Olen aina ihmtellyt matkailijoita, jotka makaavat koko loman
uima-altaalla tai rannalla. Eikö tällaisia ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin uiminen ja auringonotto?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 21:26"]
uima-altaalla tai rannalla. Eikö tällaisia ihmisiä kiinnosta mikään muu kuin uiminen ja auringonotto?
[/quote]
juuri nyt katsoessani ulos ikkunasta voin vakuuttaa, että mua ei kiinnosta mikään muu kuin uiminen ja auringonotto.
[quote author="Vierailija" time="21.11.2013 klo 21:39"]
Ei kai sitä ole pakko nähtävyyksiä katsella Koko ajan.Mä uin juoksen rannalla, kävevesilain lapsen kanssa vesileikkejä, pallopelejä. Kävellään ja kuljeskellaan ihan muuten vaan. Käydään toreilla yms. Mä kävin rannalla ottamassa aurinkoa 25 v sitten pari tuntia, se riittää.
[/quote]
Sama homma. Muutaman kerran kävin nuorena sellaisten rantakavereiden kanssa lomalla ja ei ikävystyttävämpiä lomia ollut. Maata monta tuntia paikallaan ottamassa aurinkoa. Juoda siinä kuumalla olutta. Mennä syömään ja illalla diskoon ja aamulla taas rannalle.
Ei ikinä enää. En jaksa kotonakaan maata paikallani montaa tuntia, muuta kuin yöt nukkuen.
OMG!
Miten tällaisestakin asiasta saa aikaiseksi riidan?
Joku menee mökille ja nauttii siellä lomasta, joku laivaristeilylle ja nauttii, joku tekee kaupunkiloman ja nauttii, joku rantaloman ja nauttii.
Mulle kelpaa kaikki. Asun ulkomailla, etelässä ja en erityisesti halua olla lomalla rannalla, kun se ei ole erilaista verrattuna mun arkeen. Ei se silti tarkoita sitä, ettei rannalla olisi ihan kivaa.
Nostaako se jotenkin ihmisen arvoa , miten milloinkin viettää lomansa?
Kukin lomailee miten haluaa. Me matkustamme paljon, mutta aikaa ei juuri kulu rannalla tai altaalla. Tosin emme koskaan suunnittele mitä tehdään tyyliin huomenna lomalla. Fiiliksen mukaan mennään.
Miehen veli sairastaa levinnyttä melanooma, juuri diagnosoitu. Sai sen kyllä enemmänkin nuoruuden ulkotöistä ja asuu aurinkoisessa maassa (töiden takia). Eikö ihmiset osaa varoa? Kuka vartavadten hankkii Ihosyöpää
Sama täällä. Jouduin kerran mukaan sellaiselle lomalle ja kahta päivää kauempaa en jaksanut paikoillani olla. Lähdin siis yksin katselemaan paikkoja ja lomasta tulikin ihan onnistunut reissu. Muut eivät lähteneet kilometriä kauemmaksi hotellia. Plääh.
mua ei mitkään nähtävyydet ynm. kiinnosta, elikkä makailen auringossa ja nautin..
Mä makaan, mutta varjossa. Arvaa miksi. Koska matkustan töissä ihan törkeästi. Lomalla makaan ja katson kuinka lapset leikkii.
Oletpa ap aika rajoittunut :O
Luuletko tosiaan, että jos ihminen tykkää maata lomallaan altaalla, ettei häntä kiinnosta mikään muu??
Mua ainakin kiinnostaa vaikka mikä muu, mutta rantalomakohteeseen menen nimenomaan lepäämään ja nauttimaan auringosta. Aika harvoin noissa turistikohteissa on oikeasti mitään nähtävää, jota ei näkisi uima-altaan ja rannan välillä. Jos arki on normaalisti kiireistä, niin miksi ihmeessä täytyisi myös loma buukata täyteen menoa ja ohjelmaa. Ja jos istuu paljon autossa työnsä takia, niin ei varmasti kiinnosta istua autossa vielä lomallakin.
