Kummi(tus!) hädässä!
Keksiikö kukaan Konstan pikkuveljelle kaksitavuista TA-loppuista supisuomalaista pojannimeä?
Kommentit (7)
Kuulostaa mielestäni hyvinkin suomalaiselta nimeltä! Muita ehdotuksia, jossa olis toi t-kirjain toiseksi viimeisenä kirjaimena:
Into
Ahti
Aatu
Unto
Ohto
Arttu
Antti
Atte
Tatu
Minä löysin tällaiset kuin ::
Kouta
Kenta
Kanta
niiden sopivuus Konstan veikalle onkin sitten eri juttu, no ehkä Kouta ok.
Sitten rohkenen heittää ilmoille mielestäni mukavan uudisnimen (ei siis vielä kellään käytössä) joka sopisi minusta mainiosti ::
Hista
Ja paljon sopivia ei -ta loppusia nimiä Konstan veikalle kyllä löytyy ;o)
Jontta
Juta
Kosta
Nantta
Otta
Pentta
... ja vielä suomalainenkin pitäisi olla.
Vähissä on, kuten edellä todettu ja kalenterinimiä (kuten Konsta) ei taida löytyäkään?
Kustaa olisi musta komea nimi Konstan veikalle. On TAA -loppuinen. Siitä käytössä myös muoto Kusta, joka sinänsä ei kovin mieltäylentävä assosiaatioinen. Kusta-nimisiä miehiä vrk:n mukaan kaksi, jälkimmäinen heistä on syntynyt 1944; joten ihan valtaisaa kansansuosiota ei tuo nimi todellakaan nauti.
Minun ehdotukseni on Kustaa. Samaa sarjaa, mutta riittävän erilainen. ;)
mut nimikirjasta löysin... IKNATA(ortodoksinen) ALBEARTA(saamelainen) GÖSTA(ruotsi)
aika vaikean nimen ootte valinnu, tai vaihtoehtoja ei vain oo paljoa, ellei sitten itse sävellä jonkun nimen perään -ta tavua....
ONNEA NIMEN METSÄSTYKSEEN...
Ihan mukava ja vähän luontoonkin liittyvä nimi :-) Mutta jos näistä ta-loppuisista ei löydy mitään mieleistä niin ehdotan lisäksi muita joissa on jotain yhteistä Konstan kanssa:
Kuisma
Kaatra
Kerkko
Sampsa
Ensti
Perttu
Torsti
Jouka
Reima
Oiva
Taisto
Ainoa, joka voisi sopia kriteereihin,on ääriharvinainen Antta. Tiedä sitten sen suomalaisuudesta...
Uskaltaudun ehdottelemaan kriteereihin sopimattomia:
Tuukka
Nuutti
Kosti
Kaapo
Veikka
Heikka
Pirkka
Juska
Joska
Jussa
Iikka