Hitto mikä luuseri mä olen kun en saa helsingistä mitään töitä:(
Koko uusi vuosi ja joulu mennyt pilalle tuota asiaa stressatessa. Halusin lähteä töihin koska en enään kestänyt olla kotona lasten kanssa ja kaipasin vaihtelua. Ja näin siinä nyt sitten kävi että 2kk aktiivisen hakemisen jälkeen olen edelleen työtön ja lapsilla alkaa huomenna hoito..Ihana maksaa reilu 300 e vain siitä että lapset ovat hoidossa ja minä olen kotona. Oikein hävettää itseni puolesta.(ihanaa itsesääliä)
Kommentit (13)
Jos ei ole suhteita ym. merkittävää etua niin siinähän haet duunia.. Pitäsikö sun vaan ottaa mitä saat (vaikka hanttihommia) ja hakea edelleen muita hommia. Onhan se niin, että paremmin työllistyy ja työllistetty kuin työttämän venaileva..
Ihan tälläistä pavallista perusduunia myynnistä huoltohommiin:) En nyt ole mikään kamalan korkeasti koulutettu mutten tajunnut että näihin kaikista " alhaisimpiinkin" duuneihin tarvitaan 10 vuoden kokemukset ja suurin piirtein kassallekkin korkeakoulututkinto:) Eikä asiaa yhtään edistä 2 pientä lasta ja 20 kiloa ylim.painoa,josta jo yhdessä haastattelussa sain kuulla.Että sellaista. Kait tässä täytyy ekaks saada laihdutettua niin joku huolii edes siihen kassalle tai hyllyttäjäks hommiin
mutta kun olen siinä työssä rikkonut jo selän ja polvet(on niin fyysistä) etten halua enään jatkaa siinäkään,sen takia haen näitä perushommia...Siivoamaan ei kyllä huvittais lähteä,mutta ihan kaikkea muuta olen hakenut enkä ole ollut yhtään nirso!
meinasin jo siivoojaksi alkaa, mut onneksi sitten Hesarista löysin hyvän työni, toimistotyötä. Olen nyt ollut poissa sieltä puolitoista vuotta, irtisanoutunutkin. Kyselin tuossa viikko pari sitten, josko heillä olisi töitä syksyllä, niin sain positiivisen vastauksen.
Että olisi ihanaa, jos palaisin heille.
Ja mä olen sentään pelkkä toimistotyöntekijä ja silti halutaan takaisin!
Kevyt itsetunnon kohotus :)
Ei kyllä elämäsi huonone yhtään, vaikket tohon paikkaan päässytkään. Ei taida olla peruskäytöstavat ja työelämän tasa-arvoisuusperiaattet ihan hanskassa.
Päiväkotiapulainen = siivoja
Sairaala / laitosapulainen = siivooja
Vierailija:
Ei kyllä elämäsi huonone yhtään, vaikket tohon paikkaan päässytkään. Ei taida olla peruskäytöstavat ja työelämän tasa-arvoisuusperiaattet ihan hanskassa.
tenttasivat lapsista ihan hulluna ja arvostelivat sitä että olen lähdossä nyt " vasta" töihin vaikka lapset ovat vasta 1v7kk!!!(hakivat sitä että olen pakostakin laiska koska en lähtenyt aikaisemmin töihin)
Mies katsoi mua tosi arvostelevasti päästä varpaisiin ja sanoi " suosittelen sua tosiaan hommaamaan jonkun harrastuksen,miten sä muka pysyt terveenä jos oot tollainen"
" sun on ainakin pakko olla hyvä kokki koska...näkyyhän se" ...
Että sellaisia lauseita ja näitä riitti sen 40 min haastattelun aikana.
Motivoi ihanasti hakemaan töitä kun on itsetunto vedetty kerralla vessanpytystä alas.
Ja kotimatkalla soitti yhestä paikasta minne olin halunnut tosi kovasti " emme päätyneet sinuun tällä kertaa,hyvää uutta vuotta"
Meinasi itku tulla sinä juna matkan aikana.
ap
Vierailija:
Mies katsoi mua tosi arvostelevasti päästä varpaisiin ja sanoi " suosittelen sua tosiaan hommaamaan jonkun harrastuksen,miten sä muka pysyt terveenä jos oot tollainen"
" sun on ainakin pakko olla hyvä kokki koska...näkyyhän se" ...
ap
tuntuu olevan kova pula työntekijöistä, esim. koulunkäyntiavustajaksi voisi päästä ilman koulutustakin!!! Ja tosiaan osa " keikoista" on käsittääkseni vuodenkin mittaisia. Itse olen tehnyt töitä heidän kauttaan opiskeluaikoina ja nyt kotihoidontuella ollessani.
Eli peruste on syrjintä ja lapsiin vetoaminen sekä ylipainoon vetoaminen, kaksi asiaa jotka eivät ilmeisesti olisi estäneet työntekoasi. Ihan hyvö perusta riitauttamiselle. Neuvottele oman ammattijärjestösi lakimiehen kanssa, ja pistä edes kovistelemaan ko. firmaa. Olethan liiton jäsen? (äitiyslomalla saa alennusta maksuista)
Toimistotyötä saat noiden Eila Kaislojen ja muiden välitys/henkilöstövuokrausfirmojen kautta, jota kautta ovat monet päässeet vakkaritöihin. Olethan laittanut CV:n ja hakemusen kaikkiin kauppaketjuihin ja yksittäisiin kauppoihin? Onhan CV ja hakemus teknisesti kunnossa?
Jos et saa mieluisaa työtä niin ei muuta kun koulunpenkille, esim. merkonomiksi opiskelemaan.
Niin voidaan joukolla boikotoida lafkaa.
Ja hei tiesithän että työhakemuksessa ei tarvii mainita lapsia ollenkaan. Kerrot sitten haastattelussa, jos sattuvat kysymään.
työt voi tärpätä nopeastikin eli älä luovuta! 2kk lyhyt aika.