Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean verenpaineen takia ei toista lasta?

Vierailija
17.06.2008 |

Mulla on kohonnut verenpaine. Ei lääkitystä. Toivoisin toista lasta, mutta aikamoinen kauhukuva mielessä: tuttuni kuoli (!) kolmikymppisenä synnytyksen jälkeen synnytyksen mukanaan tuomiin komplikaatioihin. Oli verenpainepotilas.

Kokemuksia? Näkemyksiä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että mitään ongelmaa on, jos nytkään et lääkitystä vielä ole tarvinnut, ja asia on seurannassa koko raskauden ajan.

Vierailija
2/2 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verenpainetauti,johon siis on lääkitys aivan normaalistikin. Eka raskaus oli hiukka hankala,kun lääkitys ei oikein tehonnut. Kuitenkin lopputuloksena tyttö,joka nyt 9-v.

Eka raskauden jälkeen mulla korjattiin verenpainetautia aiheuttavaa "vikaa" ja lääkitykset alkoivat tepsiä.Nyt pitkän tauon jälkeen odotan toista,raskaus tällä kertaa sujunut hyvin.

Ota yhteyttä esim. perhesuunnitteluneuvolaan jo ennen raskauden yrittämistä,jotta tilanteesi ja lääkityksen tarve osataan suunnitella ajoissa.

Vaikea kommentoida tuoda tuttavasi tapausta,mutta pelkkä verenpaine tuskin on ollut syynä hänen kuolemaansa. Ehkä osatekijänä komplikaatioiden syntyyn,muttei koko syy varmaankaan. Todella kauheaa joka tapauksessa,mutta ÄÄRIMMÄISEN harvinaista nyky-Suomessa.

Raskauteen liittyy AINA monenlaisia riskejä,terveilläkin ihmisillä.Mutta riskit ovat pienemmät kuin riski jäädä auton alle tai tuntemattoman pahoinpitelemäksi. Toivottavasti saat pelkosi kuriin ja rohkaistut lasta yrittämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi