Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^^SYYS04marjatat, maanantaita!^^^

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta, rakkaat syysystävät!

Eilinen meni päivystyksen merkeissä, hurjasti oli ranteita poikki ja muita vammoja uudenvuodenjuhlinnan jäljiltä. Onneksi työvuoro päättyi jo klo 19, ehdin vielä nähdä typyn hereillä illalla ja pääsin ajoissa nukkumaan.

Vuotta vaihdettiin ystäväpariskunnan kanssa herkutellen ja otettiin pari lasia viiniä. Typykin oli menossa mukana 22.30 asti, iloisena touhuili ja loppuillasta jo huuteli meidän keskustelun päälle, alkoi olla aika vauhdikkaana valvottuaan niin myöhään ;) Hassu pieni juhlija.

Tänään tulee sisko kylään, lähtee ke ja torstaina me suunnataan Jkylään loppiasen viettoon kaverin luo. Aika tiivis viikko edessä siis.

Jatu, en laskisi kuumeeksi tuota pepusta alle 38 astetta. Varsinkin jos on noin pirteä nuhasta ja yskästä huolimatta, ja nekin helpottamassa. Venlalla ainakin on peppulämpö yleensä 37,5, siis ihan oireettomana aikana mitattuna. Muualta ei oo mitattukaan.

Nyt töitä paiskimaan. Tänään selviää, mitä mun puolikkuusajatuksiin tuumaa meidän oikea ylilääkäri, toinen ylilääkärimmehän jo ikäänkuin lupasi että onnistuu. Mutta mistäänhän ei tiedä ennenkuin on mustaa valkoisella, jos sittenkään.

- tea -

Vierailija
2/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkurinsessa herää ja haluaa heti paikalla touhuamaan ja syömään. Ei puhettakaan, että tulis viereen ja heräiltäis rauhassa. Itselläni 10h yö takana, kun menin aikaisin nukkumaan. Sain suht hyvin nukuttuakin, vaikka heräilin toki välillä ja illalla kesti kuitenkin nukahtaa.

Meidän pikkuinen neiti on kyllä kaukana mistään rinsessasta. Kasvattaakin tollasta kivaa 80-luvun takatukkaa vaan:) Muodissa mukana alusta saakka! Isosiskollaan taisi olla tässä vaiheessa jo melkeen polkkatukka leukaan saakka ja otsatukkaakin kasvatettiin jo pitkäksi.

Mielipuuhista oli aikaisemmin puhetta. Meillä suosikkeja on kirjat, vaikkei niihinkään jaksa kauhean kauaa keskittyä kerrallaan. Muita varsinaisia suosikkileikkejä ei taida olla.

Nyt vinkuu jossain...

T: Ynis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamut on ihan ******

Huonosti nukuttu yö taas vaihteeksi takana. Unta välillä 23.30-5.00. Siihen sisältyy 3 veskireissua, valvomista reilu tunti sekä joka asennon vaihdon yhteydessä heräämistä. Mies räki vieressä puoli yötä. Nyt sitten anti-aamu-marjattana pyykkikone laulaa, astiaspesukone myös, lakanat vaihdettu, aamupalat ja -pesut suoritettu, esikoinen saatu kunnialla koulutielle ja mitä muuta vielä. V****taa tällainen. Nyt kyllä väsyttää, mutta T on virkeä, ihana oma itsensä nukuttuaan ilman heräämisiä 11 tuntia. Olen ihan 100 % varma siitä, että en selviä hengissä, kun vauva tulee taloon. sitä paitsi tätä yövalvomista ja väsymystä on kestänyt jo monta viikkoa, voisikohan saada synnytyksen käynnistyksen ihan sen perusteella, että kohta leviää pälli?

Miettiipi Mimmu 40+1 eli parasta ennen- päiväys oli ja meni, kera touhukkaan pikkumiehen joka levittää parasta aikaa kirjahyllystä kirjoja....

Vierailija
4/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en osaa sanoa:)

Ilman mahaa ja vauvaakin tää tuntuu välillä niin rankalta. Joskus mietin, että onkohan noi lapset niin hankalia kuin miltä tuntuu ja onko esikoinen mikään erikoislapsi, kuten luullaan. Jos ollaankin itse vaan niin surkeita vanhempia:(

Vierailija
5/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, jopa ilman lasta nuo viimeiset hetket olivat raskaita :-) Tänään olet kyllä jo tehnyt päivän työt yhdessä aamussa. Lepää hyvällä omallatunnolla!

Poikkeuksellisesti Typy nukkui koko yön! Mulla illan unenteko loppui kun aloin lukea uusinta Scarpettaa.

Sain sylinkäisen, joten palaan myöhemmin...

Uuden vuoden eka maanantai, koitetaan nauttia :-)

Keilin & Syli-Typy

Vierailija
6/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut on vietetty ja uusi vuosi vastaanotettu. Joulu meni sukuloidessa ja miehelle ilmoitin että ensi vuosi ollaan aatto tasan tarkasti kotona ja meille saa tulla jos joku sukulaisista haluaa meidät juuri aattona nähdä. Ärsyttää kun jostain syystä me ollaan saatu se rooli että kierretään kaikki kesälomat ja joululomat kaikki sukulaiset. V:llä oli jokin mahataudinpoikanenkin joulun aikaan,oksensi pari kertaa ja vatsa oli löysällä/ripulilla viikon. se on tuo maha meidän pojan " heikko" kohta.

Mimmulle jaksua kovasti mahan kanssa!! Kun ilamn isompiakin lapsia oli loppuaika rankkaa, ja sai sentään nukkua aina kun halus ja yöunta rajoitti vaan ne pissareissut ja kolotukset.siis empatia/sympatiaa täältä kovasti

Tea,mekin suunataan J-kylään viikonloppuna,tosin todenäköisesti vasta lauantaina yhdeksi yöksi. Toivottavasti sun osa-aikaisuus hyväskytään!!! Mitenkä teillä on hoitoasiat järjestyneet,olet varmaankin kertonut,mutta mä olen ollut aikan vähän " linjoilla" nyt joulun aikaan.

Jaha,poju otti pikku-unet sohvalla ja heräs,lähdetään tästä kauppaan.

palailen

tiivii ja Vilho

Vierailija
7/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa, meillä on rytmit ihan pepullaan. Yksi lapsi nukkuu vielä, itse ja kaksi lasta herättiin just äsken. Mies on lähtenyt töihin jo yli kolme tuntia sitten. Mimmun esikoisellako alkoi jo koulu, meillä alkaa vasta viikon päästä. Siihen mennessä pitäisi saada rytmiä paikoilleen.

Eiliset:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=6018118&p=2&mpage=3&tmode…

Minulla oli yllättävän hyvät uudenvuodenfiilikset. En vaipunut alakuloon enkä syventynyt muistelemaan menneitä. Luulen, että syynä oli se, että olohuone on valmis ja nautin siitä ihan täysillä. Saatiin ekat taulut seinille ja seinälamput paikoilleen ja täytin kirjahyllyjä, eipä siinä ehtinyt masentua. Lisäksi te syysmammat täytätte ystävyysvajettani aika tehokkaasti :-)

En ole vielä ehtinyt matto- ja verhokauppaan, mutta luulen että vaaka alkaa kallistua sinne punaisen suuntaan. Siihen on kaksi syytä, ensinnäkin meidän hienoin taulu, jossa on hallitsevana värinä punainen. Punainen siis on joka tapauksessa vahvasti läsnä meidän olkkarissa jo ennestään. Toinen syy on se, että kun olen netissä katsellut KodinAnttilan, Askon ja muitten paperinarumattojen myyjien sivuja niin vihreää paperinarumattoa on ollut melkein mahdoton löytää. Luulen, että valintamme tulee olemaan tämä jos se näyttää luonnossa hyvältä:

http://www.kodin1.com/bin/get/id/5ag8GJpcb/k1.tuote2.html?P1=tuoteryhma…

Tänään olisi siis ohjelmassa kauppojen kiertely lasten kanssa, huoh. No, se sujuu kun lahjon heidät mäkkärilounaalla ;-) Ja esikoiselle pitää löytää alennusmyynnistä luistimet, meinattiin käydä eilen luistelemassa mutta luistimet ei mahtuneet kummallekaan pojalle jalkaan. Keskimmäinen saa siis esikoisen vanhat ja esikoiselle pitää ostaa uudet.

Mimmulle jaksua!

Tuttis, kokoonnutaan vaan laihdutuspuolelle, tarvetta on :-(. Mulla on vielä joulusuklaata jäljellä joten en itse aloita sinne pinoa vielä tänään, mutta jos joku aloittaa niin lupaan käväistä.

Nyt aamiaiselle!

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
8/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuusi lensi juuri pihalle, kun kyllästyin katselemaan sitä:) Joulu on siis jo ohi! Tosin toi kuusi varisi enemmän kuin mikään aikaisempi ja kyllästyin myös imuroimaan joka päivä havuja.

On niin väsynyt olo, etten jaksa lähteä minnekään. On siis kiva, että täällä kotona saa edes jotain aikaiseksi. Lapsetkin viihtyy suht hyvin tällä hetkellä.

Galluppia taaperoiden itkuisuudesta! Onko teillä pienet kuinka itkuherkkiä? Meillä tulee huuto joka kolauksesta ja takaiskusta ja se on aika rasittavaa, kun isompikin on vielä samanlainen. Itkua siis riittää tässä taloudessa!

Vierailija
9/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typy nukku hyvin,nukahti kyllä vasta kymmenen jälkee koska oli TAAS riisunu ittesä ja heittäny tutit...Vasta ku itki ni meni kattomaa mikä tilanne.yleensä aikasa ähisee ja en huoneessa käy.Heräs vaille8,joi vellin ja nukuttii ysii :-) Tost vellistä ei kai ikinä päästä :-(

Just meinasin joulukoristeista kysellä...meil tekokuusi ni aattelin ensvklna koristeet kerätä pois.

Kiitos Tea!Sitä mä vähä aattelin et ei tuo oikein kuumeinen voi olla..räkähän valuu ja yskä kestää pitkäänkin,mutta parempana jokapäivä.JA nyt flunssa on jotenki kauheen sitkee!Tänää lähetää liikenteesee,jospa se kiukkuki vähenis...

Itkusta:Kyllä juu...Typy kolhasee jotain,oppinu et mä puhallan,ni se tulee mun etee ja puhaltaa ite ja jos en ota sylii ni kamala huuto.Sit nyt on taas äitin sylii vaihe,varsinki ku teen jotain esim.ruokaa..tunkee mun ja pöydän välii,muksii päätää ja huutaa..toisaalta remeltää pojan kanssa ja itkuja ei tule.Et on sellasta huomio itkua paljon,rasittavaa kitinää pitkin päivää.

VAutsi Ankkis!Kolme lasta ja kaupoille!!!Poikaa ei pysty edes lahjoo,ei auta!!

Eilen sanoin pojalle et tänää aamul ruokakauppaa ja typyn unien jälkee metrolla kauppaa..poika oli sitä mieltä et kivaa!Tänää ku muistutin ni heti alko et väsyttää ja ei jaksa...saa nähä meneekö suosiolla vai huudon kanssa?!Nyt toivon että se pukis!!!

Missäs Enkeli??

Laihikselle juu...täälläki vähä suklaata viel.Vaaka on rikki mut kyllä tiiän et joulu on tehny tehtävänsä :-( Ja kesäks on PAKKO keventyä..Kyllä ne housutki kertoo totuuden jos ne ei mahu jalkaa.

Nyt pitäs saada väki liikkeelle

jatu

Vierailija
10/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmua tässä pari päivää ajatellut ja aikonut kirjoittaa että voisitko edes vähän valittaa, loppumetreillä täytyy valittaa, muuten ei ole ihminen! Itse marisen jatkuvasti olotilaani ja olen siis huono odottaja... Ja Suut Suppuun ne, jotka vetää esim. aerobiciä loppuun asti! Kieli poskella siis täällä kirjoittelen. Mimmulle jaksuja loppumetreille!

Ankkis, minun silmään matto on hyvän punainen, ei liian räikeä. :-)

T@hti, onnea 12rv täyttymisestä!

Ja nyt pakkaamaan ja nokka kohti Pohjanmaata. Annan kodinhoitajalleni (miehelle siis) pari lepopäivää ilman minua ja Siniä. On sen ansainnut! :-)

Lila75

Vierailija
11/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vähän pönttö olo. Menimme ajoissa nukkuun kaikki ja samalla kokeilin saamaani " unentuojaa" . Olo oli kyllä ihmeen rauhalllinen, mutta unta sain odottaa. Ja unet, ne olivat melkoisia, liekö tosta johtuneet? Toisessa mieheni mummo, joka kuoli 2kk sitten makasi ilmeisesti ruumishuoneen pöydällä. Minä pötköttelin vieressä ja mummo oli kauheen levoton. Liikutteli jäseniää ja välillä kävi kävelemässä. Se oli kuulemma normalaia, sielut ovat ensin melko levotoomia joku kertoi. Ainiin ensin näinkin unta hautajaisista ja siellä näin mummon edessäni, juuri sellaisena touhukkaana ja iloisena itsenään, huivi pääsä ja viininpunainen poolo päällään. Aloin kauheesti itkee ikävääni ja se kuulosti ensin naurulta ja kaikki vahtasi mua. Sitten tuli tuo levoton sielu uni. Sitten valvoin muistaakeni 2 tuntia jossa välissä taistelin pojan kanssa, kun tahtoi viekkuun ja potki sitten kokoajan. Sitten hällä oli hätä=mehua piti saada. Sitten hautajaisunet jatkui. Harjoittelmme paikallisen R-kioskin pihalla (!) lauluja sinne hautajaisiin ja laulamassa oli kavereita srk:n kerhosta! Minä en tuntenut juurikaan lauluja ja sanoin että en osaa nuotteja lukea niin vaikeeta laulaa. Sitten menimme sisälle ja siellä yksi mies alkoi kertoa että hän lähtee perheineen Kiinaan. Sitten selvitti jotain ihmettä Buranasta, että sitä saa tuoda sieltä itselle ilman reseptiä. Johon mun miehen siskonmies oli sanonut, että eihän se ole oikein ja sitten tämä miesoli päätynyt siihen että lähtevät HongKongiin joksikin aikaa asumaan. Hän näytti sitten videota meille, josssa oli 2 kiinalaista lasta ja oma lapsensa. Sitten näkyi laivalta kuvattua ja yhtäkkiä kauheen iso aalto joka kaatoi laivan. Näkyi vain sellainen pyörre meressä. Noh se mies selvisi sieltä ja arvatkaa mistä se nousi ylös: vessanpöntöstä. Jossain oli paljon pönttöjä ja ihmisiä alkoi sieltä nousta ylös ja niitä piti sitten pyyhkeillä kuivata. iso katastrofi oli ollut se laivan uppoaminen. Sitten heräsin. mietin sitten hereillä unia ja kehitin tarinaa. Siksi videokuva oli tallella kun hän oli kameran suojannut vedenpitävällä pussilla ja siinä oli osoite, hah hah. Samaa unta en enää nähnyt, mutta jotenkin jäi mieleeni että oisko nuo lapset menettäneet vanhempansa tms. ja perhe oli menossa avuksi tai siis vaimo lapsia hoitaan. Että silleen. Ai niin hautajaisunet jatkui aamun tunteina. Itse oli shoppaamassa lähikaupungissa ja jostain syystä reissu venyi ja venyi ja tajusin myöhästyväni hautajaisista. Pelkäsin asiaa kovin ja mietin viitsinkö enää mennä sinne 18 aikaan :/ Ja sitten mulla olit osi kuuma yöllä, mutta en soaa ilman peittoakaan nukkua, se pitää olla korviin saakka vaikka ois kuinka kuuma....

Että vilkas on ollut yö päässäni ja ihmeen hyvin muistan kaikki kohdat, ehkä siksi kun niitä valveillani mietin. Tosi hyvää " unilääkettä" kun valvoo sitten yön...

Tealle mukavaa reissua keskiseen Suomeen :) Lapissa ei vissiin oo tapahtunut yhtään silmävammaa eikä rakettivammojakaan, halleluja! lehdestä just tavasin. Ainkaan poliisin teitojen mukaan.

Ynis, meillä on pienempi kans sellainen että ylös ja heti ja isompi venyisi kainalossa mun kaa tuntitolkulla ;)

Mimmu (kirjoitin eka mummu), melkoisen toimeliashan olet ollut! Mä en voi kuivtella tekeväni mitään järkevää aamulla, harvoin teen ees ruokaa, joko edellisen päivän sapuskaa tai purkkiruokaa :/ Viimeisistä ajoista muistan sen kuinka piti nukkuu lattialla kovalla patjalla kun meidän sänky oli liian pehmee tällaiselle tai silloiselle matamillle. Siihen sitten esikoinen yritti tunkee viereen ja oli aina jumissa sängyn alla. Ja sitä hikoilun määrää....

Ankkis, meillä kans rytmit ihan sekaisin. Eilen vannon herääväni aamulla ennen ysiä kuiteskin. Noh tietty sähkökatkos oli taas ollut ja kello ei toiminut. onneksi sentään heräsin ite 10 aikaan mutta esikoista en saanut hereille millään kuinvasta ennen 11. Kiva jos hoitotäti soittaa joku aamu käymään, niin me vaan kuorsataan. Eilen oli tarkoitus laittaa oikea vekkari soimaan, mutta en tiettty löytänyt sitä...

Laihdutuksesta: jos oteaan se loppianen rajaksi? Kun mullakin alkaa vissiin se työpaikan juttu silloin niin se ois pakko alkaa. menetelmää en kyl tiiä vielä. Karkkilakkoa takana: 1 päivä, jeee!" !!!!!!! Kiusauksia olisi kyllä joka puolella! Mutta pidin pintani, ainakin ekan päivä! Mies lupasi lopettaa sikarin polton, autohuoliensa kanssa aloitti sellaisen ja vaikkeen että sillä karkkia menee, mutta syökööt jossain piilossa, eilen sitä valistinkin.

Jatu, Ynis, meillä on muovikuusi, kaipa se loppuviikosta heivataan varstoon. Kuten muu joulukrääsä. Valot annan ehkä olla, ne on niin kivoja.

Lilalle kivaa matkaa!

Eilinen loppupino viel lukematta...

Tuttis kera sekoilujen

Vierailija
12/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin aamut alkaa sekunnissa, siis Ida avaa silmänsä, nousee istumaan ja haluais heti lähteä touhuamaan. Oot kyllä hurjan ahkera ollut tänä aamuna, josko vauva nyt syntyisi... mä meinaan vaihdoin lakanat päivää ennen ku synnytys käynnisty, ehkä se on joku tehokeino??? :)

ei mulla muuta nyt, oltiin ulkona melkein 2 tuntia, nyt Ida nukkuu...

Petra ja Ida huomenna 1v4kk!!!

Vierailija
13/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- vaikkakin sairas kirjoittaja.

Kukkuulle on pitänyt sanomani, että lapsirakkautta kuvaavaa kannuteoriaa voi hyvin soveltaa raskauksiinkin.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5698332&t=5697760&appid=&…

Noinkohan tuo linkki toimii?

Meidän sairastuvassa Väkkärä alkaa toipua. Nyt menee jo vähän ruokaakin. Vaippoja meni hetken aikaa hyvin vähän, yksi päivällä ja yksi yöllä... Poika ei suostunut edes juomaan. Tänään käydään vielä lääkärisetää tapaamassa, sitten ollaan kaiketi keuhkokuumesta selvitty.

Nyt on kuumetta Pyörskyllä. Astmalääkitys on tainnut toimia tyttösen pelastuksena, koska ei ole tullut edes kunnon yskää *kopkop* ja nenäkin vuotaa vain vähän.

Ai niin ja minulla on kuumetta. Sitä tapahtuu harvoin ja sitten olenkin aivan väsyksissä. Rappusten kiipeäminen alakerrasta ylös riittää viemään voimat laakista. Mies oli kuumeessa loppuviikosta.

Meillä lienee RS-virus (Rally Sport, Ford? Kaikkea ne insinöörit keksii). Kurja tauti. Yskä on karmea ja hengittäminen ei ole tavanomaisen helppoa.

Hitsi kun en muista mitä pitikään kirjoittaa... *Pyörsky osaa sanoa " hitsi!" varsin osuvalla äänenpainolla. Vähänkös olen kiitellyt, ettei meillä ole juuri käytetty sen rumempia voimasanoja!*

Minä haluaisin nähdä teitä, viime aikoina sosiaalinen elämämme on painottunut lähinnä lääkäreiden tapaamiseen. Ihan kivoja lääkäreitä, ei siinä mitään, mutta ovat kovin maksullista seuraa :)))

Huomaako näistä jorinoista, että ei ole ihan täysipäinen kirjoittaja? Vai vaikuttaako enämpi siltä, että olen alati kuumeessa? :)

No sentään muistan jotain: Kipii Sassa! Hienoa että alkaa löytyä eväitä!

Vierailija
14/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leväytin sitten koko sivun.

Kas kun levähtämisestä juuri tulikin mieleen, että onko meillä siis loppiaisen jälkeen laihis-puolella treffit?

Vierailija
15/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kauppareissu...poika sinkoilee sinnetänne,typy istuu vain jos kokoajan syö riisikakkua.Kotimatkan typy huutaa ja poika maleksii!!Ovi koodikin on rikki ni en voi edes poikaa jättää matkalle valumaan..

ja silti edelleen suunnitelmissa käydä kodin anttilassa,kaisaniemee pääsee ihan kätevästi ja tarvis leluille koreja...kiitos joulupukin :-)

Tämä viikko ei alkanu niinki piti,ulos ei viiti mennä uimaa,ruokaa en jaksanu tehä vaan eineksiä syömme ja kahvisuklaa odottaa :-(

Mul on rattaidemn kans ongelma.Meil 2000vuoden teutoniat ja niis tosi surkee selkänoja!!!Se on sellasil muovirattai se säätö.Poika senjo hajotti,ku raivos ni sai työnnettyy selkänojan alas vaik lukko oli kiinni.Se " korjaattii" kyllä,mut typy saa työnnettyy sen ku suuttuu..rutina vaa kuluu ja typyhän suuttuu rattaissa useon eli kohta se ei pidä ollenkaa vaa kaatuu makuuasentoo ehti!!

Saakohan pelkkää ratasosaa tilattuu??

ME tarvitaa hyvät rattaat ku autoo ei ole,mut ei ole rahaa ja viimiselle lapselle ei täs vaihees viittis kauheen kalliita ostaa...Onko kellää kokoemusta carena-rattaista(vai mitkä ne on)??Ne ei vissii ole kauheen kalliit..Meil on matkarattaat mut ei pärjätä pelkästää ku aina mennää rattail...

jatu

Vierailija
16/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaliasta sanoa yhden päivän perusteella ehkä. Yö oli levoton niin Onnilla kuin itsellänikin. Kerran poika itki, muuten vaan pyöriskeli. Liskojen yö oli sitten kyseessä mulla, kun oli jotain pientä krpulantyyppistä eilen:) Ensin näytti jo sille, että 5.30 alkaa arki mutta sinnepä tuo nukahti Onni ja heräs kai 7 aikaan. Itse vähän ennen 7.30. Mies otti nimittäin Onnin mukaansa kun nousi.

Käytiin kaverin luona, oli kiva nähdä pitkästä aikaa. Ajattelin, että mitähän tästä tulee, kun siellä Onni itki kovasti ja vaikutti ihan väsyneeltä mutta päästiin ulos 10 jälkeen ja tovi ehdittiin ollakin. Onni viihtyi hyvin. Sitten olikin nälkä ja se, mihin tuo otsikko viittasi on tämä: Onni nukahti itsekseen päikyille. Vähän ölisi ja teko-itki mutta kun en mennyt, nukahti. Vasta äsken heräs 2h nukuttuaan mutta kävin vähän silitteleen ja tais nukahtaa uudelleen. Oli niin väsyneen oloinen. Ihanaa! Kyllä mä odotinkin, että päästään kotiin tuttuihin rytmeihin, joihin kuuluu aamulla ulkoilu. Oulussa sitä ei vaan saanut aikaiseksi ulkoiltua.

Itkugee: Kyllä kyllä kyllä. Meillä ollaan itkuherkkiä. Onni on luonteeltaan muutenkin herkkis mutta jos vähän kolahtaa pää tai joku juttu menee mönkään, tulee itku. Tänä aamuna viimeksi tuntui sille, että savu nousee korvista kun on viikon kuunnellut itkua ja sama meno jatkuu. Kävelyttäminen on nyt kovassa huudossa meillä. Onni saattaa itse irrottaa otteen ja alkaa nojaan vaikka sohvaan. Siitä tulee sitten kuitenkin kauhea itku, kun se kävelyttäminen loppui vaikka itse irrotti otteen.

EIgee: Ei usko mitään. Tänään yritti repiä tuota piuhaa pistokeesta (siis nettipiuhaa) ja kun kielsin, nauroi vaan. Jos isosti joutuu sanomaan, tulee itku. Jos vaan jaksaa sata kertaa sanoa, että laita kaappi kiinni, niin se saattaa tehota. Sillä kertaa ja sillä hetkellä, joskus.

Tänään oli ihana, kun tultiin pihalta ja oltiin syöty. Mulla jäi pissavaippa lattialle ennen ulos lähtemistä. Sitten istuin olkkarissa ja kuuntelin, että jotain se mini-mies nyt tekee. Menin katsoon niin sinnehän se vei keittiön roskikseen vaipan - vieläpä oikeaan ämpäriin, siihen takimmaiseen biojäteastiaan! Kyllä äiti kehui lastaan:)

Nyt kuuluu iloista jokeltelua sängystä. Tais 10 minsan lisäunet tehdä tehtävänsä. Tunnin päästä pitääkin jo töihin. Voi että on ihanaa...

T-P kera oman navan

ps. ai niin nuo " uneenauttajat" . Vuonna 2001 oltiin Thaikkulandiassa kun olin siellä työharjoittelussa. Sain dengue-kuumeen, josta en ollut koskaan kuullutkaan - onneksi ehkä niin. No, lääkäri antoi jokaiseen vaivaan oman tabletin; oli pahoinvointiin, särkyyn, kuumeeseen ja sitten unettomuuteen. Sanoi, että vaikka ottaisin kaikki ne nukahtamislääkkeet kerralla, se ei olis vaarallista. No, otin yhden yhtenä iltana ja voin kertoa, että aika paha unettomuus saa olla, että toisen kerran ottaisin. Ihan tulin levottomaksi ja pyörin vaan sängyssä. Ei ne mua ainakaan edes rauhoittanut saati että olisin nukkunut. Hurjat oli Tuttiksenkin kokemukset.

Vierailija
17/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulisin että maahantuojalta saisi tilattua pelkän ratasosan.

