Lue keskustelun säännöt.
voisiko kotiäitinä opiskella jotain iltaisin/viikonloppuisin? mitä se voisi olla? tarkoitan siis kun on kotihoidontuella.
Kommentit (3)
Lapset jäävät miehesi hoitoon illoksi. Ja tarvitset myös luku-ja läksyjenteko aikaa. Monelle miehelle tulee järkytyksenä, mitä on olla vastussa lapsista silloin kun äiti ei ole hoitamassa lapsia. Valitettavasti.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Ja opiskelin kotihoidontuen aikana monimuoto-opetuksella perhepäivähoitajaksi. Sain vielä opintotukeakin kotihoidontuen päälle. Mulla oli 3h oppitunteja 2 iltana viikossa, sitten kotona oli aika paljon tehtäviä esim. haastatella kunnan lastensuojelusta vastaavaa tai käydä omien lasten kanssa museossa ja kirjoittaa siitä essee. Siihen kuului myös työharjoittelua, sen määrä sovittiin ohjaajan kanssa. Tein siis näytöillä kokeet, olin 5 päivää päiväkodissa aina yhtä näyttöä varten jne.
Tämän mahdollisti minun kohdalla lasten mummi, joka kykeni katsomaan nuo illat lapsia. Työharjoittelun ajaksi sain lapset aina jollekulle perhetutulle tms. hoitoon esim. ruokakassillista vastaan tms. Rankkaa oli kyllä, kuljin kouluun Helsingistä Sipooseen ja olihan se muutenkin aika rankkaa, eikä vain minulle, mutta niin vain painoin sisukkaasti kaikkien tuella loppuun ja valmistuin kesäkuussa! :D