Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasen vajaatoiminta

28.12.2005 |

Kyselisin onko kenelläkään kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja yrityksistä tulla raskaaksi? Itselläni " raja-arvoiset" -kilpirauhasarvot, ensimmäinen lapsi tärppäsi seitsemännestä kierrosta. Nyt pikkukakkonen olisi tervetulllut, mutta pelkään taas tuota pitkää odottelua tärppäyksen suhteen. Huomenna menen uusiin verikokeisiin, mielelläni aloittaisin koelääkityksen josko se nopeuttaisi asiaa?! Onko kenelläkään siis tästä aiheesta kokemuksia, milloin on lääkitys aloitettu ja onko ollut vaikeuksia tulla raskaaksi kyseisen taudin kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
28.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä ihan oikeeta kokemusta, mutta piakkoin luultavasti..

mä oon myös menossa huomenna verikokeeseen ja mielenkiinnolla sitten oottelen mitä tulokset kertovat.

Itselläni on todettu esikoisen aikana liikatoiminta(basedow) ja hän oli ihme. Niillä arvoilla olisi kuulemma ollut mahdotonta tulla raskaaksi tai olisi ollut miltei pakko saada keskenmeno. T4V 87 parhaimmillaan.

No kakkosen kohdalla arvot oli suht kunnossa, hetkittäin lievään vajaatoimintaan menivät mikä oli vielä ihan ok.

Nyt ollaan koko syksy yritetty kolmosta ja otin just äskettäin asian puheeks neuvolassa, kun ei oo vielä tärpännyt ja olokin on ollut aikas huono.

hän tarkisti koneelta tiedot ja mun viimeset arvot oli otettu elokuussa ja muistan selvästi soitelleeni vastauksista ja niiden piti olla normaalit.

No ei ne ollutkaan.

Niiden mukaan mulla ois jo silloin ollu aika vakava vajaatoiminta käsittääkseni, tai en mä tiedä mikä on vakava ja mikä ei. mutta t4v oli 0 ja tsh 44,8.

Selittäisi paljon miksi olo on ollu melko kaamea pitkän aikaa, mutta neuvolantäti meinas, että oisivat väärinpäin, koska T4V ei kuulemma voi olla 0.. No tiedä häntä.

Huomenna siis otetaan verikoe ja nähdään oisko tilanne tasottunu itsestään vai ei. Mun taudin jälkitilana tuo vajaatoiminta on kuulemma ihan yleinen.

No joka tapauksessa oon ymmärtänyt, että raskautuminen sekä liika- että vajaatoiminnassa on vaikeaa ellei mahdotonta ja siksi epäilen, että meidän mahdollisuudet meni siinä, kun sillonen lääkäri ei osannut tulkita tuloksia eikä ymmärtänyt ees teettää uusia kokeita. Tai sitten se ei ees oo katsonut vastauksia..

Mä olisin halunnut aloittaa lääkityksen samantien, mutta nykyinen lääkäri toppuutteli ja haluaa ensin katsoa uusien kokeiden tulokset.

Äärimmäisen turhauttava tilanne.

Eli tavallaan en osannut sulle mitään vastata vielä, mutta ilmeisesti kohtapuoliin tulen huomaamaan käytännössä miten nopeasti lääkkeet auttavat! =) Toivottavasti ainakin nopeasti..

Toivottavasti sun arvot on riittävän hyvät, että et joudu kauaa odottelemaan odotusta! =)

Vierailija
2/2 |
29.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin minulla oireet tulevat hitaasti, ja vastaavasti olo kohenee aika verkkaisesti sitten kun lääkkeen aloittaa huonosta tilasta. Pahin oireista oli pahantuulisuus (lievä ilmaus), muita vilu ja väsymys. Mutta kun on lääkitys kohdallaan, kaikki on ok eikä vajaatoiminnasta ole mitään vaivaa ja raskaaksi tuleminen onnistuu ihan normaalisti. TUo Piipaan tsh on muuten aika paljon yli viitteen eli maksimi 4 on normaali.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla