Kellä nämä 1v9kk lapsukaiset jo kiroilee?
Tuossa kuuntelin kun poikamme hakkaa vasaralla seinää ja huutaa välillä v*ttua ihan tosissaan että piti mennä ihan sanomaan että ei saa puhua rumia.. Joko muka nämä taaperot kuuntelee meitä vanhempia ja oppii kiroileen?=)
Kommentit (27)
Nuoriäiti19v.:
Mä tuolla katsoin av-palstalla sun juttuja, sä hyökkäät kun yleinen syyttäjä toisten kimppuun heti kun joku sanoo jotain. Sulla jutut vielä aika " idioottimaisia" , jolloin totakai tulee vastauskin sen mukaan. Se on todella kamalaa luettavaa että sä hymyssä suin kirjoitat että poika hakkaa vasaralla seinää ja kiroilee, voi ei. Lapsi oppii kaiken vanhemmiltaan, voi lapsiraukkaa. =(NuoriÄiti19v:
Tuossa kuuntelin kun poikamme hakkaa vasaralla seinää ja huutaa välillä v*ttua ihan tosissaan että piti mennä ihan sanomaan että ei saa puhua rumia.. Joko muka nämä taaperot kuuntelee meitä vanhempia ja oppii kiroileen?=)
Melkoista menoa joo.. Yrititkö provoilla?
Saattaa toki olla äidissäni paljonkin vikaa, muttei kyllä muistaakseni kiroillut lasten kuullen. Ja on kuitenkin mielestäni hiukan eri asia jos 15-18 v kiroilee tai 2 v... Että se siitä, kiroilkaa ihmeessä niin paljon kuin haluatte ja antakaa lastennekin hokea sukupuolielinten mahdollisimman rumia nimityksiä, itse olen ainakin ylpeä omista lapsistani joilla ei ko. tapoja ole. Ja silti en mikään superäiti koe olevani.
eipä ole tullut mieleenkään sen jälkeen kiroilla. itse kyllä en kiroilekkaan varsinkaan lasten kuullen, miehellä on ollut opettelemista asian kanssa :)
vaikka vanhemmat eivät kotona kiroilisikaan, ei päivähoidossa tms.. niin lapset oppivat kirosanat aivan varmasti jossain vaiheessa. tietysti kotona käytetty kieli tarttuu paljon paremmin. mutta esim kaupassa käydessä, televisiota katsellessa, radiota kuunnellessa... kyllä niitä sivistys sanoja tähän maailmaan mahtuu niin mediaan kuin muuallekkin elämään.
itse aion kyllä tehdä parhaani ettei minun tarvitse lapseni suusta moista kuulla.
ja ikä ei tee kenestäkään aikuista... kyllä se aika pitkälti monet muuta asiat jotka tekevät aikuisen ihmisen.... ikä on vain numero
Näissä Nuoriäiti/NuoriÄiti jutuissa, meinasin tulla sitä myös ihmettelemään. Joku oli onneksi huomannut tuon pikku eron ja infosi siitä meitä hitaampia;)
Itse asiaan ei juuri kommentoitavaa. En kyllä leimaa ketään huonoksi äidiksi, jos lapselta tulee kirosana. Niitä kun voi oppia muualtakin kuin kotoa.
lapsi ei tiedä mitä sanoo kun taas teini jo tietää.
Oman lapseni kohdalla olisin haltioissani, jos hän joskus sanoisi edes sen veellä alkavan sanan. Ongelma asian ympärillä tuntuu aika mitättömältä. Vaikkei se nyt sivistyneeseen kielenkäyttöön kuulukaan.
Ihme ketju.
annika73:
lapsi ei tiedä mitä sanoo kun taas teini jo tietää.2 v tuskin tietää mitä tämä kyseinen sana tarkottaa tai mikään muukaan kirosana. Kunhan toistelee mitä jossain on kuullut; kotona, kaupassa, bussissa, tarhassa........
Meidän 2,5-veeltä tulee sillon tällön peekele-sana. Sille ei naureta, mutta eipä juuri muutenkaan noteerata. Ja saattaapa tämä kyseinen sana lipsahtaa ihan ärrän kanssa joskus meiltä vanhemmiltakin.
Mann@: