Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuku Nuku Nurmilintu..

02.01.2006 |

Tervehdys kaikille,

Ajattelin rustata kokemuksia meidan modifoidusta unikoulusta.. eilen oli paiva nro 1. ja aika vaikeaa minulle.. huh.. ajattelin, etta kirjoittaminen on ' terapiaa' ja toivottavasti saan kuulla teidan muiden kokemuksia etc. Voi olla myos helpottavaa muille nukkumisongelmaisten aideille kuulla toimiiko meidan strategiat.. :)

Eli eilen oli ensimmainen yo, jolloin meidan 7kk vauva ei syonyt yolla, silla ei tarjottu ja se osio menikin oikein hyvin, silla syotin Luke-vauvan klo kahdeksan pm kiinteita (kanamaissi sose, porkkanasose ja banaanipaaryna sekoitusta jalkkariksi) niin paljoin kuin poika vain suostui syomaan.. :) Puolilta oin alkoi sitten itku.. kuuntelimme isin kanssa sita ensin 3 minuuttia ja sitten menimme taputtelemaan, juttelemaan, mutta emme nostaneet poikaa sangysta.. siita tulikin kahta kauheampi itku, silla yleensa otan pojan aina syliin ja heijailen kunnes nukahtaa.. sitten kuuntelimme itkua 5 min ja takaisin varmistamaan rakkauttamme vauvaa kohtaan.. nain jatkui 7min, 9 min, 12 min ja kun piti menna takaisin 15min vauva oli jo nukahtanut.. mutta oli se raskasta kuunnella oman vauvan itkua ilman actionia.. huh.. saas nahda pystynko jatkamaan, mutta tavoitteena on yrittaa 7 paivaa putkeen.. sitten klo. 4 am Luke herasi itkemaan, ja viiden minuutin itkun jalkeen menimme silittelemaan ja han -meidan ihmeeksemme- nukahti noin 20 sekunnin silittelyn jalkeen.. ja nukkuin aamuun klo 7 am asti.. :)

Saas nahda kuin tama yo sujuu, viime yon itku oli hankala 1.5h.. mutta jos unikoulu tuottaa tuloksia niin olen onnellinen.. tanaan poika herasi iloisena ja leikimme yhdessa enemman kuin koskaan ennen, oli aivan ihana aamu! Kirjoittelen lisaa ensi yosta..

ps. Meidan syyt unikouluun:

1. Halutaan saada meille ja pojalle kokonainen youni: olen parempi aiti jos olen levannyt (plus olen ollut 4 kertaa yli 40 asteen kuumeessa Luke-vauvan synnyttya, silla en ole saanut nukuttua noin 7 kk..)

2. 7kk iassa, Luken ei tarvitse enaa syoda yolla, joten opettelemme siita pois..

3. Pojalle on hyva oppia tuudittamaan itsensa uneen ja oppia itse rauhoittamaan itsensa ilman ulkopuolista apua, uskomme etta se on hyva pojan itsetunnolle myohemmin! Ja jos vauvalla olisi mitaan hataa, me nostaisimme ja hyvailisimme kylla..

4. Nyt tai ei koskaan.. 6kk jalkeen on hyva alkaa oppia nukkumaan lapi yon ja rauhoittamaan itsensa, jos emme tee sita nyt niin saamme hakea pojan meidan viereen ' vuosikausiksi' .. vaikka ei se nyt olisikaan kauhea vaihtoehto.. :)

Toivottavasti jaksoitte lukea... lisaa kiinnostuneille huomenna... wish us good luck!!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä vain teille ja Lukelle!

Vierailija
2/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös toisinaan levottomia/ virkeitä tai itkuisia öitä, toisinaan taas nukutaan yhtä kyytiä klo 6-7 asti.

Emmi ja poika 6+kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys,

laitoin tuonne uuden viestin paikalle meidan day kakkosen, vaikka on varmaan enemman jarkea jatkaa tata viestia.. :) Anyway, yo oli jo parempi (vaikka silti aika rankka), mutta itkeskely vaheni 30 minuutilla, ja aamuyo heraamista (4am) ei tana yona tapahtunut lainkaan, mika oli aivan ihanaa. Eli Luke-vauva itsekin nukkui 7.30pm-1am, ja 2am-6.30am.. eikohan se tasta viela lahde.. toivotaan parasta talle seuraavalle yolle, jos itkeskely vahenee pikkuhiljaa olen todella onnellinen; mikaan ei ole ihanampaa kuin vauvan nauru, mutta mikaan ei ole kamalampaa kuin vauvan itku!!

Ja ihme tapahtui meidan paivaunien kohdalla, silla laitoin Luke vauvan sankyyn, kun vaikutti vasyneelta, ja han nukahti noin 5 min juttelun jalkeen ihan itsestaan.. sita meilla ei ole koskaan aikaisemmin viela tapahtunutkaan.. :)

Kiitos Tsempeista!