Kun meillä matkalla vaunut hajosivat sain (tosin kyllä takuun aikana)maahantuojalta kokonaan uuden rungon!

Kun neljännelle aikanaan ostettiin käytetyt Briot niin niihin myös saimme vara-osia tilattua vaikka olivat vuoden 96 malliset ja nelkku syntyi 01.

Muistaakseni Pohjolan lapset/pritax on Teutonian maahantuoja!

Vierailija
18/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin Pritaxille mut enää ei 2000vuoden ratasosaa saa,varaosia kylläkin mutta ku se kerran jo korjattii ja ei siitä hyvä tullu ni ei enää kannata.. Mä oon iha epätoivonen!!Ku ilman rattaita ei pärjää ja poika oppi et se rysäytti selkänojan alas ja sit ryömi sinne päähän ja nousi seisomaa,pelottaa millo typy keksii sen...ja ei nytkää matkast tule mitää ku se laittaa sen makuullee ja sit huutaa ja taas ja taas...

En tiiä mitä teen?Jos carenat maksaa 149 ni kai niis joku ero on??

jatu

Vierailija
19/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu!Jännä juttu ettei saa enää vuoden 00 malliin!

Brion tosiaan saatiin vaikka oli vuosia välissä 6!!

Carenat ja ABC:n vaunut on varmaan muuten ihan ok:t,mutta mitä itse oon joskus kaupassa koittanut kovin ovat raskaat verrattuina Teutoniaan.Painavat ja raskaat työntää!Mutta tosiaan muuten varmaan hintaansa nähden hyvät!!!!

Kurjaa tuollainen vaunujen hajoaminen!!!

L

Vierailija
20/27 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka niin toiveikkaasti aamulla aloitin, niin onpa varsinainen maanantaifiilis iskenyt useampaan otteeseen. Typy kun eí suostunut päiväunille millään. Melkein tunnin pyöriskeli ja yritti välillä tehdä unta, mutta nyt vasta nukahti. Nyt sitten arvon mielessäni, että miten kauan annan nukkua ettei taas ilta ja yö menisi kukkuessa...

Ehtipä tuo freepissiä olohuoneeseen, pikkasen matonkulmallekin. Kakka kun tuli niin työnsi sormensa kakkaan ja pyyhki omaan otsaansa ja riittipä sitä mun farkuillekin... Oikein unelmapäivä meillä ollut :-)

Sain sentään itselleni hyvää lounasta, pastaa lohikastikkeella. Kokeilin uutta reseptiä, ihan maistuvaa, mutta ehkä vähän epämääräisen näköistä. Sitten oli PAKKO napsia pari keksiä ja mutustella suklaata jälkkäriksi.

Hauskaa, että Ynis pääsit kokeilemaan " nuoruutta" valvomalla ja olemalla vapaa uutena vuotena :-) Äsken vasta siis luin eilisiäkin.

Ankkis:punainen matto vaikuttaa hyvältä valinnalta. Toivotaan, että on luonnossa hyvä!

Ayapille rutistus ja voimaa sairauden taltuttamiseen. Niinhän siinä käy, että viimeisenä vielä äiti itse sairastaa, kun on jo niin uupunut muiden hoitamisesta ja huoltamisesta :-(

Ei ei ei on pitänyt muistaa jo useamman kerran.

Meillä asustaa selvästi esiuhmis. Kokeilee kaikki kielletyt jutut, eikä edes kuule / reagoi kieltoja. Tai juoksee nauraen karkuun. Niin nätisti kun kultapieni on uskonut, että kukkiin ja multaan ei kosketa ja kissanvessaan ei ole edes mennyt, niin nyt joudun kolmekin kertaa päivässä imuroimaan kukkamultaa ja pelastamaan Typyä vauhdilla kissavessasta ennenkuin ehtii itse astiaan kätensä tunkea. Kärsivällisyys on kovalla koetuksella :-(

Hmmm, taidan nauttia vielä ihan vähän suklaata.

Keilin