Vauvan sykkeestä.
Olin eilen neuvolassa ja vauvan sykkeet oli huomattavasti alemmat kuin ennen. Eli koko raskauden ne on ollu siinä 150 paikkeilla ja nyt vain hieman yli 120. Th sanoi että ihan normaalia.. viikkoja on tänään tasan 41. Miten voi olla normaalia että ne onkin yht äkkiä niin paljon alemmat. Hänen arvio koosta oli kanssa aika mielenkiintoinen, kuulemma nelosella alkais luku, huh. Pikkasen pistää jännitämään. Perjantaina vasta Kättärillä yliaika kontrolli. Odotanko kiltisti siihen asti.... Niin moni asia mietityttää ensikertalaista.
Kommentit (2)
synnytys on lähellä. VAuva ei mahdu liikkumaan juurikaan ja on jatkuvassa lepotilassa. ELI varmasti kaikki ok ja johtuu samaisesta asiasta! Onnea synnytkseen!
Areza 19+2
Neuvolakorttia katselin ja mulla on vauvan sykkeet ollut esim.:
rv28+0 --> n.138
rv36+2 --> n.160
rv38+0 --> n.155
Kerran mitattiin vaavin sykkeeksi väliaikaisesti 180, mutta se onneksi laski sieltä 150:n piakkoin. 120-180 on se vaihteluväli mitä pidetään normaalina. Jos jotain häikkää olisi niin kyllä neuvolasta siihen puututaan, tai ainakin mulla on hyvät kokemukset ja olen pari ylimääräistä käyntiä nyt tehnytkin, ihan vaan sykkeitä kuunteluttamassa.
Muutapa en osaa sanoa. Jos huolestuttaa niin soita ja kerro huolesi, kyllä apua tulee ;)
Rouva 38+2