Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puolisolle puhua ihan mitä sattuu?Kaiken mitä sylki suuhun tuo?

Vierailija
16.06.2008 |

Kestääkö parisuhde ihan minkalaisen vaan sanomisen?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista pitää kunnioittaa enemmän kuin itseään

Vierailija
2/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jotain käytöstapoja pitää olla vaikka naimisissa ollaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietenkään voi sano ihan mitä mieleen tulee.Jotta suhde kestää, siinä täytyy rakkauden lisäksi olla myös kunnioitusta. Ja jos toista kunnioittaa, ei sano ihan mitä sattuu, vaikka kuinka ärsyttäisi.

Itselläni tulee huono omatunto jo pienestä tiuskimisesta, ja oon hetkessä pyytelemässä anteeksi, en vois kuvitellakaan sanovani rakkaimmalleni liian pahasti, kuten en kyllä kenellekään muullekaan.

Jos oon tosi vihainen/kiukkuinen, silloin mieluummin mökötän ja olen hiljaa, toinen kyl tajuaa siitäkin että nyt ollaan ärtyneitä :-)

Vierailija
4/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin tehkää se myös heille.

eli miten haluat itseäsi kohdeltavan niin kohtele niin myös toisia.

Vierailija
5/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöskään ihan jokaikistä asiaa kertoa. Pieni salaperäisyys on aina eduksi. Ja tällä en tietenkään tarkoita että jotain uskottomuutta olisi. Pieni mystisyys pitää sitä kiinnostuksen liekkiä vireillä. t. 25 v aviossa ja liekki palaa yhä.

Vierailija
6/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta puolisoa ei saa tahallisesti loukata, pilkata ja julkisesti (tai yksityisesti) nöyryyttää. Ei toisesta oikeasti välitä jos näin toimii, vaikka olisi sitten kuinka kova riita päällä.

Vierailija
7/12 |
16.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ollaan vähänkin kiukkuisia. Musta on ihan käsittämätöntä, miten kamalasti me toisiamme loukataan, sanotaan henkilökohtaisuuksia, haukutaan toisemme sukulaisia, sanotaan asioita joista tiedämme toisen loukkaantuvan. Siksi käsittämätöntä, koska ei mun (eikä miehen) lapsuudenkodissa puhuttu näin.

Vierailija
8/12 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle periaatteessa voi puhua kaiken sen mikä tuntuu tarpeelliselta puhua. Mutta ei toista saa solvata

Vierailija
9/12 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mieheni on sitä mieltä, että puolisolle pitää voida sanoa mitä vaan. Eli pitää sitä jonkinlaisena "rehellisyytenä". Olen yrittänyt sanoa, että ei ole kyse siitä, mistä puhuu tai mitä sanoo, vaan miten sanoo. Että kyllä sitä hiukan voisi miettiä, miten asian muotoilee, ettei tahallaan toista loukkaa. Tuohon mies sitten toteaa jotain tyyliin: "No, täytyy sitten varmaan lopettaa asioiden kertominen sulle. Sä olet mun vaimoni ja mun pitäis pystyä puhumaan sulle." Voi jeesus. Eli käytöstapoja ja diplomatiaa saa harrastaa vain muiden ihmisten kanssa, ja vaimolle voi puhua miten vaan?

Vierailija
10/12 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se, MITEN puhutaan, on ratkaisevaa.

Puolisolle voi esim. sanoa, että tähän ruokaan ei ole nyt tainnut tulla tarpeeksi suolaa, käyn hakemassa suolapurkin ja maustan lisää.

Puolisolle EI voi sanoa, että hyi saatana miten pahaa, etkö sä osaa yhtään laittaa ruokaa, perkeleen ääliö!

Pieni vivahde-ero ;-)

Vierailija
11/12 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sit voi aina myöhemmin pyytää anteeks. ja tää on mun mielestä niin väärin et ei muka tarvi ollenkaa hillitä sanomisiaan

Vierailija
12/12 |
17.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyllä ihan tuollaiseen kielenkäyttöön ole tottunut, vaikka 20 v naimisissa ollaan oltu

kai se parisuhteen puhumisen malli tulee omasta lapsuudenkodista???

T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi