Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Digikameroista ymmärtävät - miten on mahdollista

Vierailija
02.01.2006 |

ostettiin muistikortti 1 gb ja silloin sanottiin että siihen mahtuu 400 kuvaa. Nyt yllättäen huomasin että kortilla on jo 700 kuvaa. Miten mahdollista?

Sitäpaitsi taitaisi olla aika jo siirtää levykkeelle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n vuoksi rakeisia.

Kameran käyttöohje on hyvä apuväline.

s5i

Vierailija
2/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä huonompitasoisia kuvia otat, sitä enemmän niitä mahtuu kameraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mä oon tän uuden digin kanssa ihan kädetön vielä

Vierailija
4/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirrän niitä vähän väliä. On nimittäin (epätodennäköistä) mutta mahdollista, että muistikortti vaurioituu tai käyttäjä itse alustaa sen vahingossa, ja kuvat häviävät.

Ja ensimmäinen vastaaja puhui asiaa, pienemmällä resoluutiolla otetut kuvat vievät vähemmän tilaa kuin isommalla, mutta kuvan laatu on heikompi.

Vierailija
5/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vaihtaisit kuvat paremmalle resoluutiolle niin ei se kuvien määrä ole vakio, jotkut kuvat vievät vähemmän tilaa esim kuva täydestä kuusta tummalla taivaalla on pienempi kuin anoppi kukkamekossa kesäisessä lehdossa eli noin 400 kuvaa

Vierailija
6/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset tulevat sinne itkemään kun kortti tai koko kamera hävisi ja siinä oli sit koko elämä ollu kuvina...... Että äkkiä nyt koneelle tai levylle ne kuvat ENNEN kuin vahinko sattuu... =)

Vierailija
7/7 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoinkos niitä kovalevyjä paukahtaa. Kuvat kannattaa ehdottomasti polttaa myös cd:lle tai teettää paperikuviksi. Itse teen molemmat.

Onhan se melkoista ruljanssia, jos kuvia tulee otettua enemmän. Mutta itseäni helpottaa se, että siirrän uudet kuvat ja videopätkät omiin kansioihinsa, joissa on otsikkona: VARMUUSKOPIOI NÄMÄ. Sitten kun olen kerännyt niitä riittävästi ja varmuuskopioinut, siirrän ne normaaleihin kansioihin, jotta varmuuskopiointikansio taas tyhjentyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän