Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin saatte kunnalta/kaupungilta apua?

31.12.2005 |

Meidän kunnassa vaaditaan lastensuojeluilmoitus ennen kuin kunta suostuu edes kaksosperheitä " kuulemaan" - aika hurjaa...

Onko joku muu saanut apua tältä taholta, miten ja mistä päin maata?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt olen kunnan kodinhoitajiin. Heillä ei ole mitään koulutusta lapsia ajatellen ja kaiken saa rautalangasta vääntää. Meillä on vissiin neljä kertaa ollu kodinhoitaja, kun oon ite ollu tosi kipeä/väsynyt.

Asutaan pienessä kunnassa Tampereen kupeessa ja täällä kait ainakin kaksosten ekan vuoden aikana saa kodinhoitajan tarvittaessa. Meillä tilanne et isä paljon työn vuoksi pois, joten olis kai mahdollisuus saada edelleen.

Ite olen kaksi kertaa kodinhoitajan soittanut ja saanut. Muutaman kerran sain kieltävän vastauksen, ja sen jälkeen oonkin pyytänyt neuvolanterkkaria soittamaan kotipalveluun. Kaksi kertaa on tullut sieltä kautta apua.

Vierailija
2/8 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhin reilu neljävuotias, nuorimmat 3 kk.

Lastenneuvolan terveydenhoitaja itse otti puheeksi, että tarvittaessa saisimme kodinhoitajaa, mutta toistaiseksi emme ole tarvinneet.

Lastensuojeluilmoitus kuulostaa aika hurjalta. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

meillä kolmoset, joten tilanne hiukan eri, mutta me olemme saanet kodinhoitoapua mukavasti ja perhetyöntekijät ovat koulutettuja ja motivoituneita. Edellisessä kunnassa asuessamme saimme 3 krt viikossa 5h kerrallaan, kun muksut olivat vauvoja. Kun muutimme naapurikuntaan, muksut siinä vaiheessa 10 kk, saimme 2 krt viikossa 4 h kerrallaan tähän asti (lapset 1 v 3 kk kohtapian). Eli tyytyävisiä olemme olleet. Jo ennen lasten syntymää olin yhteydessä kotihoidonohjaajaan, ja häneen otti yhteyttä myös terveydenhoitaja sekä ristiäispappimme. Eli tiukkana kannattaa olla ja itse vaatia apua, sillä sitä ei kukaan tule tarjoamaan.

Vierailija
4/8 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä lisätä, että tiedän myös kaksosperheiden saaneen apua kunnalta esim. pari kertaa viikossa.

Vierailija
5/8 |
07.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjois-suomen pikkukaupungissa n. 7,30eur/h. Aika kallista...

Vierailija
6/8 |
08.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksimissaankin se olisi maksanut 50¿ kuussa. Tai ainakin tuttava perheelle, jossa kodinhoitaja käy kaksi kertaa viikossa.

Vierailija
7/8 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai neuvolassa sanottiin niin, että voidaan kysyä apua siinä tapauksessa, että äiti ei kertakaikkiaan enää jaksa, eli ts. sitten, kun se on jo lähes liian myöhäistä, jos näin nyt voi sanoa... Kun ei kuulemma ole resursseja, kun kaikki apu on ainoastaan vanhusten huollossa. Mutta ennen joulua, kun olin neuvolassa, niin täti kysyi taas, että miten jaksan, ja sanoin, että oishan se kiva saada apua, kun ei ehdi ikinä siivoamaan tms., niin sanoi, että kysyy kuitenkin. Eipä sieltä ole mitään kuulunut, mutta on siis pieni toivon ripe, että sieltä jotain apua saisikin, kun oikein mankuu... Miksi se apu ei vielä ole saapunut on osaksi ainakin siksi, että mies oli lomalla 19.12. - 2.1., joten sanoin, etten silloin apua tarvitsekaan. Pe on taas neuvola, että saapa nähdä mitä täti silloin asiaan kommentoi... Voishan sitä apua tosiaan välillä ottaa, että ehtis sitä siivoustakin joskus tehdä. Käsittääkseni ei maksais mitään, jos sellaista joskus saisi.

T: Piia sekä Sanni ja Oskari 6kk

Vierailija
8/8 |
11.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan Lahdessa ja täällä on semmonen viitosprojekti, eli kodinhoitaja tulee 5 kertaa ilmaiseksi noin 3½ tunniksi ja sen jälkeen menee maksu perheen tulojen mukaan. Heillä on aika rajoitettua se mitä he voivat tehdä, eivät esim. siivoa, mutta ovat lasten kanssa, jos äiti haluaa siivota tai " omaa aikaa" .

Mä olen imettänyt vauvoja, joten en ole vielä raskinut jättää kodinhoitajalle heitä, vaan siirtänyt aikoja eteenpäin. Ne viisi kertaa ovat voimassa, kunnes kaksoset täyttää vuoden.

Me ollaan otettu yksityisestä firmasta siivooja meille siiivoomaan joka toinen viikko ja siitä saa sen verovähennyksen. Ja tämähän on vain väliaikaista, että on näin rankkaa..Ehtiihän sitä myöhemminkin niitä rästihommia tehdä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä