Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te lapsettomat

02.01.2006 |

Olen huomannut tässä pienen ärsyttävän piirteen. Vain, koska olen lapseton (vielä) tarkoittaa JOITTENKIN äitien mielestä sitä, että minulla ei ole vara puhua. Ymmärrän ettei lasten kasvatus ole helppoa, mutta se ei tarkoita sitä etteikö myös meillä lapsettomilla (ja varsinkaan sellaisilla jotka lapsen haluaisi/sen hankkisi tulevaisuudessa) ole yhtään hyvää mielipidettä.

Lasten kasvatus on kaikille uutta ja ainutkertaista, joka tehdään lähinnä intuition, oman kasvatuksen pohjalta ja oman moraalia/etiikkaa käyttäen.

On " närkästyttävää" (ehkä hiukan voimakas sana) jäädä kritiikin kohteeksi jos vain haluaa tuoda oman asiallisen mielipiteensä julki vain sen takia ettei lapsen teko ole vielä ajankohtaista.

Hommahan toimii lähinnä maalaisjärjellä. Esimerkki tapauksesta voin sanoa, että varmasti olisin pystynyt parempaan.

" Ylä aste-ikäinen poika nukkuu edelleen (yh) äitinsä parisängyssä yönsä. Tämä ei ole toki ainoa kierouma, mutta suurin niistä."

Kyllähän se minun mielestäni on jo kieroutunutta, että hälyyttävää tuollainen käytös. Pojassa, että äidissä (ja myös isässäkin) on pakko olla jotain " vikaa" .

En siis usko olevani huono kasvattamaan lapsia vaikka minulla niitä ei VIELÄ itselläni ole.

Kommentoikaa asiaa vapaasti, mutta toivon, että niillä joilla ON nimimerkki he sitä myös käyttäisivät eivätkä verhoutuisi anonyymiyteen.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista naurettavimpia ovat " ymmärrät sitten kun sulla on omia lapsia" -tokaisut yhteydessä, jossa mikään ymmärtämättömyys ei edes ole tullut esille, se vaan on niin ihanaa päästä sanomaan. Pitää päteä niiiiin kovasti, voi voi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi