Huhuu PIKAUUSIJAT, missä jono?!
Minnekä ovat kadonneet " Pikauusijat" ? Täällä olisi uusi pinoutuja, jolla poju kohta 7 kk ja rv 5. :)
Uiiui
Kommentit (26)
Minä ainakin jään suosioilla hoitovapaalle täksi väliajaksi. En haluaisikaan vielä viedä tyttöä hoitoon ja minulla fyysisesti niin rankka työ etten varmaan jaksaisi raskautta, työtä ja vauvaa. Esikoistakin odottessa oli töissä rankempaa kuin nyt kotona vauvan kanssa. Vielä pitäisi pomolle uskaltaa kertoa uudesta raskaudesta.
..eli minäkin jään äitiysloman ja kesälomien jälkeen hoitovapaalle noin 4 kuukaudeksi. Sen jälkeen alkaakin jo uusi äippäloma.
laitanpas ehdotuksen eteenpäin jos sen voisi erotella tuohon odotuspuolelle vaikkapa Pikauusijat ( lapsille tulossa pieni ikäero ) tai jotain vastaava.
Itsellä on sellainen tilanne kotona että esikoinen täytti vuoden joulukuussa ja toinen lapsilla LA 24.2.2006 joten ikäero meillä tulee olemaan 1v 2kk.
Yllättävän hyvin tämä odotusaika on mennyt. Ainoa raskasta oli pahoinvointia / väsymystä pari kuukautta raskauden alussa.
Hyvin olen jaksanut touhua tyttären kanssa. Ja hyvin olen pystynyt pitämään hänet sylissä. Vasta nyt kun on raskaudesta enää runsas kuukausi enää jäljellä niin maha rupee olemaan sen verran iso ett häiritsee meidän touhuja. Mies on vissin saanut kärsiä tästä eniten. Energia ei ole riittänyt mihinkään seksiin eikä ole kiinnostanut lähes koko raskauden aikana.
Hyviä odotusaikoja kaikille!
Fia, Becka 1v ja pikku2 ( 33+1 )
Eli minulla on tyttö 4v ja poika 9kk ja nyt rv 6 menossa... Ikäeroa siis tulossa 1v5kk nuorimmaisille...
Pikauusija ;) Poju huomenna 5kk ja minulla rv 10+1 :) Sektio takana ja toinen luultavasti edessä... En huomannutkaan, että teille muille olisi tehty sektiota? Alkuraskaus on mennyt hyvin, kun mies on antanut mun nukkua viikonloppuisin välillä hiukan pidempään. Kovasti touhaa myös pojun kanssa, että saa itse välillä hengähtää. Poju nukkuu tosin 3-4h päikkärit kerran päivässä, että ehtii itsekin nukkustella päiväunet :) Torstaina oli neuvola ja sydänääniä ei vielä kuulunut, joten ultrattiin ja siellä se pikkuinen köllötteli vielä pienessä uimastadionissa ;) Huomenna menen taas neuvolaan, jossa kuunnellaan uudestaan sydänääniä.
Kaikille hyviä vointeja!
-Judie rv 10+1 + poju 5kk, laskettu aika 5.8 ja 1v tulee ikäeroa.
Heips,
innolla luen kirjoituksianne, vaikken itse olekaan vielä raskaana! Itse asiassa yritystäkään ei ole ihan vielä, mahdollisesti kuukauden päästä jos uskallamme ottaa riskin... (vauvakuume ja opiskelu on hankala yhdistelmä) Esikoistytär on nyt 9,5 kk ja ikäeroksi lapsille tulisi mahdollisesti 1v 7 kk, eli ei niin pieni ero kuin joillakin teistä mutta melko pieni kuitenkin.
Minua kiinnostaa erityisesti kuulla miten te pärjäätte arjessa raskaana, vanhempaa lasta hoitaen. Esikoista odotellessa voin melko pahoin alkuraskauden (tosin oksensin vain tasan 2 kertaa...), ja lopussa olo oli ymmärrettävästi tukala. Tyttö syntyi lopulta sektiolla, ja esikon hoidosta sektion jälkeen laitoinkin oman ketjun tälle samaiselle palstalle - jos vaikka sattuisi käymään niin että toinenkin leikataan.
Äitinä olemisen lisäksi aloittelen gradun tekoa, se pitäisi saada valmiiksi ennen toisen syntymää, mikä jännittää melkoisesti. Esikoinen menee todennäköisesti päivähoitoon alkusyksystä n. 1½ vuoden ikäisenä. Miten teillä, menettekö töihin tässä välissä vai jäättekö hoitovapaalle äitiysloman jälkeen?
Jatkakaa siis ihmeessä keskustelua täällä! Ja onnea loppuraskauteen kaikille.