Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pyydän pikaista apua rintatulehdukseen!

01.01.2006 |

Mitä pitää tehdä, kun rintatulehdus iskee raskaudenaikana (rv 12)?!

Tulehdus on kainalon kohdalta rintaan päin, mutta ei varsinaisesti rinnassa. Kipu on kova ja käden liikuttaminen sattuu paljon. Lämmötkin näyttäis olevan hieman nousemaan päin. (Sai luultavasti kylmää eilen illalla.)

Huomenna aukeaa vasta neuvola ja polille en voi soittaa, kun teen sinne keikkahommia silloin tällöin niin nehän arvais heti enkä halua niiden vielä tietävän!

Lämmin vesipullo on kainalossa.

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin autta, saunaakin voit kokeilla ja särkylääkettä, sekä varovaista hieromista.

Kaverilla oli pahkura tuolla alueella raskauden aikana ja tutkimuksissa selvisi, että hänellä on ns. kolmas rinta/nänni siinä. Se oli niin haalea ja pieni, että oli luullut ihonäpyksi/luomeksi. Lääkäri sanoi sen olevan luultua yleisempää ja sitä ei aina huomaa, jos ei vaivaa. Siitä voi jopa tihkua maitoa.

Vierailija
2/4 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi minua kun olin esikoisesta vielä sairaalassa ja tulehdus pukkasi päälle:

Hoitaja siveli rintoihin purkillisen ihan tavallista maitorahkaa (!!!) ja sen annettiin kuivua. Sitten lämpimään suihkuun pesemään mönjä pois samalla hieroen varovasti kipeimpiä kohtia. Ja usko tai älä, mutta tosiaan auttoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitorahkakääre sideharson tms. sisällä on hyvä apu. Keräkaalin lehdet auttavat myös, mutta niitä täytyy kaulita tai leikellä paksuimpia lehtisuonia pois, jotteivä ne paina rintaa. Saa niitä varmaan kainaloonkin jotenkin aseteltua...

Menehän lääkäriin, jos tuska yltyy kovaksi. Minulla on ollut useita rintatulehduksia, kaikkia ei tosin ole tarvinnut antibiooteilla hoitaa, mutta kivaa se ei ole koskaan ollut.

Kevis

Vierailija
4/4 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kauheelta, mutta auttaa! Kannattaa kokeilla...