kausi. Rintamaidolla ollaan menty tähän asti, mutta valvottujen öitten jälkeen olen iltasella antanut vastikettakin unia pidentämään.
Päivät kuluvat nopeasti..ja yöt hitaasti :) Touhukas pikkuinen on ja harjoittelee parhaillaan kyljelleen kääntymistä.
Vauvakuumetta ei ole vielä. Just tein negatiivisen testin varmistus mielessä, kun kaikki oireet viittasivat raskauteen. Onneksi oli nega. En kaipaa tällä hetkellä tähän soppaan kolmatta häärääjää :) Mutta luultavasti ei kauaa mene kun ajatukset muuttuu :) Mies kun kovasti haluaa lisää lapsia (helppo haluta kun ei tarvitse öisin herätä :)
Kirjoitelkaa muutkin ex-haahut kuulumisia! Ja napoltille kovasti yritysonnea, kun vauvakuume tuosta vielä kasvaa :)
huip ja tytöt 2,5v ja 3kk