Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylävatsakipu jalkeilla ollessa

16.06.2008 |

Hei! Onko tällainen vastaava kipu ylävatsalla, minulla aavistuksen verran enemmän oikealla puolella, kenellekään tuttua? Aiemmin kipu saattoi tulla ajoittain rasituksessa, kuten kävelylenkillä tai vaikka kauppareissulla. Nyt se on kuitenkin kestänyt jo neljä päivää ja tulee lähes aina kun olen jalkeilla vähänkin kerrallaan. Kaikenlainen puuhastelu kotona tuntuu hankalalta. Istuminen ja makaaminen helpottavat kipua selvästi ja silloin sitä ei oikeastaan ole lainkaan. Jalkeilla ollessa sitten tuleekin aika ikävä kipu. Ihan kuin jokin pingottuisi sisällä äärimmilleen, kiristyisi tai lähes repeytyisi. Tuntuu noin kämmenen kokoisella alueella. Itselle tulee tästä aika inhottava mielikuva kohdun repeämisestä tai istukan irtoamisesta. Tämä on toinen raskauteni ja viikolla 31+3 mennään. Ensimmäisestä ei ollut mitään tällaista. Olisikohan mahdollista, että johtuisi kiinnikkeistä tms? Raskausmyrkytyksen oireitakaan ei taida olla muita.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvisikö sinulla syy tuohon kipuun?

Mulla on taas alkanut olemaan tuota kipua ja juuri oikealla puolella. :( Neuvolassa ei tiennyt mikä on vialla, sanoi vaan että vauva vaan potkii siihen kohtaan... No, eipä potki, eli ei toisin sanoen ollut terkalla hajuakaan mistä johtuu. Meinasinkin nyt soittaa synnytyssairaalaan.

Anne rv 37+1

Vierailija
2/5 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minullakin oli kipua ylävatsalla loppuraskaudessa, kun odotin esikoistamme. En kyllä tajunnut olla kovin huolissani silloin, en edes tainnut terkalle mainita. Ihan terve ja täysi aikainen poika syntyi.

Shayen 20+0 ja poika melkein 2v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärilläkään mitään muuta sanoneet kun että ota Panadolia. Ei tässä mitään hätää ole, kun vaan on kotona, mutta jos jotain pitäis tehdäkin, niin sitten alkaa sattumaan. Onneksi enää kolme viikkoa laskettuun aikaan.

Anne

Vierailija
4/5 |
30.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime viikolla käydessäni ja terkkari teki lähetteen äitipolille. En tiedä, että ajatteliko oikeasti, että voisi olla jotain vakavaakin, mutta ainakin mun mielenrauhani takia sen varmaan teki. Sanoi, että saa ainakin varmistuksen, ettei kipu tule istukasta. Ja jos se on jotain muuta, voi olla ettei syy selviä ja tuskin on vakavaakaan sitten. Tunnusteli myös vatsan päältä vatsalihaksia siitä, missä kipu on ja totesi, että jotain nystyjä tuntuu. En tiedä onko normaaliakin? Itse olen vähän alkanut miettiä, josko vatsalihakset tms. ovat revähtäneet. Terkkari sanoi, että ovat edelleen tuossa vatsan päällä, vaikkakin ohuina.

No äitipolilta tuli sitten aika kahden viikon päähän lähetteen saapumisesta. Eli ilmeisesti ei sielläkään pidetä vakavana vaivana... Aika olisi ensi viikolla. Nyt on sitten parin päivän aikana tuntunut siltä, että vaiva olisi hieman helpottanut. Olen pystynyt kävelemään paljon paremmin, eikä kipua ole välttämättä tullut tällöin ollenkaan. En tiedä, kuvittelenko vain, mutta olisikohan vauva laskeutunut hieman. Alavatsalle ym. alemmas on nimittäin alkanut tulla enemmän tuntemuksia. Toivon, että näin jatkuisikin.

Pyykkis 33+3

Vierailija
5/5 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jossain vaiheessa raskautta (mullakin toka raskaus) tuota ylävatsakipua, joka tuli esim. kävellessä. Meni kuitenkin sitten ohi, eikä pahentunut niin kuin sinulla. Nyt on rv 35+jotain, eikä kipua enää ole.

Sinuna kävisin kuitenkin varmuuden vuoksi neuvolassa, ettei vaan sittenkin olisi esim. se raskausmyrkytys?

Anne