Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos ei unikoulut eikä yövieroita, niin kuinka käy?

Vierailija
01.01.2006 |

Koskahan keskimäärin lapsi itse oppii olemaan yösyömättä ja nukkumaan läpi yön, jos vanhemmat eivät tee mitään erityistä noiden eteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yösyötöt lopetti kahden yön taistelulla 7-kuisena. Taistelulla tarkoitan sitä, että itseskeli n. 15-20 min kun ei saanutkaan rintaa, mutta rauhoittui ja nukahti syliin. Kaksi yötä meni näin, kolmantena nukuttiin tyytyväisenä syömättä.

Vierailija
2/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma 2 vuotiaana tulisi aika jolloin hankalammatkin lapset alkavat nukkua paremmin.

Mutta imetyksestä, minä ajattelen että 1v ja vähän sen jälkeen on hyvä ikä kaikenlaiseen vieroittumiseen. Itse vieroitin nuorimmaisen yöimetyksestä pian 1v täyttämisen jälkeen. Pari yötä meni pienellä protesti-itkulla ja nukkumiset ym. helpotti. 1v:n itku on enemmän kiukkua, ei ainakaan kärsi turvattomuudesta itkiessään rinnan kaipuuta. Ja isä meillä otettiin lapsen sängyn viereen lohduttamaan, hänellä kun on vain karvoja tississä!! ;)

Itse imetän vieläkin (lapsi 1,5v) vähän. Ja olen tehnyt vieroitusta hyyvin hitaasti usean pidemmällä aikavälillä ettei lapsi ole edes ehtinyt huomata kunnolla rinnan jääneen vähemmälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taideta ehtiä tuohon kuuteen viikkoon

Vierailija
4/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis poikamme alkoi nukkua 6-VIIKKOISENA heräämättä. Tätä jatkui useita kuukausia, mutta jossain välissä hän alkoi taas syödä kerran (tai joskus pari) yössä. Nuku(i)mme perhepedissä ja imetin makuultani, joten pari imetyskertaa oli minulle käytännössä sama kuin yön yli nukkuminen sillä nukahdin aina saatuani pojalle rinnan suuhun. Anyway, n. 6 KUUKAUDEN iässä yösyöttöjen määrä yhtäkkiä kasvoi, pahimmillaan poika olisi halunnut rintaa tunnin välein. Silloin vihelsin pelin poikki kerrasta ja tein tämän sylittelyjutun. Kaksi yötä meni ja heräämättä nukkumiset jatkuivat.

Vierailija
5/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en kyllä oikein tiedä kenellä ne lapset nukkuvat koko yön heräämättä, meillä heräillään aina kun hampaita tulee tai on flunssa ja tuntuu että sellaista on koko aika ;)

Vierailija
6/6 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä jouduttiin unikouluttamaan esikoinen kun hän oli 2v1kk! yöt oli ihan mahdottomia, ei tosin roikkunut rinnassa mutta vaati maitopulloa useamman kerran yössä. enpä tiedä koska hän olisi oppinut nukkumaan itsekseen jos ei olisi huudatettu paria yötä, luultavasti ei vielä pitkään aikaan... nyt on 5v ja edelleen huono nukkumaan, heräilee usein öisin ja hiippailee meidän huoneeseen kun ei saa unta.

keskimmäinenkin jouduttiin unikouluttamaan, hän oli silloin vähän yli 1-vee. nyt hän on 3-v ja nukkuu pääsääntöisesti yönsä hyvin.

nuorin on 7-kuinen ja edelleen on yöt tosi risaisia, pahimmillaan herää 45min välein ja parhaimmillaan 2h välein. 2-3-kuisena hänellä oli vaihe jolloin nukkui klo 24-05 heräämättä mutta sen jälkeen on pikkuhiljaa yöt menneet huonommiksi. pikkuhiljaa yritän jo pitää unikoulua lempeästi, en vielä halua kovin paljoa huudattaa. harmi vaan kun vauvan sairastelu tuo aina takapakkia jos ollaan päästy vähänkin parempaan :(