Lue keskustelun säännöt.
Uusi raskaus - meneekö työpaikka?
28.12.2005 |
Olen hoitovapaalla ja mitä ilmeisimmin taas raskaana. Menetänkö työpaikkani? Tietääkö kukaan? Minulla on vakituinen sellainen ja ollaan sovittu, että hoitovapaani jatkuisi ainakin toukokuun alkuun saakka, mutta jos olen raskaana, mitä järkeä olisi palata kesäksi töihin mahan kanssa kun on kaksi äitiä kaipaavaa pikkulasta ennestään!
Kommentit (3)
Ihanaa kun autoit. Ja minä olen ihan taukki, en edes tiennyt, että hoitovapaaltakin kertyy lomaa! Itse asiassa lomarahat, jotka sain jouluksi äitiysvapaani ajalta, yllättivät minut todella iloisesti.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen totta vie taukkien taukki. Luin viestisi uudestaan ja tajusin, että hoitovapaalta nimenomaan tuon mukaan ei kerry lomia.
hoitovapaasta jo 2 kertaa - on asia soivttavissa ta:n kanssa. Lain mukaan työtnekijällä on oikeus ilmoittaa hoitovapaasta 2 osassa, mutta ta ja tt voi sopia useammastakin.
Huomaa kuitenkin, että se minkä ensin ilmoitat on vahnvempi eli jos ilmoitat olevasi hoitovapaalla 2006 loppuun ja uusi äippäloma alkaa syyskuussa ei syys-, loka-, marras eikä joulukuulta kerry lomia. Tämän jälkeen äitiysloman loppuunasti kertyy. Eli kannattaa miettiä kuinka pitkälle ilmoittaa olevansa hoitovapaalla esim. jos jo tietää olevansa raskaana. Hoitovapaa kannattaa lopettaa 14.9. jos äippäloma alkaa 15.9.
Vaisnava: