G: Toisesta lapsesta raskausarpia?
Kiinnostaisi tietää että onko muilla tullut arpia toisesta raskaudesta jos ensimmäisestä on niiltä välttynyt? Itse en saanut esikoisesta ollenkaan vatsaan, mutta muutaman pienen viirun rintoihin. Esikoisesta en kyllä lihonutkaan kuin vaan 6kg. Tässä toisessa raskaudessa olen lihonut jo 11 kg ja laskettu aika on vasta 7.3, että saapi nähdä että tuleeko niitä vai ei, kun ei ole ainakaan vielä näkynyt.
Kommentit (8)
Kakkosta odottaessa viimeisillä viikoilla tuli jokunen arpi, vaikka maha oli pienenmpi kuin esikoista odottaessani vuotta aikaisemmin. Kolmas odotus ei ole vielä lisännyt arpien määrää, saas nähdä kuin käy.
Sunniva rv 28+
jos jollain muulla olisi vielä kokemuksia...
Ekasta tuli 16 kg ja tokasta 18kg, kummastakaan ei viirun viirua minnekkään. Saas nähdä tosiaan tuleeko tästä kolmannesta.
Ekassa ei tullut yhtään ja tässä tokassa varsinkin rintoihin ihan törkeitä raskausarpia. Painoa ei ole tullut lähellekkään mitä ensimmäisen kanssa, mutta pohjalla olikin vielä ekasta raskaudesta ihan tarpeeksi jäljellä.
Esikoista odottaessa ei tullut yhtään arpea, painoa n 10kg. Kai se iho oli vielä nuori ja vetreä venymään... Toiselta sitten kaiken kaikkiaan painoa 21kg, ja aivan järkyttävät arvet sisäreisiin polvitaipeeseen saakka. Arvet tulivat kaikki kolmen viimeisen viikon aikana. Ilmeisesti tuli liikaa painoa ja painetta reisiin. Melkein kaksi vuotta aikaa eivätkä juurikaan ole vaalentuneet... Myös rintoihin tuli silloin jokunen vaikka maidon noustua rinnat olivatkin pienemmät kuin esikoista imettäessä. Nyt sitten kolmatta odottaessa on kaikkein isoin maha mut huomattavasti vähemmän tullut kuitenkin painoa kuin keskimmäiseltä. Ja nyt rv 34 on alkanut vatsanahka repeillä navan ympäriltä :(. Ihme olisi kyllä ollutkin jos ei arpia vieläkään olisi vatsaan tullut. Kun se mun sf-mitta huitelee ihan omia käyriä, 34+0 se oli jo 37cm... Että jokunen viikko tässä vielä varmaan " repeillään" , ei se kyllä kaunista jälkeä jätä mutta minkäs voit! Olen joka raskauden aikaan ollut yhtä ahkera rasvaaja, mut en usko siitä olevan hyötyä. Ehkä jollekulle on.
Annunen 34+6
Eikä myöskään viidennestä raskaudesta.=)
vatsa oli valtava ja painoa kertyi muttei arpia.
Rasvasin kyllä huolellisesti massua.
L+5
Ekasta ei tullut masuun jälkiä, rintoihin kyllä. Toisesta tuli navan viereen semmonen pyöreänmallinen arpi, samantyylinen kuin lasiin olisi lentänyt kivi ja iskemän keskikohdasta lähtee säröjä joka suuntaan (ymmärsittekö..?). Tuo jälki tuli ilmeisesti vasta syöksysynnytyksessä, kun vauva laskeutui vauhdilla, en ainakaan ennemmin huomannut sitä. Ja nyt kolmannessa tuo vanha jälki on tullut näkymiin joskus rv 30 tai jotain... Uusia ei ainakaan vielä ole tullut.
Kolmatta siis odotan rv 34+
toisestakaan raskausarpia, nyt jännään kuinka mahtaa käydä tämän kolmannen raskauden kanssa.
Toisen kanssa mulla oli jopa vielä isompi vatsa kuin ykkösen kanssa ja silti vältyin arvilta.