Oletpa ap aika rajoittunut :O
Luuletko tosiaan, että jos ihminen tykkää maata lomallaan altaalla, ettei häntä kiinnosta mikään muu??
Mua ainakin kiinnostaa vaikka mikä muu, mutta rantalomakohteeseen menen nimenomaan lepäämään ja nauttimaan auringosta. Aika harvoin noissa turistikohteissa on oikeasti mitään nähtävää, jota ei näkisi uima-altaan ja rannan välillä. Jos arki on normaalisti kiireistä, niin miksi ihmeessä täytyisi myös loma buukata täyteen menoa ja ohjelmaa. Ja jos istuu paljon autossa työnsä takia, niin ei varmasti kiinnosta istua autossa vielä lomallakin.
Olen yleensä meneväinen kaupunkilomailija, mutta välillä haluan vain maata varjoa antavien palmujen väliin pingotetussa riippumatossa lukemassa ja kurottaa jäillä täytetystä ämpäristä kylmää olutta, jonka nimeä en osaa lausua.
Ei kai sitä ole pakko nähtävyyksiä katsella Koko ajan.Mä uin juoksen rannalla, kävevesilain lapsen kanssa vesileikkejä, pallopelejä. Kävellään ja kuljeskellaan ihan muuten vaan. Käydään toreilla yms. Mä kävin rannalla ottamassa aurinkoa 25 v sitten pari tuntia, se riittää.
Minun mielestä matkailun pointti on siinä, että aina voi tehdä erilaisia matkoja. Kanarialla voi makoilla altaalla ja rannalla ja syödä hyvin, käydä opastetuilla retkillä ja niin pois päin. Firenzeen voi mennä ihailemaan taidetta ja Indonesiaan voi mennä reppureissaamaan. Keniaan voi lähteä safarille ja niin päin pois. Se, että tykkää rantalomalla makoilla rannalla, ei tarkoita etteikö nauttisi muunkinlaisesta lomailusta.
Tämä on kyllä kans melkoinen ikuisuusaihe ja perinteinen provoilun aihe myös.
Asiahan on niin, että jollakin saattaa esim. olla tosi hektinen työ, jolloin viikko palmun alla on parasta vastapainoa.
Mä tykkään keikkua kultaisella keskitiellä. Toistaiseksi en ole vielä ollut niin lepoloman tarpeessa, että olisin vaan maannut hotellilla/rannalla, mutta sitäkin olen tietysti tehnyt. Lisäksi sitten vähän seikkaillut ympäriinsä katselemassa paikkoja. Sellaista tiukasti aikataulutettua "itsensäkehittämislomaa" en jaksa, loman yksi päätarkoituksista on mulle rentoutuminen.
Se on selvä, että paskantärkeät kauhistuvat jo mun lomien kaltaisista rennoista lomista, kun oikeasti tosiaan heidän mielestään pitäisi tukka putkella suorittaa se loma läpi.
Minä teen erilaisia matkoja.
Olemme vuosittain ainakin kahdella matkalla, joista toinen on ns. kaupunkiloma (nähtävyyksiä, shoppailua, paikalliseen elämään tutustumista jne.) ja toinen 2 viikon rantaloma (uimista&snorklaamista, rannalla makaamista, rentoa menoa) ja noiden lisäksi sitten muitakin reissuja (yleensä vastaavia kuin em.) riippuen rahatilanteesta, lomista ja fiiliksestä.
Minusta se on taitolaji että osaa vain olla. Moni ei osaa olla ns. tekemättä mitään, mikä on sääli. Minulle riittää se aurinko ja lämpö sekä hyvä kirja, olen täysin tyytyväinen tuohon. En kaipaa mitään ns. "äksöniä", ja jos Suomen ilmasto ei olisi se mikä on, niin ihan hyvin voisin kotimaassakin relata, mutta minulle se AURINKO on se juttu, en harrasta esim. laskettelulomia koska vihaan kylmää.
