parhaat löydöt roskiksesta/kaatikselta tai kierrätyskeskuksesta?
tunnustan heti että minussa on pientä dyykkarin vikaa. esim. askon pari vuotta vanha sohva löysi tiensä meille tällä tavoin. naapurin vanhan rouvan jäämistöä, ei kelvannut hänen lapsilleen. kenwoodin yleiskone 70-luvulta lasikippoineen on myös yksi parhaista saaliista.
Kommentit (13)
Tänä syksynä ostin esim: itselleni villakangastakin 2e, tytölle vakosamettitakki (retroa) 2e, pojalle käyttämättömät karhun hikerit 1e ja vauvan vaatteita kasan 0,20e/kpl.
Vierailija:
En ole roskisdyykkari, mutta kun eteen osuu niin onhan ne otettava...Matto olohuoneeseen (Ikean tuffattu, ovh yli 200e), kirjahyllyt kahteen huoneeseen, kasa leluja lapselle (Barbie bussi ja Barbie lentokone, ihan kuin uusi keppiheppa joka pitää ääntä, Smoby työkalupöytä...), pöytä parvekkeelle, vieraspatjat, tuoli olkkariin...
vieraspatjat..
ja minä jos heitän jotain roskiin, ehkä ehjää ja toimivaa, siinä voi olla esim koiran ripulit, joita yritänyt pestä ja ei lähdekkään.. tms. entäs jos lalut vaikka olleet varastossa ja niihin mennyt jotain kemikaalia?
Joskus teininä asuin Leviksen maahantuojan lähellä ja aina silloin tällöin yön hämärissä kävin dyykkaamassa taloyhtiön roskista. Usein saaliina oli farkkuja, mahdollisesti tullissa kiinni jääneitä piraatteja tai muusta syystä myyntikelvottomiksi todettuja. Farkut oli yleensä tahallaan pilattu vetämällä viilto johonkin kohtaan ettei ne kelpaisi kellekään sieltä roskiksesta, mutta mulle ne olivat rikottuina sitäkin houkuttelevammat: olisin rikkonut ne joka tapauksessa :D
täyttä puuta hyviä huonekaluja, design valaisimia, alessin teepannu, ja Vogue lehtiä, uusimpia numeroita, meillä on ilo käydä tyhjentämässä roskis! Helsingissä asutaan ja hyvällä alueella.
vieraspatjat..
ja minä jos heitän jotain roskiin, ehkä ehjää ja toimivaa, siinä voi olla esim koiran ripulit, joita yritänyt pestä ja ei lähdekkään.. tms. entäs jos lalut vaikka olleet varastossa ja niihin mennyt jotain kemikaalia?
[/quote]
Nuo huonekalut on esim. otettu kun tavaraa poisheittävät olivat niitä muuttoautolla roskikseen viemässä - siis suoraan autosta, suoraan heidän kotoaan. Matto pesetettiin pesulassa. Vieraspatjat ovat suoraan varastosta. Saattaahan niissä kemikaaleja ja oksennusta olla, ihan yhtälailla kun vaikka kirppikseltä ostetuissa tavaroissa :)
ihan ehjät ja siistit, pääsi mökkikäyttöön
käsityökerho-lehtiä 1998-2003 vuosikerrat, kaavat tallessa, ompelin läjän äitiys- ja lastenvaatteita niiden avulla
talosta kuoli vanha mummo ja perikunta sitten siivosi roskiin:
Pinnatuoli, ehjä (on eteisessä aputuolina)
Taskujuoru-kasvi ym. viherkasveja
Lasivitriini, ihan ehjä koivunvärinen
Emalinen siisti koristeltu kahvipannu vuodelta 1960-jotain ja kasa Arabian kahvikuppeja 60-luvun lopulta
Kassillinen hyväkuntoisia pellavalakanoita ja tyynyliinoja, joissa käsinvirkatut pitsit
antoi sen minun äidille joka antoi sen minulle. valmistuin juuri huonekalurestauroijaksi ja fiksasin sen lopputyönäni. pöytä on niin hieno että mies sanoo sen istuvan meidän sisustukseen " kuin koppalakki simpanssille" mutta mä en piittaa.
Niistä ei meinannut päästä millään eroon. Kuoriaisten valtaaman sohvan vein roskiksen viereen, ja samana päivänä sen oli sieltä joku vienyt.
se oli siisti ja puhdas ja tottakai pesin sen vielä uudestaan ennen käyttöön ottoa. Joku oli jättänyt ne roskiksen oven viereen.
Yhdet muutti ulkomaille ja jättivät ihan sikana tavaraa roskahuoneeseen. Niitä en jaksanut ruveta katsomaan kun olivat suurimmaksi osaksi astioita.
jätesäkillisen leluja esim teletappeja, tosi hyväkuntoisia barbeja yms, punaisen pyöreän karvalankamaton, pinnasängyn laskettavalla pohjalla ja etuseinällä, sateenvarjorattaat, valurautapadan, parvekkeen tuolit ja pöydän, imurin (muutaman vuoden ikäinen philips..) jonne joku blondi oli imuroinut huulipunan joka tukki sen:)) hmm mitäs vielä. jaa, pikkuvikainen muutaman vuoden ikäinen saloran telkkari-video yhdistelmä. onneksi appiukko on tv korjaaja, siitä tuli hyvä tv lapsosille.
En ole roskisdyykkari, mutta kun eteen osuu niin onhan ne otettava...
Matto olohuoneeseen (Ikean tuffattu, ovh yli 200e), kirjahyllyt kahteen huoneeseen, kasa leluja lapselle (Barbie bussi ja Barbie lentokone, ihan kuin uusi keppiheppa joka pitää ääntä, Smoby työkalupöytä...), pöytä parvekkeelle, vieraspatjat, tuoli olkkariin...