Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut äidit jaksavat?

Vierailija
31.12.2005 |

Käyvät vauvauinnissa, muskarissa, tapaavat muita äitejä säännöllisesti, pitää kodista ja parisuhteesta huolen. Eräs tuttavani hoitaa juuri nuo yllämainitut sekä 2koiran koiranäyttelyt, agilityt ja on puheenjohtajana 3 eri paikassa.

Taidan olla jotenkin huono äiti kun ei edes muskarit ja vauvajumpat kiinnosta...

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvailemasi kaltaiset suorittajat ovat erikseen. Joillekin tuollainen elämä varmaan sopii, mutta minusta ainakin tuntuu että tässä pelkässä kotielämässäkin on tarpeeksi tekemistä, tuntuu että elämä menee aivan liian nopeasti eteenpäin eikä mitään ehdi tekemään. En kaipaisi tähän kyllä mitään lisää.

Vierailija
2/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen ollut kotosalla jo useamman päivän, kun vauva on vähän nuhainen, enkä uskalla ottaa riskiä ja lähteä räkivien ihmisten joukkoon. Me kyllä liikutaan aamupäivisin nelikuisen vauvan ja kolme vuotiaan isosiskon kanssa, käydään muskarissa, jumpassa, avoimessa päiväkerhossa ja muuten vaan puistossa. Sitten tullaan kotinn ruoanlaitto- ja siivouspuuhiin, iltapäivät menee usein isompien lasten harrastus- puuhissa tai käydään kaupoissa jne. Sitten on vielä iltaruoan tekemistä jne. Lisäksi tykkään tosi paljon auttaa muita, leivon monille juhliin ja autan miten voin, saatanpa pestä naapureiden mattojakin huvikseni=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
31.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne menot lähinnä lataa akkuja. Sitten jaksaa taas kotona olla hyvällä mielellä lasten kanssa =)

Minusta tulee kiukkuinen jos olen liian pitkään ihan vaan lasten kanssa kotona.

Vierailija
4/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän irtiotot varmasti tekee hyvää, mutta miten aina jaksaa lähteä touhuamaan pienen kanssa?

Vierailija
5/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka kilahtaa jopa töissä siivoojien " huonosti" tehdystä työstä...

Vierailija
6/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäiten ei tarvitse siivota, koska ovat kotona

lasta

varten.

Lasten kanssa ei tarvitse tehdä mitään, koska leikki on lasten työtä.

Mitään ei voi harrastaa, koska se on poissa lapselta ja tärkeintä on oppia tylsistymään.

Töihin ei voi mennä, koska lapsen pitää olla kotona.

Opiskellakaan ei voi, koska lapsi kärsii, jos äiti opiskelee tämän nukkuessa. Tai ainakin opinnot kärsivät nukkuvan lapsen takia.

En sano, että meidän pitäisi palata takaisin vanhaan kotiäitiyteen, jossa lapselle annettiin ajasta noin 5 prosenttia ja loppuaika hoidettiin lehmiä. Mutta kyllä aikuisten ihmisten kuuluisi opettaa lapsille, että makaaminen ei ole elämän tarkoitus.

Vierailija
7/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiäitiyden lisäksi tekemään lukuisia muitakin juttuja. En ole *vain* äiti, olen myös tytär, lapsenlapsi, serkku, sisar, kirjoittaja, lukija, opiskelija, ystävä jne. Kyllä sitä aikaa ja jaksamista löytyy, kun halua riittää! Olen yh ja kaikki kotihommat ovat kontollani, ja tulevat hoidetuiksi. Työelämä jatkuu ensi kuun alusta ja saan yhden funktion lisää itselleni.

Ellei lapsia ole kokonaista liutaa tai lapsi ole vakavasti sairas, ei kaikki aika voi upota heidän kanssaan. Näin sanoo pulkkamäki-katsokäpy-äiti.

Vierailija
8/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiaa löytyy kun sitä käyttää! Jos jää vain makaamaan niin onhan se pieni pyrähdys ulkonakin jo saavutus. Tämän huomasin kun olin 6vko vuodelevossa voi jee kun oli vaikeaa aloittaa sen jälkeen arki. Kun kaikki väsytti. Että liikkeelle vain hyvin jaksaa kun pistää jaksamaan!

Vierailija
9/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti lapsen ehdoilla, mutta kuitenkin. Musta oli ihanaa käydä vauvajumpassa ja -uinnissa! Molemmat järjestettiin tässä meidän lähellä, ei matkaan mennyt kuin 10min.

Vierailija
10/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmiten vielä yhtäaikaa =) Teen koska nautin siitä. Olen yh ja kaikki aikuiskontaktit ovat tervetulleita. Mulla vain lapsi on koko ajan mukana ja aika pitkälle hänen jaksamisensa mukaan mennään joten ihan niin paljoa en voi tehdä ja mennä kuin haluaisin. Mutta harvoin on päiviä että oltaisiin koko päivä kaksin kotona. Lapsen unikin on huomattavasti parempaa kun on saanut jonkin aikaa kuluttaa energiaa kavereidensa kanssa kerholla tai missä nyt ollaankaan.

Vierailija
11/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihtyy yksikseen kun äiti esim. laittaa ruokaa? Meillä ainakin lapsi on usein hellan nappuloissa kiinni tai menee vessaan jolloin hän voi heittää tavaroita vessanpytttyyn?

Vierailija
12/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonaoleminen on niin saamarin tylsää, että pitää keksiä kaikkea, jotta jaksaa olla kotiäiti.

Minä jaksoi olla kotona niin kauan, kun oli noita aktiviteettejä. Kun muutin, eikä niitä enää ollut kuin murto-osa, tuli tästä kotiäidistä kamala..... Onneksi tuli mahdollisuus lähteä töihin, ettei tarvinnut vain sohvalla maata ja av:lla roikkua.

Vierailija
13/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

En sano, että meidän pitäisi palata takaisin vanhaan kotiäitiyteen, jossa lapselle annettiin ajasta noin 5 prosenttia ja loppuaika hoidettiin lehmiä. Mutta kyllä aikuisten ihmisten kuuluisi opettaa lapsille, että makaaminen ei ole elämän tarkoitus.

Voi kun kaikki tajuaisivat tämän.

Vierailija
14/14 |
02.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

viihtyy yksikseen kun äiti esim. laittaa ruokaa? Meillä ainakin lapsi on usein hellan nappuloissa kiinni tai menee vessaan jolloin hän voi heittää tavaroita vessanpytttyyn?

Enpä kadehdi sua. Lapsi voi kehitystasosta riippuen tehdä eri juttuja, isompi lapsi voi vaikka piirtää samalla kun itse tekee jotain rauhallista juttua, vaikka lukee tenttiin tai jotakin. Pienemmälle antaa lattialle puukauhan ja muovikipon kun tekee ruokaa, pieni tekee sitä samaa siinä vieressä.