Jokainen varmaan miettii ne omat "vaatimukset" ja räätälöi lomansa niiden mukaan. Ja tottakai haluan nähdä eri juttuja, ja siksi pidän myös kaupunkilomista, mutta rantalomilla se juttu on se että saa vain olla.
Ja ihan samaan tapaan nautin Suomessakin JOS on kaunis hellepäivä, ja saan vain makoilla mökkilaiturilla ja välillä pulahtaa uimaan. En minä sinnekään kaipaa mitään "tekemistä", arjessa saa paahtaa ihan tarpeeksi, rantalomalla haluan vain olla ilman mitään kiirettä tai pakkoa (esim. siitä että pitää nähdä jotain tmv.)
Yleensä kahden tai kolmen viikon loma. Eka viikko maataan ja otetaan muutama kunnon kooma, sitten pikkuhiljaa liikkumaan ja taas viimeiset pari päivää vaakatasossa ja 24 tuntia ennen loman lopua arvotaan kumpi ajaa kotiin. Siinä kunnon loman ainekset!
Itsekkään en ymmärrä tuollaista, enkä myöskään jatkuvaa turistikierroksilla juoksemista.
Järkytyin kun serkun luona vieraillessani kehuskelivat miten makasivat koko loman All Inclusive-hotellin altaalla, eivätkä viitsineet käydä edes viereisellä rannalla. Koko loma siis hotellin alueella, serkun mies kylläkin kävi KERRAN lyhyellä kävelyllä hotellin lähettyvillä. Serkun lapsi melkein itki kun pääsi takaisin kotiin arjen ja treenien pariin.
Mäkin olen kerran ollut AI-lomalla, jossa kävin hotellin ulkopuolella kerran. Voin kertoa, että oli mahtava loma. Hyvää ruokaa, juomaa, hyvä ranta, hotelli, allas ja aurinkoa. Sitten vaan kirja käteen ja lukemaan. Muistaakseni luin tuon matkan aikana 16 kirjaa...:) Yksi parhaista matkoista ikinä!
Ehkä sinä ap et ole matkustanut tarpeeksi. Minä olen reissannut ympäri-ämpäri, myös työssäni. Olen juossut nähtävyyksiä ja kiertänyt ihmeellisiä paikkoja. Mielelläni edelleen otan tusinakohteessakin pariksi päiväksi auton, jotta pääsee kiertelemään, mutta yhä enemmän nautin vain paikallaolosta. Minusta makaaminen on loman paras osa. Helppoa elämää, vähän mietittävää ja lapset nauttii, kun ollaan altaalla, käydään meressä, kävellään vähän basaarissa, syödään jädet ja käydään vesipuistossa kerran lomassa.
Heh, minä ihmettelen nykyään niitä, jotka lomallakin hiki päässä liihottavat paikasta toiseen, kun pitää "tutustua paikalliseen kulttuuriin". Ei sitten hetken vertaa osata rauhoittua.
Taisin kyllä itsekin nuorempana syyllistyä samaan, mutta nyt kun ikää on päälle 50v, niin ihan hyvällä omatunnolla makailen rannalla, altaalla tai lipitän valkoviiniä hotellin parvekkeella. Kukin tavallaan.
Mulle ei rannalla tai altaalla makaaminen edes sovi, kun en rusketu koskaan, vaan palan. Siksi en ihan kauheesti ymmärrä itsensä grillaamista, koska mun mielestä se on epäterveellistä tai jopa vaarallista.
Sen sijaan etelänlomalla tykkään nukkua, harrastaa seksiä, syödä hyvin, kävellä rannalla ja liikkua muutenkin. Joku retki on ihan kivaa vaihtelua myös. Lapsen kanssa en lähde ilman lapsenvahtia, koska haluan itsekin ottaa rennosti lomalla, en kulkea pelkästään lapsen perässä. Kun lapsenvahti (esim. omat vanhemmat) on mukana, jokainen voi vuorollaan myös päästä aikuisseurassa ulos syömään tms.