Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vanhempani eivät tule lapseni ristiäisiin.

Vierailija
17.06.2008 |

Vanhempani eivät aio tulla lapsemme ristiäisiin, sillä heillä on luokkakokous ja haluavat nähdä vanhoja luokkatovereitaan. Emme voineet siirtää ristiäisajankohtaa, sillä kirkko oli jo varattu ja muitakin ihmisiä kutsuttu. Mitä tästä ajatella? Tosi ristiriitaisia tuntemuksia. Millaiset isovanhemmat tekevät näin?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokkakokouksen mieluummin.

Vierailija
22/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että isovanhemmat menevät mielummin luokkakokoukseen. Siellä he tapaavat ihmisiä jotka olivat heidän kavereitaan nuorina, ja joita eivät ehkä ole vuosiin tai vuosikymmeniin nähneet....!

Lapsenlasta ehtii nähdä, ja harvalle tänä päivänä kasteella on isoa merkitystä. Tarkoitan että moni lapsi kastetaan "tavan vuoksi", vaikka vanhemmat eivät olisi edes uskovaisia, tai ovat tapakristittyjä.

Joten kannattaa antaa asian olla, juhlikaa sillä porukalla joka paikalle tulee TAI siirtäkää ne juhlat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on varmistettu että kummit ja isovanhemmat pääsevät varmasti paikalle... Oma isäni ei ollut esikoisteni ristiäisissä, kun oli ostanut ulkomaan matkan. Minulle kerrottiin asiasta ristiäispäivän aamuna. Olin tosi loukkaantunut, en siitä ettei isäni ollut paikalla ,vaan siitä ettei matkasta ei kerrottu silloin kun varmistin ristiäispäivää. Isäni ei halunnut että siirrän ristiäispäivää hänen takiaan =/. Sano ap suoraan vanhemmillesi että sinusta tuntuu pahalle jos eivät tule ristiäisiin. Eikö sinne luokkakokoukseen ehdi kasteen jälkeen?

Vierailija
24/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monihan tässä on sitä mieltä, ettette itsekään ole ihan järkevästi järjestelleet.

Vierailija
25/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet nuorimman ristiäisissä, pitkän välimatkan takia, samoin miehen vanhemmista toinen jäi tulematta matkan takia. Ymmräsin kyllä täysin. Olivathan sentään ne kummit paikalla.

Nyttemmin kyllä vanhempani ovat osana lastenlapsiensa elämää koska muutivat lähelle asumaan.

Vierailija
26/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA

Vierailija
27/27 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettette ole varmistaneet tärkeiltä ihmisiltä ennen ajankohdan lukkoon lyömistä.

Kyllä vain me kysyisimme niiltä ihmisiltä, jotka oikeasti haluaisimme paikalle, sopiiko päivämäärä heille - ENNEN kirkon ja muiden asioiden varaamista.

En ymmärrä sitä, että luokkakokous joidenkin mielestä on täysin tyhjänpäiväinen asia. Sillä saattaa olla suuri merkitys vanhemmillesi. Olen itse ollut järjestämässä luokkakokouksen tyyppistä tilaisuutta, ja olisin ollut todella pahoillani, jos tilaisuus olisi jostain syystä jäänyt osaltani väliin! Jos on tilaisuus tavata vaikkapa nuoruudessa äärimmäisen tärkeitä ihmisiä, sitä on saattanut odottaa jo useita vuosia etukäteen! Kaikilla ei tietenkään ole tällaista sidettä entiseen luokkaansa tai muuhun ryhmään, mutta kyllä minä kuitenkin luokkakokouksen tärkeyden ymmärrän.

Mietipä ap vanhempiesi näkökulmasta joskus myös. Eikö ole hyvä, että heillä on muutakin elämää kuin sinä ja sinun perheesi? Sekin saattaisi nimittäin käydä ahdistamaan... Varmasti olette kuitenkin tärkeitä ja he haluaisivat olla ristiäisissä mukana - nyt ne vain on järjestetty heille mahdottomaan aikaan.