Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intia?

31.12.2005 |

Onko siellä ketään? Siis suomalaisia lapsiperheitä. Minua ahdistaa ajatus muutosta sinne. Nytkin asutaan ulkomailla mutta Intia on mulle ollut aina jotenkin " vastenmielinen" .

Kertokaa elosta siellä. Paljon olen hankkinut tietoa ja yrittänyt olla avoimin mielin. Mutta aina vaan tuntuu, että sinne ei kukaan täysjärkinen lapsiensa kanssa lähde. Kerro siis kokemuksiasi, kuulisin niitä mielelläni. Bangaloren alueellahan on suomalaisia yrityksiä , joten luulisi siellä ainakin jonkun olevan kuulosalla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Me emme asu intialaisen mieheni kanssa kyseisessa kaupungissa nyt, mutta voin sanoa Intiaa kiertaneena ja siella asuneena, etta etenkaan Bangaloren alueella teilla ei ole mitaan hataa, ja ehka pain vastoin saatatte yllattya positiivisesti Intian erilaisesta elamantyylista.

Intia on suomalaisittain kiireinen, varikas ja monimuotoinen kulttuuri ja siten ottaa vahan aikaa tottua. Mutta etenkin expattina sita on pitkalti omissa oloissaan " omiensa" keskessa ja siten altistuminen oikealle intialaiselle elamalle on vahaisempaa. Haaste saattaa olla, jos haluatte syoda silakkapihveja ja ravioleja aterioilla, mutta jos intialainen ruoka kelpaa niin silloin kulinaarikulttuuri on ihastuttava kokemus muuallakin kuin kotosalla.

En oikein ymmartanyt, mita tarkoitin silla, etta etenkaan lapsiperheena ei kukaan lahde Intiaan.... En siis sita sen kummemmin kommentoi.

Toki Intiassa tormaa auttamatta koyhyyteen, raihnaisuuteen ja likaan, johon ei Suomessa ole tottunut, mutta sen kaiken kanssa oppii elamaan tosi nopeasti. Ja kuten sanottua, expattina kyseiset seikat eivat usein paase edes pahemmin arkea hetkauttamaan, kun ympyrat ovat niin erillaan valtavaestosta.

Tyonantaja varmaan neuvoo paljon siina kuinka asettua ja kotiutua, joten eikohan teilla kaikki suju ihan hyvin. Intiaan kannattaa lahtea vahaisin ennakkoluuloin.

Onnea matkaan!

Vierailija
2/2 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitappa kyselyä http://perheklubi.net/, siellä ulkkispalstalla ja ulkkisnyyttäreissäkin käy mielestäni myös Intiassa asuva/asuvia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla