Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Torsti pydeen, syyssankarit vm. 2004!

29.12.2005 |

Nonni!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli niiiiin väsy päivä, etten kopeutunut koneelle. Mutta yhtenä kappaleena edelleen ollaan, voip olla, että vielä pääsiäisenäkin olen tässä samassa muhkeassa olomuodossa (((.)))

Teretulemast mukaan Alli. Kivaa, että uusiakin eksyy aina mukaan. Ja heti täällä " tutustuu" .

Ayapin Väkkärälle, Pilen lapsukaisille ja Tuttiksen perheeseen megasuperhyperannos paranemissäteitä ---------***********. Ja moneen muuhunkin perheeseen, jossa sairastetaan.

Vedin aika lahjakkaasti tänään nurin portaissa :( Onneksi ei näyttäisi eikä tuntuisi tapahtuneen pahempaa. ei supistele, ja vauva liikuskelee. Isot mustelmat tosin ranteessa, pohkeessa ja selässä, mutta se on pientä. Onneksi ei ollut T sylissä, ois voinut käydä pahastikin. Mulla on ollut aikaisemminkin tapana kaatua portaissa, silloin T:n odotusaikaan olin viemässä meidän toista koiraa ulos, niin vetäisin silloin ulkorapuissa nurin niin että polvet aukesi. Onneksi T ja koira säilyivät kunnossa. Minäkö kompura, vanhuus tulee. Pitänee hankkia rollaattori avuksi.

Jaksaispa lähteä katselemaan alennusmyyntejä, mutta ei oikein inspistä. T ja isoveikka tarvitsisi kengät, isoveikka lisäksi toppahousut. Vauvallekin olisi ihana ostaa jotain, mutta en uskalla vielä ostella vaaleansinisiä/vaaleanpunaisia, jos sattuukin että lääkärin ultraukset ja sukupuoliveikkaukset sattuu menemään pieleen. Nimimerkillä kokemusta on ( T:n pitäisi nimittäin olla lääkärin sanojen mukaan tyttö.... mutta en minä ennen ole kyllä tytöllä vehkeitä nähnyt :D)!

Uusi vuosi ollaan kotona tai sitten minä oon sairaalassa. Raketteja käytiin eilen isoveikan kanssa ostamassa, ei ollut meillä päin myytävänä Iso-Esaa... heh. Kummallisia nimiä noilla raketeilla. Mielestäni raketti on raketti. Vaikkakin tuollaiset nimet laittaa mielikuvituksen laukkaamaan...

No joo. Nyt saa tämä jonniin joutava lörpöttely loppua. Ei mulla siis mitään asiaa ollut, tekstiä vaan näyttää tulevan.

Mimmu, T 1v3½kk sekä masuasukkikaveri 39+4 huoh!)

Ai niin, T on löytänyt uusia herkkuja; koiran murot ja -keksit maistuu... yöööööks! Kyllä turkki kohta kiiltää.....

Vierailija
22/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kärkeen Alli, tervetuloa joukkoomme! Meilläkin syyslokalapsi, eli 2.10. syntyi poika, la oli 26.9.

Ja kaikkiin sairastupiin parannuspuhalluksia!!! Kovat on taudit ja sitkeätkin sellaiset liikkeellä.

Meidän aamu alkoi tänään jo paljon paremmin. Ensiherätys oli jo puoli tuntia myöhempi, eli kello 6. Otin Onnin viereeni, siinä se touhusi ja istui hetken ja sitten nukahti. Itse torkuskelin, enimmäkseen valvoin ja Onni heräs 7.45!!! Mahtavaa. Sitten käytiin kaverin luona kylässä. Työkaveri muutti tänne Ouluun töihin, on siis entinen työkaveri...

Ehkäpä nämä aamut tästä paranee. Pitää katsoa, miten kotona sitten menee. Siellä on se huonopuoli, että mies lähtee töihin aamuisin niin sittenhän Onni saattaa valpastua liikaa siinä meidän välissä.

Uudenvuoden suunnitelmat. Serkku järkkää illanistujaiset, sinne mennään. Miehen ehto niille oli, että ne on lapsettomat. Joten ilmoitettiin vaan mun äidille, että me mennään sinne, Onni jää teidän hoitoon:) Sunnuntaina pitäs kyetä kotimatkalle Onnin päikkyjen aikaan, joten siihen malliin pitää juhlia. Tämä viikko on ollut niin vähäuninen mulla, että varmaan en edes jaksa valvoa puoleen yöhön.

Niskaa jomottaa. Taidanpa lopetella nyt, Onnikin on jo tunnin nukkunut, alle tunti jäljellä, uskoisin.

Ihanaa kun pääsee pian kotiin, paikkaan, joka on lapsiturvallinen. Täällä on portaita ja varsinkin nämä pirtinpöydän penkit! Kiipeilee sujuvasti näiden päälle ja tänään sitten jo tippui poika parka. Onneksi suorille jaloille siten, että piti käsillä pöydän reunasta kii. Säikähti vaan.

Mutta jouluaattona kävi pahemmin. Kaatui suoraan selälleen syöttötuolissa istuessaan! Potkaisi pöydästä itsensä nurin! Ja kaikki me seistiin ihan vieressä mutta se kävi niin äkkiä. Voi sitä itkun määrää! Taisi vaan enemmänkin säikähtää, kun oli sitten jo ihan ok kunhan itku lakkasi. Kyllä minäkin menin paniikkiin. Takana on kiikkustuoli ja voi jestas, jos se kiikun jalka olis ollut siinä kohdalla. Silloin olis käynyt pahasti. Syöttikseen tehtiin semmoset jalakset, ettei saa enää kaatumaan.

Ei sitten käyty lääkärissä kun kaikki näytti olevan ok eikä alkanut oksentaa eikä mitään. Sanokaa viisaammat, olisko pitänyt siitä huolimatta mennä???? Alla oli matto ja lattiat on " pehmeät" , siis ei mitkään kivilattiat.

Tällaisia tapahtumia täällä.

T-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehtii samalla kirjoitella hieman.

Inhottavaa kuinka niin monella on kipeänä lapsi(a) tai on itse kipeänä tai vieläpä molemmat :( Pikaista paranemista! Toivottavasti uusi vuosi tuo kaikille roppakaupalla terveyttä!!

Mimmuli: Joo, olen huomannut tämän palstan riippuvuutta aiheuttavan ominaisuuden :) Ja se, että olen tullut nyt tänne mukaan, ei varmaankaan ainakaan vähennä tätä riippuvuutta....

UudenvuodenG: Meillä perinteisesti on uutta vuotta vastaanotettu ystävien ja hyvän ruuan merkeissä. Niin tänäkin vuonna. Tällä kertaa me olemme vastuussa juhlien järjestämisestä. Koska mukana juhlivat myös lapset, on menu sen mukainen: nakkeja, lihapullia, salaatteja, minipizzoja, jne. Vähän kuohuviiniä aikuisille. Raketteja ja tinaa. Aika perinteistä menoa siis. Pääasia kuitenkin että näkee ystäviä!

Juhlat varmaankin loppuvat jo ennenkuin vuosi vaihtuu :) mutta ei se mitään. Jotkut tosin saattavat jäädä myöhemmäksi.

Onko täällä ollut jo joskus puhetta millainen on päivienne rytmi? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Meillä vaihtelee vielä vähän päivästä toiseen, kun neiti ei vieläkään osaa päättää nukkuko yhdet vai kahdet päiväunet. Välillä menee viikkokin yksillä unilla ja sitten taas tapahtuu jotakin ihmeellistä (kuu väärässä asennossa?) ja hän tarvitseekin unta enemmän. No, kaipa se tästä tasoittuu kunhan kasvaa. Ja 2 päiväunet päivinä mammakin saa lepuuttaa koipiaan enemmän. Mulla kun on vielä juhlaa - ei ole kuin tuo yksi (vaikka ei se silti aina juhlaa ole ....)

Meillä siis YLEENSÄ neiti heräilee siinä puoli yhdeksän ja puurot syödään ysiltä. Sitten lähdemme ulos. Tai jäämme sisälle leikkimään. Lounas syödään puoli yksi ja yhdeltä alkavat n. 3 tunnin päiväunet. Kun niiltä heräilee, syö taas lämmintä ruokaa. Ja iltapuurot ovat joskus kasin maissa jonka jälkeen lähtee höyhensaarille. Välipalaa en ole tähän rytmiin saanut ympättyä kun ei neiti edes halua mutta hedelmät nyt sitten menevät jälkiruokina yleensä. Sitten jos nukutaan kahdesti, on päivän kulku hiukka toisenlainen.

Tunnekeskusteluun pistän vielä vähän lusikkaani. Mä olen kyllä sellainen, että tunnetilani näkyvät ja kuuluvat. Ja minusta niin on hyvä. Tiettyyn rajaan saakka, tosin. Joskus karkaa mopo käsistä :( mutta osaan myös pyytää anteeksi. Koska silloin kun kiukkuan, tulee myös sammakoita. Ei hyvä juttu.

Torstain jatkoja!

Alli

Vierailija
24/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torsti-pinojen alkuperäinen perustaja Tiivii taitaa painaa duunia niin ettei tänne ehdi?!

Mimmulille taidan laittaa lihomissäteitä;) Kuulostaa hurjalle että olet laihtunut. Siis kaikessa hyväntahtoisuudessani vain huolehdin:) Jaksua sinne raksalle ja öihin!

Keilin: Vai että normaali negatiivisuus, heh, en vaan ole moista huomannut:) Onnittelut anopin häipymisestä. Minä olen todennut että anopit on oma sukunsa ja niiden ymmärtämiseen kannattaa käyttää mahdollisimman vähän aikaa ja energiaa. Tämän ihanainen anoppi on nyt kääntänyt kelkkansa haukkumisesta ylenpalttiseen kehumiseen. Ja mua ottaa se sairaasti aivoon!! Nim. ikinä ei ole mikään hyvin....

Ankkis: Jaksua sullekin ja jospas hiljalleen löydätte uusia mukavia perinteitä uuteen vuoteen. Teillä tuntuu jotenkin niin helposti tuo remontti etenevän, vaikkei varmasti sitä ole. Tuutteko meille hommiin, sitten kun siellä on valmista?!:)

Sairastupiin paranemista toivon edelleen, omani jätän jo laskuista, tähän soppaan ei auta enää mikään, joten olemme päättäneet sopeutua elämäämme ikuisesti kipeinä. Motin nuha senkun pahenee ja aamulla oksensi. Hohhoijaa. Ja meikällä on niin väsy koko ajan, että luulenpa ettei tauti ole vielä ohi. Musta tuntuu etten muusta osaa puhuakaan enää kuin siitä kuka on sairas ja millä tavalla. Oma pääni on siis pahiten kipeenä;)

Sinin flunssan helpotusta toivon ennen uutta vuotta, notta ei aivan mene suunnitelmat pilalle!

Mimmua meinasin jo huhuilla. Onneksi ei käynyt sen pahemmin kaatuessa. Muistathan toki, että kun synnytys alkaa, tulet aivan ensimmäiseksi meille raportoimaan, sittenhän sinulla on vielä aikaa 50 min. ennen kuin lapsukainen on maailmassa:) :):) Voimia loppumetreille!

Ynis: Luonnonkihara on ihan jees, mutta se on niin oikukas. Jos se olisikin aina nätisti puristettavissa kiharaan, mutta kun tällaisilla pakkasilla esim. nousen sängystä kertakaikkisen kammottavalla sotkupesäkkeellä, joka on sähköinen ja sisältää sekä kiharaa että suoraa. Tämä meikäläisen pehko kun on niin paksu, että olen vähän miettinyt kannattiko tuo leikkaus. Elokuussa pätkäisin pitkät hiukset ja mies kannustaa pitämään lyhyenä, mutta en tiedä. Täytyy kysyä kampaajalta joskos nämä saisi hiukan ohuemmaan näköiseksi.

Tunne asiasta vielä sen verran, että vaikka mielestäni olen kovasti viime aikoina kehittynyt tunneilmaisussa, silti tuntuu että moni asia edelleen näissä äitiyden tunteissa on tapu. Ja peesaan myös pileä siinä, että meidän parisuhde voi paljon paremmin, kun nielen muutaman kivahdukseni, koska niitä riittää hyvin pienistäkin asioista. Olen vain sellainen, mutta omista tunteista kertominen sekä hyvinä ja huonoina aikoina on meillä se mikä pitää suhteen pinnalla.

Jatulle voimia. Ymmärrän tunteesi. Itsellä on ollut tosi alakuloinen olo, kun en voi oikein toteuttaa tarvettani sosiaalisista kontakteista. Syksyllä pääsimme jo hyvään tasapainoon, mutta tämä sairastaminen kyllä sotkee kaiken. On tylsää kun ei pääse ulos, ei kerhoon ja ei oikein voi ketään tavata. Kyllä se käy mielen päälle ja joudun myös tsemppaamaan oman fiiliksen kanssa paljonkin. Varsinkin kun tuo auto on rikki enkä pääse minnekään kuin erikoisjärjestelyillä.

Pulipulipuli

Aavis ja Motti 1v3kk1pvä

Vierailija
25/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän sen nyt sitten täällä, kun eilen siivottiin jo :) kaveri oli poikansa kanssa aamulla leikkimässä meillä ja nyt Ida nukkuu. Meillä ollaan lomarytmissä, nukkumaan Ida menee n. klo 22 ja aamulla herätään klo 10, ihanaa!!!! Siis ei tietenkään oo kauhean hyvä kun koulu ja p.koti alkaa sitten loppiaisen jälkeen, mutta on ihana nukkua pitkään :) Jännää, että nyt Ida nukkuu 12h (tai 11h) yössä kun saa mennä myöhemmin nukkumaan, mut jos laitetaan ysiltä nukkumaan niin klo 7 on ihan varmasti jo hereillä.

Alli, tervetuloa joukkoon! meillä on syyslapsonen, syntyi 3.9 tarkkana tyttönä, la oli samana päivänä :)

Paranemista kaikille sairaille, nyt ja heti!!!

Hienoa, et Sassallekin on löytynyt syötävää, mun piti sitä jo kerran kysyäkin mutta enpä sitten muistanut.

Ihanaa Kukkuu, et kaikki oli ultrassa hyvin :)

Wautsi, Enkeli, että aakkoset! Ida on juuri oppinut k-kirjaimen, eli sanoo nyt kakka ja kurrrrr (kurkku). Mieletöntä, et teillä Nea osaa jo niin paljon sanoja ym. Mun äidin työkaverin tyttö oli 1v8kk kun oppi kävelee, mut sitä ennen se osaskin jo puhua ja oli vaipatkin jo hylätty. On muuten pitäny kysyä, et mitä maitoa Nea nykyisin juo?

Vai on siellä huonot alet ollu, täällä päin on ollu ihan ok. Ida on saanu hirveästi uusia vaatteita, tai siis paitoja, kun on ollu niin edullisia. Jännä juttu, tänään Idalla on yllään LIndexin paita, joka on kokoa 92 ja on sopiva... eikä Idakaan ole mikään iso, oisko joku 9,4kg ja 77cm.

Mimmulille jaksua raksahommiin, samoin ku Ankkikselle. Mä kannatan kans viininpunaista (siitä matosta tai verhoista ku oli puhetta), mun vanhemmilla on vihreä sohva ja viininpunainen matto, on tosi hyvä yhdistelmä.

huh Mimmu, ettei käynyt pahemmin. Onneks ei ollu T sylissä ja vauvallakin tuntuis olevan kaikki hyvin. Mun kaveri kompastu sisällä imuriin, kaatu lapsi (1v2kk) sylissään niin et lapsi jäi alle. Onneks oli lapsella villavaatteet ja toppavaatteet sillon yllä niin ei menny kylkiluita poikki. Kieli halkesi kahdesta kohtaa ja verta oli tullut aivan hirveästi. Tosi nopeesti on kylläkin parantunut, tosta aikaa nyt reilu vko ja poika syö jo ihan normaalisti.

Minäkin luin Ayapin tapaan Rivon Satakielen, oli todella hyvä.

Uus vuosi: Mennään meidän peruspaikkaan, eli kavereiden vanhempien luo, vanhukset siis poissa kotoota. Sinne tulee taas joku 20 henkilöä, meillä Ida mukana joten mennään vaan alkuillasta. Ollaan oikeastaan ainoita lapsellisia meidän kaveripiiristä, onhan miehen siskolla lapsi, mutta heidän seuraa en jaksa. Varmaan muutamia raketteja ammutaan, Ida tykkää tosta paikasta kun siellä on piano ja koira :) sit lähetään pois kun muut ryhtyy juomapuuhiin.

Ai niin, minkäkokoinen jalka teidän syys/lokataaperollanne on? Oon miettiny tätä jo jonkun aikaa, en oo vaan muistanu kysyä.... Idalla on 22, eli aika kiitettävän kokoinen kinttu. Jotkut kengät on vielä 21. Miehellä on 44, sama ku siskollaan!!! Toivottavasti Idan jalka ei sentään niin isoksi kasva, mulla itellä on 38.

Nyt painun siivoamaan Idan vaatekaappia, taas on neiti kasvanu ja vaatteita jääny pieneksi.

Petra ja Ida ens viikolla 1v4kk

Vierailija
26/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

yön nukuttu vähän liiankin hyvin, puhallukset toimivat, olinkin jotain tuulen viretä huomaavinani makkarissa. Tosiin korvasärky hellitti kun lääke alkoi vakuttaa jaa aamuyöstä otin lisää, kun alkoi vihlomista tuntua. Kökkömäistä on se, ettei voi päätään millään laittaa alaspäin, siis katsoa ees kunnolla alas tai kumartua lasta kohden vaan häätyy mennä kyykkyyn. Mitenhän selviän tukanpesusta, ois vieraita tulossa ja mulla ihqu rasvis taas. Kärsiikö kukaan muu sellaisesta teinitukasta, joka rasvoittuu sikanan alle vuorokaudessa, ei kiva ei. Nyt en jaksa kylmään suihkuun mennä ja Nyttynenkin nukkuu, niin pitis pää khh:n altaassa pestä, saa nähdä miten käy.

Huomenna menemme kuiteskin tutustumaan hoitopaikkaan, tänään soitin. Vaikka olemme kipeitä halusivat ottaa vastaan, sillä muut lapsetkin on olleet samassa taudissa. Kovasti kuulluu olevan korvajuttuja liikkeellä. Josta tulikin mieleeni, että annatteko korvatulehduksessa olevalle kipulääkettä säännöllisesti ja kuinka kauan? Minä olen antanut ja meinaan kyllä antaakin, kun enhän voi tietää särkeekö vai ei.

lääkäri muuten neuvoi että mieluummin niistää/vetää räkää sisäänpäin kuin että turisuttaa paperiin, menee kuulemma kaikki röörit tukkoon. Hmmm...mihin tääkin räkämäärä muka ois mahtunut, kysyn vaan?

Pah, pitää suoriutua tuonne siistimispuuhiin.

Tuttis

Vierailija
27/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surffaan

Vierailija
28/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5979252&p=1&mpage=3&tmode…

Kukkuulle tarwis sanua vieläkin, että onskua! Elokuvissa omaa mahaansa jännä katsoa. Vähän oon kyllä kade... teille kaikille raskiksille... snirf. Meillä ei tärpännyt taaskaan enkä moiseen uskalla uskoakaan ennenkuin Hellu (o)(o)vieroittuu. Eli ei varmaan lähimpään kymmeneen vuoteen...

Hellulle kuuluu hyvää ja omituisuuksia. Meidän entinen tirpunen, joka vähän nokki kultakalahuulillaan ruokaa, on enää muisto vain ja nykytyttömme syö reippaasti + paljon. Tästä lieveilmiöinä huomattavan reipasta kasvua SEKÄ hyvin nukkumista. Ynnä reipasta mieltä. Ja kakkaa (ihQ!!!!!).

Jotta ette nyt ihan säikähtäisi, niin lisättäköön vielä, että tähän päivään mennessä H on nukkunut yhden kerran (= 1 x) putkeen 9 h... meillä tuo hyvin nukkuminen tarkoittaa siis 2-3 herätystä per yö. Mutta kuitenkin!

Hellunen leikkii nyt päivät pääskysten uudella FP farmillaan, joka oli joulupukilta napakymppi. Muumividioita jaksaa tuijotella joskus ja musaa täytyy olla, jotta laalaa & jorata ja hyppiä (hyppii tasajalkaa - joko huvikseen tai kiukuissaan itsekseen tahi sitten aina kun joku sanoo HOP). Kirjoja lukee edelleen itsekseen ja erilaisissa kokoonpanoissa mieluusti. Piirrelty on vahaliiduilla ja sormiväreillä, mutta voiton vie kuulakärkikynä, jotka kaikki ovat pannassa sen jälkeen kun kävi ilmi että Helmi osaa kuin osaakin ottaa sen korkin irti ja/tai napsauttaa terän päälle... Parhaat lelut ovat kuitenkin isin avaimet ja lompakko sekä rannetietokone, jota Hellu on saanut (ei minun suostumuksella kylläkään) aina jyrsiä.

Ja plaah, nukkumaan mentävä, jotta aamulla jalka nousisi ja aleen veisi.

Uneja ja Parhautta Teillens,

m:)

Vierailija
29/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vain smurffaamaan!

:)

Vierailija
30/30 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nea ei herää kuurojen herätyskelloon, mutta minä herään :( Siksi taas ajoissa ollaan herätty.

Eilinen alemyynti Itiksessä oli pettymys. Tosi vähän lastenvaatteita oli alessa, H&M:ssa vaan muutama rätti ja en saanut itselleni ulkoilupukua. Juutuinpa vielä toppahousuihin pukukopissa ja ystäväni oli jo kutsumassa myyjää paikalle, apua!

Joten Jatu, mennäänkö joku päivä ostoksille!? :)

Alli, welcome!! :) Muutkin taustailijat, tulkaapa esiin! Mihin katosivat Taapero, Eetvart ja Erik-Saana? Mitä kuuluu Leppikselle?

Kukkuu, ihanaa et kaikki oli ultrassa hyvin! :)

Ayap, voi pientä Väkkärää...paljon voimia sinne! Ja muillekin, kun nyt on niin paljon sairastelevia!

Tuttis, toivottavasti sait itsekin nukuttua!

Tänään pitäis kaverin tulla poikansa kanssa käväsemään ja sitten onkin siivouspäivä, ei huvita plääääääääh! Nea edelleen nukkuu. Olin onnellinen että eilen nukahti illalla 21.30, kun yleensä menee myöhempään ja niin toivoisin, että rytmi muuttuisi, ettei tyttö valvoisi niin myöhään.

Uudesta vuodesta ei tietoa :( Tuntuu, et kaikilla kavereilla on jo omat suunnitelmansa. Varmaan istutaan tylsästi kotona ja mä stressaan, et herääkö Nea rakettien paukkeeseen. Mä ainakin herään, en edes jaksa valvoa niin myöhään.

Ynis, Neakaan ei enää kauheesti nauti pulkkailusta. Oikein odotin, et tulis lunta ja nyt ulkoilu on vieläkin nuivempaa. Nea ei halua kovin konttailla lumessa, kun se on raskasta, ei viihdy kauaa pulkassa, ei nauti mäenlaskusta, haluaa syliin. Oli vähän lyhyt puistoreissu eilen. Oppis jo kävelemään...on vaan toooooooosi arka. Kun huomaa, ettei pidetäkään kiinni, alkaa melkein itkeä ja pudottautuu polvilleen. Mut nyt taitaa tytsy heräillä.

Jakselkaa kaikki ja mukavaa päivää, jos mahdollista!

Enkeli1 ja Nea